В битката за Арктика: Русия има 41 ледоразбивачи, а САЩ - 6

Русия е готова да се бие до смърт за богатствата на Арктика
148
В битката за Арктика: Русия има 41 ледоразбивачи, а САЩ - 6
Снимка: Reuters

САЩ и Русия се сблъскват на още един фронт, а от Москва вече прехвърчат искри.

Съединените щати вземат мерки, включително нечестни, с цел да намалят влиянието на Русия в Арктика. Това заяви Андрей Кошкин от руската Асоциация на военните политолози в ефира на армейската телевизия "Звезда", пише "Известия".

Осъзнал, че изостава от Русия в надпреварата за Арктика, Вашингтон прибягва до всевъзможни хитрини, за да укрепи своето положение в този регион, използва в свой интерес и НАТО. Съединените щати най-вероятно ще се мъчат с всички сили да наваксат, също както и в случая с хиперзвуковите оръжия - модерните бойни системи, представени през последната година от Москва, отбелязва експертът.

По думите му САЩ се опитват да формират фалшива информационна атмосфера, за да "изтласкат" Русия от Арктика. Щатите обаче надали ще станат истински конкурент на Русия, защото флотът им е твърде изостанал и слаб.

"Русия има 41 ледоразбивачи, а САЩ - 6. Четири са за бракуване. Реално плава само един - "Полар стар". Налага им се спешно да строят флот от ледоразбивачи, но ние имаме атомен, какъвто в момента няма никой в света", обяснява експертът.

Повреди ли се единственият американски ледоразбивач, Вашингтон ще бъде принуден да моли за помощ Москва и "ще се опозори пред цял свят", смята той.

На 5 март Пентагонът съобщи, че САЩ по принуда променят оперативните си планове в Арктика, за да възпрат растящото влияние на Русия и на Китай. А в края на февруари американският адмирал Джеймс Фого заяви, че Вашингтон няма да позволи на Русия да контролира Северния морски път, напомня "Известия".

Русия е готова да се бие до смърт за богатствата на Арктика, заявява "Свободная пресса".

Руското правителство разработи строги правила за преминаване на чуждестранни военни кораби по Северния морски път. Занапред чуждите командвания ще трябва да уведомяват ресорните органи на Русия 45 дни предварително, като посочват имената на корабите, основните технически параметри, военните звания и фамилните имена на капитаните, целите, сроковете и маршрутите на плаването и др. Чужденците ще бъдат задължени да качват на борда руски лоцмани, а при произшествия незабавно да докладват в най-близкото руско пристанище или военноморска база.

Ако руската страна сметне, че даден кораб не отговаря на условията, за да плава в северните ширини, може да откаже да го пропусне. А при неразрешено преминаване по Северния морски път Русия ще има право да използва спрямо нарушителите всякакви мерки, дори да ги арестува или унищожи. Руската администрация се мотивира с необходимостта да запази контрола на първо място върху екологията, а също и над търговското корабоплаване в региона, добавя вестникът.

Контролът върху Северния морски път е "жизнено необходим" за Русия, по-специално защото чуждите кораби "могат например да разположат на борда си американска система за ПРО "Иджис" - това е много опасно", защото някои траектории на руските балистични ракети са изчислени така, че да минат през Северния полюс, обяснява военният експерт Игор Виборненко.

(БТА)
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


148
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
60
1
 
1
 
! Отговори
до 67 преди 5 години
Виж при турците какво става самолети от тия с-400 от ония , а ичаст от компонентите за самолетите се произвеждали в Турция ---там патакламата ще е голяма--може и глада да стане голям --щото не се вижда как ще му отстъпят на Ердоган ! Да провали цялата сигурност на НАТО па и вече имал два ф-35...
59
3
 
7
 
! Отговори
до 67 преди 5 години
Тука това е положението--решат ли от ЕС да няма тръби и атомна централа --няма да има--като правителството иска свобода да направят един референдум за ЕС и НАТО и тогава ако се излезе от двете организации им се развързват ръцете, сега е това положението..
58
1
 
5
 
! Отговори
до 65 преди 5 години
Такова ,,гигантско болшинство ,,няма-- и Бг е точно в НАТО -- да тука е видно разделение , но твърденията са ти много смели ,щото всеки може да си пише каквото си иска в Бг--не в Русия-- но стане ли напечено да излезнат коменднтските на всяко кръстовище патрули както сме в НАТО не ми се вярва много силно да викаш за Русия щото ще има и много бързи трибуналчета ,не като сега форумчета с чужда пропаганда ,а за другия свят не вярвам някой да е на тяхна страна ,дори и ТЕ да са правите...
57
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
НЕ ЗНАМ ЗА АРКТИКА, НО ПО ПОСЛЕДНА ИНФОРМАЦИЯ ЕНЕРГЕТИЦИТЕ НА ЕВРОСЪЮЗА ИСКАТ ДА НИ РЕЗНАТ ТУРСКИ ПОТОК! ЧЕСТИТО ПОТЪВАНЕ!
56
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До до 58Ти може да си против Тях , но гигантското болшинство от нас е с тях , така че не се самонадъхвай за някой неща.
55
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тук 1 "колега" е написал, че 1ят ледолазбивач е построен в края на 19ти век в Хамбург Истината е, че е през 1860-те и ако не се лъжа 1863 в Англия. Корабът "Ермак", направен за Русия.
54
1
 
