От София до Варна по магистрала "Хемус" от 2024 г.

Това бил реалистичният срок, но можело и да се съкрати
58
От София до Варна по магистрала "Хемус" от 2024 г.
Снимка: МРРБ

През 2024 г. ще пътуваме по автомагистрала „Хемус“ от София до Варна. Това е реалистичният срок. Ако сме оптимисти, можем да го съкратим. Предвидили сме всички възможности за забавяне на процедурите заради обжалвания. Това съобщи пред bTV заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. И добави, че АМ „Хемус“ е мечта не само за цяла Северна България, но и основен приоритет.

Нанков напомни, че за „Хемус“ има осигурено финансиране от държавния бюджет. То е от излишъка с добрата фискална политика на финансовото министерство и с волята на правителството. Насочили сме максимално усилията на държавата и местната власт за нейното доизграждане, каза Николай Нанков.
Южната дъга на Софийския околовръстен път, дълга малко над 6,1 км, ще бъде пусната в цялост след август месец следващата година. Участъкът, който свързва АМ „Тракия“ и Цариградско шосе с ж.к. „Младост“, е един от най-натоварените в страната.

Процедурата за строителството на тунел под вр. Шипка е под условие при осигуряване на финансиране. Такова ще се търси по линия на бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“, чрез бъдещи постъпления от тол такси или други инструменти – европейски средства или заеми. Малко над 240 млн. е цената, на която е обявена обществената поръчка, като се очаква тя да бъде намалена. Тунелът ще бъде най-дългият в България – малко над 3 км. Ще има още 4 малки тунела, 6 виадукта и мостови съоръжения.

На АМ „Струма“ в момента се проектират и са възложени за изпълнение нови екологични мерки за съществуващото трасе през Кресненското дефиле. Отсечката може да бъде завършена и с национално финансиране от тол системата, а средствата в този програмен период да бъдат пренасочени - например към АМ „Европа“, заедно с жп отсечката, което ще е доказателство за интегрирания и комплесен подход при определяне и изпълнение на транспортните проекти. Първият участък от магистралата до Калотина предстои да бъде завършен през тази година.

Идеята за разширяване на АМ „Тракия“ между София и Пловдив не е изоставена. Предстоят геоложки проучвания на трасето.

На въпрос дали ще има финансов ресурс за продължаване на програмата за саниране, както иска Камарата на строителите в България, Нанков каза, че „някои провъзгласили се за говорители на гражданското общество“ като Мая Манолова още вчера са хвърлили обвинение, че вече е заделен ресурс и той ще бъде откраднат, което са пълни глупости. Зам.-министърът напомни, че програмата е изключително важна заради ефекта от нея за стандарта на живот на хората. Има механизми за нейното продължение, ще бъде подложена на обществен дебат - важно е да има политически и обществен консенсус, каза Нанков. И добави, че, ако приоритетните инфраструктурни проекти дават условия за работа на големите строителни компании, то в санирането участват малки и средни, регионални компании, които бързо осигуряват заетост на населението по места.

По отношение на искането на строителния бранш да може да се работи между 14 и 16 часа Нанков посочи, че промяната трябва да бъде подложена задължително на обществено обсъждане.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
4
 
21
 
! Отговори
Азимов преди 4 години
И тази ли ще бъде вълниста като Тракия!?Ако тези хора си мислят, че строят магистрали, страшно много се лъжат. Това са едни второкласни пътища, които шайката нарича "магистрали".Да отидат в Германия да видят какво е магистрала. При това - неремонтирана откакто е направена преди 80 години.
13
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
а дотогава - ще махнат ли КПП-тата ?
12
0
 
15
 
! Отговори
ДА преди 4 години
До гостА участъка след Стара Загора,дето Боко му ряза лентата-как е!?Кога си минавал от там или само "гостуваш"!?
11
3
 
22
 
! Отговори
ДА преди 4 години
Хахахаха-съкратете го!Като Тракия!До морето за три часа!И след някоя година,с 90км се влачим вече повече от 5 години!!СМЕХ!!
10
3
 
23
 
! Отговори
Щирлиц преди 4 години
Кога да очакваме първите ..спешни ремонти?
9
4
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
хахах, тиквата 2012 каза, че Хемус е готова до 2017...герберрастка работа...
8
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Определено ще се съкрати,след като съвсем скоро поне милион и половина безработни се включат в изграждането на АМ Хемус!
7
9
 
10
 
! Отговори
гост преди 4 години
Участъкът между Ст.Загора и Чирпан е строен от БСП(справка в интернет) и няма да бъде рвмонтиран от Герб,за да показват как се строи и малкото построено от БСП
6
4
 
18
 
! Отговори
Pf преди 4 години
Ако ще струва по 20 милиона на километър колкото околовръстното на София по-добре без магистрала. Не че много разбирам ама все пак 20 км за построяване на път върху равен участък е малко много. На едно място вероятно ще направят нещо като мост и евентуално някакъв дренаж,защото става като блато при силни валежи,но работата е съмнителна. 120 милиона за 6 км път. Плаче си за проверка.
5
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
дотогава, половината хора ще берат китки в Холандия , така че да я направят с едно платно
4
5
 
20
 
! Отговори
бургазлия преди 4 години
А ограничението на 90км. от С.Загора до Чирпан никога няма да се махне ,защото там пари за ремонт няма да дадат ,но за сметка на това боко праща по 5-6 камери за да съдират народа от глоби !
3
4
 
17
 
! Отговори
истина е преди 4 години
Магистралите ни са абсолютна порногтафия !! Не може на третият месец да се правят ремонти !
2
3
 
16
 
! Отговори
дъра бъра преди 4 години
пълни глупости в стил дъра бъра - магистрала няма да има по рано от 2030г с това темпо на строителство
1
3
 
17
 
! Отговори
GOGO преди 4 години
Тогава ще имали кой да се движи по ,,магестралата на боко" за морето.