Физик, работил по лунната мисия на Путин, влезе в болница

Това се случва след като Луна-25 се разби в повърхността на Луната
24 авг 2023 13:37, Нели Христова
Физик, работил по лунната мисия на Путин, влезе в болница
Снимка: БГНЕС

Водещ физик и астроном, който е бил ключов консултант в лунната мисия на Владимир Путин, беше хоспитализиран в Москва, след като първата лунна експедиция на Русия от 47 години насам се провали."

90-годишният Михаил Маров беше откаран по спешност в болница след "рязко влошаване" на здравето му, след като космическият кораб Луна-25 излезе извън контрол и се разби в Луната.

"Толкова е тъжно, че не беше възможно апаратът да се приземи", каза той след обявяването на повредата на Луна-25.

Руската държавна космическа корпорация "Роскосмо"с съобщи, че е загубила контакт с кораба в 11.57 сутринта (GMT) в събота след проблем, тъй като корабът е бил изведен в орбита преди кацане. Мекото кацане беше планирано за понеделник.

"Апаратът се премести в непредсказуема орбита и престана да съществува в резултат на сблъсък с повърхността на Луната", се казва в изявление на "Роскосмос".

В него се казва, че е била сформирана специална междуведомствена комисия за разследване на причините за загубата на кораба Луна-25, чиято мисия събуди надежди в Москва, че Русия се завръща в надпреварата за голяма сила на Луната.

Маров каза пред вестник "Московский комсомолец", че се надява причините за катастрофата да бъдат обсъдени и проучени строго.

"Това беше може би последната надежда за мен да видя възраждане на нашата лунна програма", каза той, според Ройтерс. "Имаше грешка в алгоритмите за изстрелване в близка до Луната орбита. Тази грешка трябва да се намери."

"За специалистите, които ще участват в работата на комисията, това няма да е голям проблем. Мисля, че отговорът ще бъде намерен в обозримо бъдеще."

Споделяйки подробности за медицинското си състояние, той каза на изданието, че в момента е "под наблюдение", тъй като сподели раздразнението си от провала на мисията.

"Как да не се тревожа? Това до голяма степен беше въпросът на живота ми. Всичко е много трудно."

Провалът на Луна-25 подчерта упадъка на космическата мощ на Русия след славните дни на състезанието през Студената война, когато Москва беше първата, която изстреля сателит в орбита около Земята – Спутник 1, през 1957 г. – и съветският космонавт Юрий Гагарин стана първият човек да пътува в космоса през 1961 г.

Това също така идва, когато икономиката на Русия е изправена пред най-голямото си външно предизвикателство от десетилетия: натискът от западните санкции и воденето на най-голямата сухопътна война в Европа след Втората световна война.

Въпреки че мисиите до Луната са адски трудни и много американски и съветски опити са се провалили, Русия не е опитвала мисия до Луна от Луна-24 през 1976 г., когато комунистическият лидер Леонид Брежнев управлява Кремъл.

Русия се надпреварва срещу Индия,
чийто космически кораб Chandrayaan-3 трябва да кацне на южния полюс на Луната тази седмица, и по-общо срещу Китай и Съединените щати, които имат напреднали лунни амбиции.

1 преди 7 месеца
Реално погледнато са стигнали до Луната... Нали. Хахаха

Индия,страна от Третия свят направи за смях Рассията,уж космическата сила!

Истината е преди 7 месеца
Индия може да ги научи на новите технологии. Стига с тези платки от украински перални

Станало му е мъчно и го е заболяло сърцето.Прекалено се е развълнувал.Минаха тези времена когато за без пари са се вълнували в нещо да успее някой и затова не го разбирате.

