Борисов: БДЖ вече има най-добрите локомотиви в света!

Те ще обслужват основно влакове от София за Бургас и Варна
498
Борисов: БДЖ вече има най-добрите локомотиви в света!

Премиерът Бойко Борисов заяви, че БДЖ разполага вече с най-добрите в света локомотиви.

Изключително мощни, бързи, икономични, близо милиард лева дългове на БДЖ изплатихме за 10 години и продължаваме обновлението на железницата, заяви министър-председателят, който разгледа на място новите електрически локомотиви за нуждите на "БДЖ-Пътнически превози".

У нас вече пристигнаха 3 от общо 10 броя новопроизведени магистрални локомотиви. Общата им стойност е 55 544 816 лв., като останалите се очакват в страната ни до края на месец май. В цената е включена техническата поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години. Дружеството е договорило допълнително доставката на още 5 нови локомотива на стойност 27 166 100,75 лв., които се очаква да пристигнат до края на годината, съобщиха от правителствената пресслужба.

Премиерът Борисов се запозна на място с техническите възможности на новото поколение локомотиви, които разполагат с интернет, видео наблюдение, системи за сигурност и поддържат зададената от машиниста скорост. В същото време БДЖ продължава изпълнението на програмата си за рециклиране на 15 вагона в български заводи, чрез което подпомага тяхната дейност в условията на усложнената пандемична ситуация.

Вагоните ще бъдат изцяло подновени, модернизирани, климатизирани и ще обслужват основни влакове по маршрута между София-Бургас и София-Варна заедно с новите локомотиви. "Така хората ще пътуват комфортно до Варна и Бургас и ще ползват всички удобства“, подчерта още Борисов.

Министърът на транспорта, информационни технологии и съобщенията Росен Желязкова заяви, че капиталовите инвестиции за железопътната компания през следващите години ще достигнат близо половин милиард лева.

"Новите локомотиви са първата сериозна инвестиция в подновяването на тяговия подвижен състав на дружеството от 15 години насам", допълни Желязков. Той отбеляза, че за следващия програмен период специално внимание ще бъде обърнато на железопътната инфраструктура в Северна България. "Обновяването на подвижния състав се движи паралелно и с обновяването на останалата инфраструктура", заяви още Желязков.

Новите локомотиви са два пъти по-мощни и в същото време по-енергийноефективни с около 20%. Развиват скорост от 160 км/ч - подвижен състав, с който БДЖ не разполагаше към момента. Машините са изключително комфортни за машинистите като интериор и начин на управление и са пригодени изцяло към новите системи за сигурност и контрол при движение.

Борисов разгледа и един от рециклираните вагони, производство на завода в гр. Септември. До края на настоящата година се предвижда да има 100 такива вагона, като 15 от тях вече са в движение. "Без да предложим качество, не може да искаме хората да се качват и да пътуват във влаковете. Така стана и с градския транспорт в София. Когато станах кмет на София, най-младият тролей беше на 40 и няколко години", напомни Борисов.

Представител на "Пътнически превози" изтъкна, че без помощта на държавата тази инвестиционна политика е било невъзможно да се реализира. Той посочи, че рециклираните вагони са изключително енергоспестяващи, давайки пример с това, че около 40 минути са били нужни за затоплянето на един стар вагон, докато за тези времето е само 12 минути. Същевременно гарантираният живот на рециклирания вагон е 30 години, защото е изработен от много здрави елементи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


498
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
364
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
най-добрия жп транспорт, най-добрите летища (ама общо 4); най-добрия морски транспорт (въобще нямаме); най-добрите магистрали и пътища (всички знаем); най-уредените автобусни линии и градски транспорт; най-добрите спирки; най-точните и спазвани разписания; най-честните таксита; да изброявам ли още?
363
0
 
8
 
! Отговори
дада преди 3 години
Тоа незнам кво е купувал пак ква пара е харчил ама да ви разправям за колко време пътува един влак 500- 600км в по-нормалните държави няма нужда всички знаете незнам с кво се хвали тоо човек , ясно е че пак върти некфи далаверки които и децата ще ги плащат
362
0
 
9
 
! Отговори
дада преди 3 години
най-добрите локомотиви, най-добрите самолети ...и никога на най-добрата цена съобразена с целите инфраструктурата и потребностите , такъв политик кой народ го трае бе !? ейй дечицата в градината ше плащат масрафите завещани от този айде ние ако сме се примирили че така ще живеем зарад тях поне се събудете ве хора и не се плашете че щял да дойде череп или друг крадец да всички са крадци но не трябва да търпиме един крадец щот и другите били такива поне опитайте промяна бе хора, стига емигранти
361
8
 
4
 
! Отговори
Куку преди 3 години
След Нинова и Радеф ще остане една селска спирка и няколко фалирани и ограбени пенсионни дружества.Честито братя българи.
360
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Развеселен^^^Ето още един от гвардията на психотата. Преди 15 години БДЖ беше реално във фалит,с материална база необновявана от 50-60 години, сега почти няма дългове и се обновява постоянно, но нека плюем по тоя, който помогна това да се случи.
359
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До стоянВие покривате всички показатели за психичноболни, защото на едно явно положително нещо сте седнали да виете като на умряло и то доста активно, като гледам броя на коментарите.
358
3
 
