Необичайното пълнолуние нямало да причини катаклизми

На 19 март Луната ще е на 356 577 км от Земята
18 мар 2011 14:23,
Необичайното пълнолуние нямало да причини катаклизми
Снимка: NASA

Необичайното пълнолуние на 19 март няма да е свързано с катаклизми за жителите на Земята, заявиха американски учени, цитирани от ИТАР-ТАСС.

В случая необичайното се дължи на това, че пълнолуние ще има в мига, когато Луната ще е на най-близкото разстояние – 356 577 км, от Земята през последните 19 години.

Известно е, че и при друго разположение на двете небесни тела Луната се намира достатъчно близо до Земята, за да й оказва въздействие, свързано например с океанските приливи и отливи.

Полето на привличане на Луната може да предизвика неголеми, но измерими приливни явления дори в твърдото тяло на Земята. Приливите са най-значими при пълнолуние и новолуние.

Според сеизмолога Джон Вайдейл от Вашингтонския университет в Сиатъл най-значимите океански приливи и приливни явления в твърдото тяло на планетата предизвикват земетресения.

Луната и Слънцето предизвикват неголям стрес в Земята и ако внимателно се вгледаме, ще забележим слабо увеличаване на тектонската активност, когато те са на една линия, отбеляза ученият.

Той е на мнение, че при новолуние и пълнолуние може да се забележи по-малко от един процент увеличаване на тектонската активност и малко по-силна "реакция" на вулканите.

Учените уверяват, че когато Луната е в своя перигей, притеглянето й се променя незначително и не може съществено да промени височината на приливите и вероятността от природни бедствия.

"Много изследвания на подобни ситуации бяха извършени от учени от Геоложката служба на САЩ и други ведомства – заяви геофизикът Джон Белини от службата. – Не беше открито нищо съществено".

"Никога няма да забележите какъвто и да било ефект от лунния перигей – поясни Вайдейл. – Ефектът е толкова малък, че не го забелязвате".

Изводът е, че предстоящото необичайно пълнолуние не предизвиква земетресения. Повечето природни катаклизми изобщо не са свързани с Луната. Земята притежава колосални запаси от скрита вътрешна енергия, от които се освобождава, когато те са прекалено големи.

:о) преди 13 години
В 21:10 българско време ще е Суперлунието

RedmoonZ преди 13 години
"Необичайното пълнолуние нямало да причини катаклизми"Тва разбирам да го каже Бойко, та да го повярвам, ама някви си там учени...

kireza преди 13 години
Сега ще разберем кой ще познае - руските и английските специалисти и австралийският математик или американските учени.......Дано американците да са прави,че ако ги удари 10,5 Калифорния може и да потъне...Бог да ги пази,хора са......

Ами, ако раздвижи САН АНДРЕАС, какво ли биха казали тези "учени". Защото в настоящето, Тихия океан е критичен район, 38 паралел още по-критичен.

Нети преди 13 години
Нема се пуашите! Луната спи!

Васко преди 13 години
*** от БТВ казаха да я гледате с бинокъл - ахахаха. Щели сте да видите кратерите - пак ахахахаха. Голямо приближаване с около 1/13 та. Уважаема БТВ - като начало - познайте времето в близките 2 часа ( става с малко повечко пари за по добри станции от тия на БАН) , а после се занимавайте с Луната , математика , геометрия , физика и астрономия. И се освободете от откровено бездарните журналисКИ и тук - тме някой журналист.

sanata преди 13 години

**re преди 13 години
засенЧени*

граф Съри преди 13 години
към 6 Че той изригна един вулкан при тях! Вулканът Асо или там както на японски го наричат. Още на третия ден след земетресението като мина цунами изригна и вулкан след него.Само някой медии го съобщиха. Защото на фона на радиационната опастност, това си беше безобидна новина. Дори самото земетресение и цунами бяха засенцени от последиците които нанесоха те върху ядрената ценрала.

Alaris преди 13 години
Добре де, dnes.bg, хайде спрете с тая тектонска активност, че ще дойдат тевтонците и тогава ще го закъсаме. Тектонична активност.

Как може с такава категоричност да се твърди, че няма да има катаклизми? Малко време остава, ще видим! Ако ни се размине - още по-добре! Но каквито и да са причините, напоследък земните жители са подложени на твърде много изпитания - избухнали вулкани, земетресения, цунами, наводнения, резки и бързо настъпващи промени в климата. При многото въпросителни, едно е ясно : необходимо е да се подкрепяме взаимно, да забравим злоба и алчност, защото ако загубим, губим всички!

alcapа преди 13 години
Абе неграмотни журналисти и изказвания на някви псевдо учени.... нямало да причини земетресения!? Някой въобще дал ли си е труда да прочете що е то гравитация и че по една случайност силата и се увеличава на квадрат с намаляване на разстоянието!!! Вероятноста от трусове е доооооста по-голяма - друг е въпроса дали и колко от тези вероятности ще се случат. "Няма да има катаклизми" ... Всеки *** днес учен зе да се пише днес баси...

Лунната гравитация влиае на земята. Това е причината за приливите и отливите.Колкото по близо е луната до земята толкова по силно е въздействието й. Ако в земните недра има натрупано голямо напрежение лунната гравитация може да повлиае върху сушата както влие на океаните и това да освободи напрежението с всички ефекти произтичащи от това.А именно сега разстоянието между земята и луната е най малко от 20 години на сам.За справка - Япония.

малуе-луелуе преди 13 години
Сега на японтците им липсва само един вулкан да изригне..!

"Земята притежава колосални запаси от скрита вътрешна енергия, от които се освобождава, когато те са прекалено големи. "- Демек пърди..

Изявлението "няма да причини катаклизми" в седмицата на най-големите катаклизми на десетилетието е нелепо, дори да не се дължат на Луната.

"Необичайното пълнолуние нямало да причини катаклизми....""...клизми ...клизми ...клизми" отговорило ехото :)