25% повече българи пазаруват онлайн през 2015 г.

Изследване, инициирано от eMAG, показва промяната на потребителското поведение и ръста на онлайн пазара
Спонсорирано съдържание | 27 юли 2015 16:20, Златко Желев
5
25% повече българи пазаруват онлайн през 2015 г.

С 25% расте броят на хората, пазаруващи онлайн през 2015 г. в сравнение с 2014 г.

Потребителите, пазаруващи през мобилни устройства, бележат скок с 67%

25% от трафика на eMAG е генериран от мобилни устройства

eMAG е най-разпознаваемият онлайн магазин и предпочитано място за пазаруване

Потребителите заявяват високо ниво на удовлетвореност от услугите на компанията

eMAG представи резултатите от своето традиционно изследване на поведението и нагласите на онлайн потребителите. Проведеното от независима агенция проучване показва динамично развитие на пазара в България в сравнение с предишния анализ от края на 2014 г.

Въпреки че се наблюдава постоянство в интернет потреблението (78% от населението в градските региони е с интернет достъп), онлайн юзърите променят бързо своите навици, като най-значими примери за това са по-големият брой потребители, пазаруващи онлайн през 2015 г. в сравнение с 2014 г. (+25%), както и засилващото се използване на мобилни устройства.

Достъпът до интернет чрез мобилни телефони се е повишил с 19% за изследвания период, а този от настолни компютри бележи спад с една четвърт (-25%). Лаптопите и ноутбуците запазват стабилен дял с леко повишение от 3%, сочи изследването. 

Тенденцията е потребителите да се чувстват все по-комфортно, заобиколeни от няколко „смарт“ устройства. Хората, ползващи интернет услуги чрез поне 2 различни устройства се повишават с 18%, докато тези, които ползват само един „екран“ намаляват с 3%.

Когато говорим за онлайн пазаруване, потребителите все още предпочитат по-големите екрани, но същевременно мобилните поръчки отчитат значителен скок – 67% е ръстът на онлайн пазаруващите през мобилни устройства.

За първите 6 месеца от 2015 г. поръчките  в eMAG.bg, направени през мобилни устройства, бележат значимо повишение от 80% в сравнение със същия период година по-рано.

Клиентите на онлайн магазина също предпочитат по-големите екрани при поръчки (най-вече лаптопи и настолни компютри). В същото време мобилният трафик на eMAG за първото полугодие е 25% от всички посещения, а около 20% от покупките са направени през „смарт“ устройства.

Дори и във фрагментирания български онлайн пазар eMAG е на челни позиции и продължава да се асоциира като марка, предлагаща „лесно връщане на продукти“, „разнообразие на категории“, „проверка на пратката преди плащане“.

eMAG е най-разпознаваемият онлайн магазин и най-често хората се сещат спонтанно за него, сочи още изследването. С 63.3% се повишава споменаването му от страна на респондентите при запитване за име на шопинг платформа. Брандът бележи и значителен ръст на разпознаваемост спрямо предишното изследване (+31%). 

eMAG заема водеща позиция сред любимите онлайн магазини на българите (57% разлика от втория в класацията), както и е лидер по последна направена поръчка (с 55% пред втория, от който отговорилите са регистрирали поне една онлайн заявка).

Също така постига и висок дял на потребители, изявяващи удовлетвореност и желание да препоръчат бранда на свои близки. Ритейлърът е на челна позиция с 94.4% ниво на удовлетвореност, като основни фактори за поддържането му са разнообразието на продуктите, предлаганите оферти и цени, бързата доставка.

eMAG предлага високо ниво на обслужване на клиентите си, предоставяйки им неповторимо шопинг преживяване, комбиниращо привлекателни предложения, лесен за управление процес за покупка, висококачествени продукти и надеждни услуги, налични след поръчката на стоки.
---------------
*Проучването, инициирано от най-големият онлайн търговец в Централна и Източна Европа – eMAG, е направено от независимата агенция Daedalus Millward Brown през май 2015 г. Чрез компютърно подпомагано  индивидуално интервю са изследвани 2000 респонденти, представители на градски региони, на възраст между 18-55 години. Данните са сравнени с предишното подобно проучване, проведено към ноември 2014 г., и дават възможност да се проследят тенденциите на българския онлайн пазар.


5
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Точно толкова си бяха, нямам идея каква беше причината, бях си поръчал телефон. Дори им звънях да видя какво става, след първата седмица, защото е много време, а от там ми казаха, че поръчката ми била пусната, да съм чакал.
4
1
 
1
 
! Отговори
Svilen преди 6 години
Надали си чакал 14 дни ;) пробвай пак
3
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Доста им е мудна фирмата, вероятно много поръчки и малко персонал, но в сравнение с др. онлайн магазини, чаках две седмици, а обикновено е за 2-3 дни максимум.
2
2
 
4
 
! Отговори
:) преди 6 години
Повечето хора поръчват по веднъж от онлайн магазина от статията, но не правят грешката втори път. :)
1
2
 
3
 
! Отговори
ставри преди 6 години
А със колко са се увеличили излъганите от този сайт?