Свързаният с Русия петролен танкерен флот изчезва

Цената на руския петрол в Черно море се доближава до тавана на санкциите
11 юли 2023 22:00, Анисия Иванова
25
Свързаният с Русия петролен танкерен флот изчезва
Снимка: БГНЕС/EPA

Флотът от танкери, който изникна от нищото, за да поддържа движението на руския петрол, се разпадна дори по-бързо, отколкото се зароди, подчертавайки предизвикателствата, свързани с проследяването на това кой помага на Москва да достави своя петрол до купувачите по целия свят.

Базираната в Мумбай Gatik Ship Management сега управлява флотилия от само четири петролни танкера, според Equasis, международна морска база данни, създадена за насърчаване на безопасното корабоплаване. Неотдавна през април компанията имаше 42 танкера, като натрупа повечето от тези превозвачи за по-малко от година.

Номерът за връзка с Gatik чрез базата данни на Equasis не работи и съобщение до имейл адрес, даден за фирмата, остана без отговор.

Gatik попадна под внимание по-рано тази година, тъй като нейният бързо разрастващ се флот, голяма част от който пренасяше руски барели, повдигна въпроси за това кой може да подкрепя фирмата.

След това част от флота на Gatik загуби достъп до стандартната за индустрията застраховка, след като изпадна в нарушение на горната граница на цените на Г-7, свързана с транспортирането на руски петрол. Малко след това някои от корабите на компанията също загубиха класификацията си в Lloyd’s Register, друга ключова услуга, която валидира основните технически стандарти за плавателни съдове.
Трудно е да се разбере какво наистина се е случило с флота. Корабите, които вече не са изброени под търговското управление на Gatik, продължават да обработват руски петрол. Сега те са под контрола на широк кръг компании, чиято структура на собственост също не е ясна.

В същото време се наблюдава и тенденция сенчестият флот за санкциониран петрол да се отказва от старите и опасни танкери, които предимно използваше до момента. Затягането на контрола в Азия вероятно е катализатор за промяната, след като през последните месеци бяха задържани множество кораби заради проблеми с безопасността.

Китай, който е един от най-големите потребители на руски и ирански петрол, наскоро засили проверките на старите танкери в ключовото пристанище Циндао, принуждавайки някои от тях да чакат повече от месец, за да разтоварят товара си. Тревогата от остарелите кораби се засили, когато през май 26-годишен кораб се взриви край Малайзия.

През последните месеци Сингапур също задържа рекордно много танкери за неизвършени проверки за безопасност. По-новите плавателни съдове, при условие че са добре поддържани, би трябвало да помогнат за разсейване на опасенията на някои вносители относно тяхната годност за плаване, въпреки че флотът продължава да е пълен със стари кораби, съобщава Bloomberg TV Bulgaria.  

Руският петрол доближава тавана на санкциите

Цената на руския петрол в едно от западните пристанища на страната е най-близката до ценовата граница, определена от страните от Г-7, откакто мерките влязоха в сила в края на миналата година.

Суровият петрол Urals в пристанището на Новоросийск в Черно море беше 57,70 долара за барел в петък, според данни на Argus Media Ltd. Последният път, когато се търгуваше над това ниво, беше през ноември миналата година, преди Г-7 да въведе своя таван от 60 долара за руския износ на суров петрол. Цифрите на Argus са централни за горната граница на цената.

Откакто санкциите влязоха в сила, петролът от източната част на Русия до голяма степен се търгува над горната граница на цените - което предотвратява достъпа до западни услуги, включително застраховки - но цените в западните пристанища все още не са достигнали това ниво, показват данните на Argus. Това отчасти отразява огромна разлика между цената в пристанищата на товарене и доставка, почти всички от които отиват при посредници.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
2
 
2
 
! Отговори
The Last Minutes преди 10 месеца
Бъдете спокойни, дами и господа евроатлантици:Приходите на руската хазна няма да секнат, защото за транспортирането на руския нефтв момента /до 70 %/, се грижи танкерния флот на починалия вече гръцки милиардерАристотел Онасис, бивш съпруг на Жаклин Кенеди.
17
3
 
4
 
! Отговори
До Няма по тъпи преди 10 месеца
Западния си таралясник го пълня с каквото продават на бензиностаницята. Като започнат да продават западен бензин, ще купувам от него, но Лада, въпреки че вече продават, няма да си купя. От тази гледна точка ти какъв таралясник имаш?
16
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Освен Урал, Русия има и други сортове нефт, така че си продава без проблем
15
7
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Една голяма вълна удави съветските гемии
14
8
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Анисия Иванова -- една проста българска *** ка, която се опитва да обяснява нещо извън интелектуалния й капацитет.
13
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
купува петрол от Русия - а балъци като вас купуват руски петрол от САЩ с надценнкаАма руските танкери изчезнаха безследно:))))))))))))))
12
11
 
14
 
! Отговори
Novinar преди 10 месеца
Льоши и все по льоши новини идат от Мама Рашъ. Джуджетата никой ги не ще. Ще карат на самозадоволяване, докато един ден в близкото будушче отидат при флагмана Мацква. Рассия се превръща в "Титаник". Напред към дъното и с 'попътен вятър'. Ура, другари!
11
8
 
15
 
! Отговори
Тя преди 10 месеца
Русия на изчезване, вие се кахърите за флот някакъв
10
6
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
очакван резултат за пр.осия
9
4
 
8
 
! Отговори
В. преди 10 месеца
В статията пише, ме се подменя с нов, не че изчезва!
8
17
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Джуджето вече се е осрало до уши и всички, вкл. Китай и Индия бягат от него!Скоро Русия ще се срещне с СССР в отвъдното!
7
21
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Нещо не им върви контрабандата на руските фашисти
6
23
 
31
 
! Отговори
дори САЩ преди 10 месеца
купува петрол от Русия - а балъци като вас купуват руски петрол от САЩ с надценнка
5
6
 
20
 
! Отговори
Обяснявам преди 10 месеца
Скрил се е под водата и дебне украински водолази, за да ги обиди.
4
18
 
3
 
! Отговори
Коментатор преди 10 месеца
На мен ми се струва, че повечето коментатори тука подхождат доста повърхностно. Не са подготвени. Само аз като коментирам и виждам нещата в голяма дълбочина и в тяхната цялост. Затова моите коментари са изкуство. А на другите коментатори нищо не им струват коментарите. Елементарни са.
3
7
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Хайде, овцете на паша :)
2
18
 
15
 
! Отговори
Нато преди 10 месеца
Скоро и Рашка ще зачене напълно
1
14
 
12
 
! Отговори
Свидетел преди 10 месеца
Не беше така, господин съдия, с очите си видях. Той, флотът, си беше там, но на командния мостик свърши пиенето и Капитанът прати Боцмана и две Юнки да купят. Те обаче объркали пътя и тръгнали право към един кит. Китът, и той пиян, се объркал и ги помислил за гигантски скариди. Уплашил се и почнал да фучи с опашка. Капитанът се обърна да види какво става и видя, че флотът вече го няма. Но преди това си беше там!