2
 
! Отговори
Ето защо преди 5 години
А той е под контрола на Русия.ПП Видях си грешка - да се чета изключетлна
53
5
 
12
 
! Отговори
Ето защо преди 5 години
Северният морски път е най-краткия за Китай, Корея, Япония до Холандия -основният разпределителен център за Европа, а той минава през исключите;ната икономическа зона на Русия.С повишаването на глобалната температура, той ще стане проходим и през зимата и ще става все по-важен. Това е мъката...
52
7
 
4
 
! Отговори
Пламен преди 5 години
За пореден път, руснаците доказват, че са ***.
51
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ПРО-то е опасно защото може да отмени гарантираното ядрено възмездие. Ако едната страна усеща, че може да прихване по-голямата част от ракетите на другата може да й хрумне че идеята за изпреварващ ядрен удар не е лоша а щетите ще са достатъчно малки за да си струва. Затова САЩ и СССР имаха договореност да разполат ракети прихващачи само в един район по избор. За СССР това беше Москва. За САЩ база на НОРАД
50
16
 
5
 
! Отговори
до 58 преди 5 години
Защото като видят Натовските войски единственото което могат да направят е да натиснат копчето и да си изхвърлят всичкия атом на посоки като се надяват другите да не им свалят ракетите--иваче танкове самолети кораби за нула време са довиждане--то целия свят е срещу тях ! Е Асад им е задължен ,че още е жив !
49
0
 
10
 
! Отговори
До До 45 преди 5 години
Самолетоносачът няма нужда да премианва по северния морски път.При него има други изисквания. Като това да може да превозва хиляди души машини и оборудване. И да осигурява експлоатацията сложни съоръженияДа бъде ефективна бойна база.Проектирането и експлоатацията на такова нещо е най-сложното във флота. Неслучайно китайците си закупиха стар руски само да се учат на него и след това започнаха да проектират.Но има един лаф-докато не ти падне в морето първият самолет нищо не знаеш за авианосците
48
18
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Защо е опасно за русия използването на противоракетна отбрана? Т.е. предпазването на нормалните хора от пияните ватенки за тях е равносилно на нападение?
47
17
 
12
 
! Отговори
райко преди 5 години
Тенденциозно написана статия във възхвала на Рашките-аман.Явно от всякъде хапват дръвце и се чудят как да се правят на велики.Русия пашла ..
46
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А "сложната" конструкция на ледоразбивачите са я измислили в края на 19 в в Хамбург. Става дума за такава форма на носа, която да се приплъзва по леда и да го смачкава под тежестта на корпоса.Толкоз! Разбира се корпусът трябва да е по-здрав има и някой екстри като въведените с Арктика-да се затопля вода че да се образува нещо като смазка от стопен лед.Но основната идея е на пвоече от век.Даже последният транспортен ледокоп с революционна задвижваща система на Норилск никел го купиха от Германия
45
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Кристианчо,усещаш ли се какви глупости пишеш. Най-добрите ледоразбивачи могат да чупят лед до 3 м с тежестта си. Новите 2, които ЩЕ бъдат произведени до 4м. Случайно знам, защото вчера четох за тях в руски сайт и бе поредната ЩЕ новина.
44
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Кристиан БорисовРазликата между ледоразбивача и обикновенния кораб е единствено в това, че първия е с по-усилен корпус и по-мощен двигатен. Самолетоносача е най-сложния за изпълнения кораб в човешката история, първо поради много по-големите си размери от ледоразбивачите, второ поради специпичния си дизайн, все пак говорим за плаващо летище, с хангари, складови помещения, писта, контролна кула и т.н.
43
21
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
до МЕНАко говориш за размери Русия е голяма, но като икономика, човешки права, морал и т.н. е джудже
42
5
 
6
 
! Отговори
До 45 преди 5 години
Ами помисли как този атомен самолетоносач ще премне през северния морски път или изобщо дали могат да плават през северните морета
41
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не е по-сложен от Атомен самолетоносач или подводница. Просто никоя друга държава в света няма такава необходимост от ледоразбивачи, при това от висок клас като Русия. На нея огромна част от територията и ресурсите се мият от полярния океан.От там минава Сев морски път който е най краткият път за достъп до пасифика. Ледоразбивачите там водят цели конвои. Такава икономическа необходимост САЩ и Канада нямат Канада има леки ледокопи за поддържане на плавателни пътища и спасяване на заседнали кораби