От София до Варна по магистрала "Хемус" от 2024 г.

Това бил реалистичният срок, но можело и да се съкрати
58
От София до Варна по магистрала "Хемус" от 2024 г.
Снимка: МРРБ

През 2024 г. ще пътуваме по автомагистрала „Хемус“ от София до Варна. Това е реалистичният срок. Ако сме оптимисти, можем да го съкратим. Предвидили сме всички възможности за забавяне на процедурите заради обжалвания. Това съобщи пред bTV заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. И добави, че АМ „Хемус“ е мечта не само за цяла Северна България, но и основен приоритет.

Нанков напомни, че за „Хемус“ има осигурено финансиране от държавния бюджет. То е от излишъка с добрата фискална политика на финансовото министерство и с волята на правителството. Насочили сме максимално усилията на държавата и местната власт за нейното доизграждане, каза Николай Нанков.
Южната дъга на Софийския околовръстен път, дълга малко над 6,1 км, ще бъде пусната в цялост след август месец следващата година. Участъкът, който свързва АМ „Тракия“ и Цариградско шосе с ж.к. „Младост“, е един от най-натоварените в страната.

Процедурата за строителството на тунел под вр. Шипка е под условие при осигуряване на финансиране. Такова ще се търси по линия на бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“, чрез бъдещи постъпления от тол такси или други инструменти – европейски средства или заеми. Малко над 240 млн. е цената, на която е обявена обществената поръчка, като се очаква тя да бъде намалена. Тунелът ще бъде най-дългият в България – малко над 3 км. Ще има още 4 малки тунела, 6 виадукта и мостови съоръжения.

На АМ „Струма“ в момента се проектират и са възложени за изпълнение нови екологични мерки за съществуващото трасе през Кресненското дефиле. Отсечката може да бъде завършена и с национално финансиране от тол системата, а средствата в този програмен период да бъдат пренасочени - например към АМ „Европа“, заедно с жп отсечката, което ще е доказателство за интегрирания и комплесен подход при определяне и изпълнение на транспортните проекти. Първият участък от магистралата до Калотина предстои да бъде завършен през тази година.

Идеята за разширяване на АМ „Тракия“ между София и Пловдив не е изоставена. Предстоят геоложки проучвания на трасето.

На въпрос дали ще има финансов ресурс за продължаване на програмата за саниране, както иска Камарата на строителите в България, Нанков каза, че „някои провъзгласили се за говорители на гражданското общество“ като Мая Манолова още вчера са хвърлили обвинение, че вече е заделен ресурс и той ще бъде откраднат, което са пълни глупости. Зам.-министърът напомни, че програмата е изключително важна заради ефекта от нея за стандарта на живот на хората. Има механизми за нейното продължение, ще бъде подложена на обществен дебат - важно е да има политически и обществен консенсус, каза Нанков. И добави, че, ако приоритетните инфраструктурни проекти дават условия за работа на големите строителни компании, то в санирането участват малки и средни, регионални компании, които бързо осигуряват заетост на населението по места.

По отношение на искането на строителния бранш да може да се работи между 14 и 16 часа Нанков посочи, че промяната трябва да бъде подложена задължително на обществено обсъждане.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
34
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Може би 2124г.?
33
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не бай ***, а бай мюмюн.
32
11
 
24
 
! Отговори
БДЖ София преди 4 години
Бъдещето е в БДЖ,екологично,бързо и няма катастрофи.Ретро влаковете и кошниците втора употреба няма да донесат нищо.Цяла Европа инвестира в бързите влакове с скорост 200км.Бай *** строй пак нещо да се казва че прави нещо да не заспи.
31
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Има грешка в статията. Годината е 2122, а не 2022.
30
9
 
14
 
! Отговори
1 преди 4 години
Абе, тази магистрали голям зорн ни дават. Иначе по автопарк може да се сравняваме с Германия/лукс. коли на глава от населението/. И от всичко казано и написано стана ясно, че до 2024 я има магистрала, я няма. Всички останали са за основен ремонт. За другите ... мечти и тунели с аквадукти и чудеса, където "не е ясно" финансирането, е ясно, че няма да станат или ако ще си платим х10. Ако върнат откраднатото от държавата ще има пари. А ако не бяха ги крали изобщо - досега да са построени!
29
3
 
16
 
! Отговори
aaa преди 4 години
Ако може да кажът и къде ще бъдат разположени КПП-та по новата магистрала на 5-тата година от карантината...
28
9
 
21
 
! Отговори
просперитет ГРОБ преди 4 години
Тук срокът не е толкова важен, по-интересното е след колко време ще започнат..........първите ремонти по новооткритата ''магистрала''?
27
4
 
15
 
! Отговори
Шпонката/Тонката/ преди 4 години
Язък, че Началника няма да може да ИНСПЕКТИРА до завършването, както ТОЙ обича да ''работи'' в събота и неделя.
26
10
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"" От София до Варна по магистрала "Хемус" ""........................Кой се интересува от това, когато половината от населението няма пари за храна ...Когато властта скъса с реалността - трябва да си ходи !
25
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ще я построят точно за закриването на държавата...
24
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
То и нашто магаре така.Тъкмо свикна да яде само баластра и умря.
23
6
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Докато я построят напълно няма да има кой да я ползва.
22
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
3024
21
10
 
12
 
! Отговори
фалит преди 4 години
Хемус няма хора и сичко се изнесе в чужбина та няма коли. Тракия са повече тировете, защото ГЕРБ съсипаха БДЖ. Европа не е изгоден за България а за Сърбия и Турция, защото конкурира Хемус до моста на Видин. Струма дублира тази през Скопие и няма трафик.
20
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Той и Нанков щеше да се жени, даже ходиха с Борисов да купуват булчинска рокля в Асеновград
19
5
 
16
 
! Отговори
мхм преди 4 години
в страни като китай, с малко работници строят цели сгради за седмица, да не говорим за пътища и влакове стрели! там се търси ефективност, а не нарочно забавяне с цел усвояване постоянно на средства!
18
5
 
12
 
! Отговори
Габровец преди 4 години
Значи тунел под Шипка под условие, ако се намерят пари. Тогава защо стартирахте процедурата. Едва ли някой от участниците ще се съгласи сега да спечели търга, а да започне работа сле 3 години.То пари имаше, ама те отидоха зад океана.
17
7
 
14
 
! Отговори
Муфтата преди 4 години
КПП та ще останат завинаги...не можем да позволим да идват хора от провинцията в София на протести да ни клатят стабилността !!! Няма как да го допуснем ! Точка !!!!!
16
5
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тея лафове ги слушам от 1985та година. Познавам един, дето почна работа след училище по магистралата около Шумен и там се и пенсионира, пак около Шумен. То и аз съм пенсионер и не ми трябва вече де.
15
5
 
16
 
! Отговори
Наивник преди 4 години
Някой вярва ли на това ?