15
 
! Отговори
Развеселен преди 3 години
По-смешен човек не сме имали за министър председател! По всичко сме на първо място, сега и по влакове! Наистина този човек не е добре! Ало, Бойко,по всичко сме на последно място! Само по смъртност сме на първо! Всеки ден да лаеш глупости, хората няма да забравят нито за лъжите ти, нито са парите и кюлчетата в твоето чекмедже!
357
1
 
14
 
! Отговори
стоян преди 3 години
Наистина Боко Тиквата покрива всички показатели на тежко психично заболяване.Все си мисля,че чак толкова глупости не може да изрече и най-лудият човек.По-вероятно е да се прави на луд с цел да избегне затвора.Но визитата му при бай Ставри изглежда все по-вероятна.
356
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
1821г. Сащ строят първите железници, а индианците нападат Огнения Кон. 1876г. в Лондон се открива първата спирка на ПОДЗЕМНАТА железница (метрото) - Бейкър Стрийт. У нас се вдига Априлско въстание и се пуца с черешово топче. 150 години по-късно, у нас индианците хвърлят камъни по Огнения кон.
355
0
 
5
 
! Отговори
Леля Пена преди 3 години
Плати им дълга с нашите пари и сега могат спокойно да продължат да крадат!Така разбира икономиката този на снимката.Аферим!
354
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
От преди около 10 г. локомотивите се произвеждат с една седалка в кабината поставена в средата и пред машиниста е цялото табло с електроника той само стои и наблюдава, всичко е заложено кога да спре влакът, кога да тръгне, кога да намали, машина прави всичко сама чрез компютърът си и т.н., този локомотив е с две седалки в двата края значи е за двама машиниста, сега вие решете колко са "нови" тези машини !
353
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
жп линиите в България са построени от османската империя с помощта на австрийски и британски инженери, а първата линия е от 1866г. даже при обявяването на българската независимост през 1908г., ние плащаме откуп на русия и османците за тези жп линии, понеже стават наши! Нито един политик в България още от Априлското въстание не е правил нищо за жп транспорта - факт. Изостанали сме не с 150, а с 300 години; даже и това нямаше да построим.
352
1
 
2
 
! Отговори
даа преди 3 години
тоО незнам кво е купувал пак ква пара е харчил ама да ви разправям за колко време пътува един влак 500- 600км в по-нормалните държави няма нужда всички знаете да ви разправям отпреди колко години е постигнато и на цена може би по-ниска от тази която боче тулупа плаща сега пак смятам няма нужда незнам с кво се хвали тоо човек , ясно е че пак върти некфи далаверки които и децата ще изплащат ей на тоя *** самогъзен децата в детските гадини ше му плащат бакиите чак
351
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
народът е казал: на свинче звънче:). а вагоните? жп трасетата? закритите спирки? състоянието на гарите?
350
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
... Министърът на транспорта, информационни технологии и съобщенията Росен Желязкова заяви...Росен Желязкова - кеф бате имаме нов свредел!Неграмотници или баща му е Иванка, а майка му Петър!Е днес е весел ден, счупихте ***!
349
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 1"др.борисов,тези локомотиви,са най-добри,за света,в който ти живееш,ние живеем в друг свят,затова,не могат да бъдат най-добри."Тва е вярно, рушсофилЕтЕ си живеете в собствен свят в който мизерията е страхотно нещо, убийците са достойни за подражание, а троленето е най-достойната дейност на света.
348
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До "до 379" ей мишок, в Испания тези локомотиви теглят товарните влакове от 2003 г. но нали ти си едина лесно контролирана овца ти е позволено да нямаш свое виждане и мислене ! Самата форма на муцуната на локомотива издава годината на производство !
347
4
 
8
 
! Отговори
до 379 преди 3 години
***, първата бройка от този модел локомотиви е произведена 2018. Плюеш простата тиква, а си на неговото ниво. Трай си поне, като не знаеш.
346
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Българинът отдавна е втора, та дори и трета ръка народ, тази му категория дойде следствие на самите негови управници които свободно си избра, африканците живеят при по-добри условия на живот много отдавна, затова и всичко което купуват Бг-политиците е втора или трета ръка, а е представено на ново ! Хвърчащи железа купиха на листчета, кораби от моргите, сега локомотиви втора употреба и всичко представено като НОВОПРОИЗВЕДЕНО, каква нова грандиозна измама !
345
7
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Боже, Боже, измамникът си остава измамник ! Този вид локомотиви са от 15-20 г. без аеродинамична форма и са предназначени да влачат товарни композиции ! На нов локомотив подръжката /гаранцията/ е 10 г., а на втора употреба е от 2 до 3 г. ! Но за Бойко, водачът на овчето стадо лъжата и измамата са най-ползваните, щом стадото вярва и демонстрира, че е доволно да живее в измама, то той е длъжен да поддържа този му живот !