МВР с действия срещу войната на пътя, иска младите шофьори да карат под надзор

Предлага и намаляване на скоростта по магистралите
114
МВР с действия срещу войната на пътя, иска младите шофьори да карат под надзор
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Служебният вицепремиер и министър на вътрешните работи Иван Демерджиев представи предложенията на МВР за превенция на престъпленията на пътя и домашното насилие, по време на изслушване на съвместно заседание на парламентарните комисии по вътрешна сигурност и правни въпроси за необходимите законодателни промени по темите.

Демерджиев отбеляза, че вътрешното ведомство има изготвен проект за промени по въпросите за пътната безопасност, но не е имало време да бъде внесен в предходния парламент. Той отбеляза, че пълното справяне с пътния травматизъм ще изисква дълъг период, като заяви, че на Испания това е отнело 10 години.

От МВР предлагат в Наказателния кодекс да се инкриминира отказът на водачи от извършване на проверка за алкохол и наркотици. Също така при причиняване на смърт или телесна повреда, при катастрофа, да се добави като квалифициращо обстоятелство превишаването на скорост и преминаването на червен светофар. Предлага се и увеличение на долната граница на наказанията при определени престъпления на пътя.

В Закона за движение по пътищата от полицията предлагат максималната скорост по автомагистралите да се намали, както и в определени участъци от градската среда, където тя да стане от 50 км/ч на 30 км/ч. Предлага се още придобилият шофьорска книжка водач да управлява автомобил под надзор, от опитен водач, за определен период от време.

Министърът отбеляза още, че има изготвена статистика, която ще предостави на народните представителите за динамиката на пътните произшествие от 2013 г. до момента, брой на загинали, ранени и нарушения на водачите.
Във връзка с домашното насилие, министър Демерджиев заяви, че „проблемът ескалира“, като според отчетите на областните дирекции има процентно увеличение.

МВР предлага да се създаде допълнителен механизъм за защита, в който да се посочи, че домашното насилие може да се извършва чрез действия или бездействия. Също така да се разшири кръгът от лица, които могат да търсят защита от домашно насилие.

Да се забрани контактът с лицето, претърпяло домашно насилие, в електронна и друга форма, както и да се забрани носенето на оръжие от него. Уличеният в домашното насилие да посещава специализирани програми за справяне с гнева, е друга от идеите на МВР. От ведомството предлага още да се обсъди създаването на Национален съвет за координация по въпросите за домашно насилие. /БТА, Константин Костов/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


114
Още по темата: МВРмагистралишофьори
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
2
 
3
 
! Отговори
ПроСоТо преди 1 година
ПОДКРЕПЯМ !...Само да не стане така,както Джейк твърди:..-"Не е необходимо възрастния да е трезвен в колата,само да го има"....Свежо,не ли?
28
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Добри изменения. Има вложена мисъл.
27
1
 
1
 
! Отговори
къв надзор преди 1 година
рай , рай , рай ,,,,,,,, гаааззз
26
0
 
6
 
! Отговори
Пенсионер преди 1 година
До Анонимен 22 И ти ще одъртееш ако имаш късмет.Тогава друга песен ще запееш.
25
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Превенцият да започне от там какво и как преподават подкупните инструктори и изпитващи. Няма как да си с книжка на 10 дни и да си забравил онзи знак с жълтото какво беше или онзи обърнат триъгълник с червеничко. Курса трябва да е поне 3 месеца и да се води присъственост. Инструкторите протестират и искат да вдигат таксите, но ги вдигат за да си увеличат рушвета и не им пука какви хора пускат по улиците.
24
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Обаче ми прави впечатление, че възрастните шофьори са по-стриктни и спазващи правилата, а младежите карат като разгащени, каквито са.
23
0
 
4
 
! Отговори
Я па я..! преди 1 година
До тт 15 Ако въведат 30км/ч да кажат и на коя скорост да караме. На първа или на втора.А нещо и за чистия въздух?
22
0
 
12
 
! Отговори
ф преди 1 година
Пак пунта мерки. Не се научиха, че ако глобите са солени и не можеш да избяхаш от тях, както и ако присъдите са качествени, това е всичко, което е необходимо, за да се спре тоя ужас по пътищата. Вместо това безделници на държавни заплати предлагат безсмислени мерки, колкото да замажат очите на бедния, но за сметка на това изключително семпъл умствено народ.
21
12
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Дъртите над 60 год да не може да карат
20
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Докога разни дето не моат да четат и пишат ще шофират?
19
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
как па един капацитет не предложи да се оправят улиците, дупките, маркировката, знаците, осветлението???
18
0
 
5
 
! Отговори
Пенсионер преди 1 година
Да видят каква е превенцията в САЩ и ЕС , но да не закачат пенсионерите , че.........майна.Катастрофите с пенсионери са единични случаи в стотни от процента. Не ни правете инвалиди , че пеша не можем да ходим.
17
0
 
1
 
! Отговори
Малоумници! преди 1 година
Че наслагайте знаци в градовете водачите да мъкнат на гръб автомобилите си!Вместо да си гледате съвестно работата и да промените законодателството за отявлените нарушители Вие искате на накажете всички.По-голяма глупост от тази не бях чувал.Ами вижте как е в другите страни, например в Гърция.Защо там нашенците карат внимателно и спазват стриктно пътните знаци?Заради солените глоби и заради безкомпромисната полиция.Не като у нас, с 20, 30 наказателни фиша си джитка на воля!
16
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И кто намалят скоростта на нормалните, които спазват правилата как ще спрат тези, които не ги спазват? Трябват по-строги наказания и присъди. Убиецът на Милен Цветков и другите осъдени ли са и на колко?
15
2
 
4
 
! Отговори
Фен на Вики Джъстис преди 1 година
Да го направят като в Швейцария процент от годишната работна заплата, отделно там директно се конфискува колата за по - сериозни и опасни нарушения. Едно 80% от ГРЗ + колата в полза на държавата и никой няма да смее да шукне. На ъндърграундърите, които до един са безработни или перат пари с фирми на загуба, едно одитче, от къде изобщо имат пари за тези коли и имоти, заедно с глобата.
14
1
 
14
 
! Отговори
тт преди 1 година
Не, не! Направете населените места да е 5 км, всички да ви се водят на скапания градски транспорт, а на магистралите 50 за да ползват всички бдж. Вместо да оправите пътищата, законите, контрола и наказанията - скороста ще намалявате...
13
1
 
1
 
! Отговори
FedExpress преди 1 година
Радикалното решение е въвежднето на автономните автомобили. За съжаление според социологическите проучвания в изоставащите страни с много необразовани хора, като нашата, съпротивата е най-голяма.
12
1
 
4
 
! Отговори
Ceci_ преди 1 година
А полигони? Или не - няма нужда
11
3
 
3
 
! Отговори
По същество преди 1 година
Браво. Най-сетне се сетиха да отворят учебник и да поогледат примери из страни справили се с тези проблеми. Успех с тези начинания. Не искаме държава на джигити и откачалки, а на отговорни шофьори осъзнаващи, е колата е средство да стигнеш от точка А до точка Б бързо, но и безопасно. Не си Ферстапен с голф 2-ка, или Шумахер с аудито на/от тате.
10
1
 
15
 
! Отговори
тТт преди 1 година
Проблемът не е скоростта от 50км градско! И 20 км да го направят - контрол няма!!! Катаджиите да не ми се крият в храстите с камерите, а в час-пик да са в градовете и да регулират трафика АДЕКВАТНО!!! А камерите да са на проблемни и рискови места - а не в храсталака за хранилка!!!