Боби преди 7 месеца
До Анонимен 67 Съжалявам но Немските учени макар че имат много голям принос в СССР ракетна програма не са те тези които създават Ракетния Щит на СССР. Разбирате ли Фон Браун с всички водещи учени вкупом се предават на САЩ а СССР успява да завладее производствена документация и няколко учени които са в повечето случаи ТЕХНОЛОЗИ. Ако А-4(ФАУ-2) има 59 сплави в конструкцията си Р-1(водеща се копие) има само 22 защото СССР няма толкова добра промишленост, но има достъп до немски технолози :-)

Няма ги вече германските учени, отвлечени след края на ВСВ, създали сАвеЦката космическа слава! Този Маров сигурно се е учил на младини от тях.

Астроном преди 7 месеца
Смятаха да анексират лунната повърхност, а пък тя каква стана сега.

Грешка в изчисленията или не е сработил двигател за елиптична спирала към полюса.

Путин е много ядосан че всички му се присмиват, че години наред готвиха Луна-25 за тази мисия и накрая пълен та..к, а знаем че той има особен характер и колко изглежда благ - така и на другия ден ако си сгафил се озоваваш паднал от 12-я етаж, свален от ПВО ракети самолет или ял отровни гъби, а да не вземе да те почерпи с чайче че тогава не знаеш колко часа ти остават.

Москва има пробив в технологии след войната. НАСКОРО ПРОЧЕТОХ,ЧЕ АМЕРИКАНЦИТЕ ПРИБИРАТ УЧЕНИТЕ НА ТРЕТЯ РАЙХ,А РУСНАЦИТЕ ПРИБИРАТ ДОКУМЕНТАЦИЯТА ОТ НАУЧНИ ОТКРИТИЯ НА ГЕРМАНЦИТЕ.КОНСПИРАЦИЯ,ИЗМИШЛЬОТИНИ ,НО ВСЕ ПАК ДАЛИ няма и някаква истина

Боби преди 7 месеца
До Анонимен Нито Физиката нито Астрономията са се променили от времето на Леонардо Давинчи или Галилей(И все пак Тя се Върти - великата фраза която е казал след съда)

"90-годишният Михаил Маров" ...какво консултира този вампир? Той идея си няма от новите открития и технологии...

Боби преди 7 месеца
До Анонимен Не двигателя е работил в режим на "спиране" не 80 сек а 120 сек. Апарата е загубил по-голямо количество скорост - съответно височина и следва сблъсък с повърхността.

Няма да се учудя ако това е саботаж в космоса. Едно малко парченце изстреляно с точност срещу срещу апарата да му застане на траекторията и е готова работата.

Боби преди 7 месеца
До Алекс Напълно си прав Алекс, но все пак никой шеф не иска да има свръх авариен самолет. Мислиха мислиха и измислиха аргументацията с големия разход на гориво.

Боби преди 7 месеца
До Анонимен 54 - Програма на Полета - Излитане и достигане на ОПОРНА ОРБИТА - Чака се момента когато Луната е под определен ъгъл и втори старт кораба напуска земната орбита. След време кораба започва да спира и влиза на Лунна Опорна орбита(примерно 100-120км височина. За да кацне трябва да мина на ниска орбита 25км за да може камерите да заснемат и определят къде е равно мястото за кацане... е при тази маневра нещо се случва и апарата се забива в повърхността на Луната

Алекс преди 7 месеца
До Боби По времето на СССР разходът на гориво нямаше никакво значение.Просто самолетът е бъгав.Не искаха да рискуват трета катастрофа.

Боби преди 8 месеца
До Алекс Относно Ту-144 практически има 3 вида Ту-144 които дори сега може 2 лаборатории да са в летателна годност. Първия Ту-144 същия дето се разби на Бурже е недоносче. Втория вече може да се каже че са оправени детските болежки но след поредната авария Аерофлот слага кепенците - защо с горивото на един Ту-144 може Ту-86 да прелети с 2,5 повече пътници същото разстояние - икономика. В наше време Ту-144 летяща лаборатория с двигатели от Ту-160 изпълняваше полети за НАСА Години след Конкорд...

Мдааа преди 8 месеца
Утре ще падне от прозореца.

Аз не разбрах какъв е проблемът, след като "корабът е бил изведен в орбита преди кацане". Не се ли прави така, шма тки пи сач ки?