Астрономи планираха изследвания за трилион години напред

Учените на бъдещето няма да имат възможност да изучават Големия взрив
Обновена: 14 апр 2011 16:22 | 14 апр 2011 16:21,
Астрономи планираха изследвания за трилион години напред
Изображение: NASA / WMAP Science Team

В бъдеще астрономите на Земята няма да смогнат да изучат ранните етапи от еволюцията на Вселената и по-точно на Големия взрив както съвременните учени, тъй като някои видими сега характеристики от Космоса ще изчезнат. Авторите на изследване, публикувано в сп. Journal of Cosmology and Astroparticle Physics, предложиха начин да се изследва Големият взрив с различни методи.

Днес един от източниците на информация за младата Вселена е т.нар. микровълново фоново, или реликтово лъчение, което пътешества по космическото пространство практически от момента на Големия взрив. Но с времето голяма част от това лъчение се разсейва.

Още един начин да се изучи миналото на Вселената е наблюдението на далечни галактики. Но след трилион години (именно такъв период разглеждат авторите на новата работа) заради разширението на Вселената тези галактики също ще станат недостъпни за астрономите на бъдещето.

Авторите на новата работа описали способ, който ще остане достъпен за учените. Той се основава на изследванията на т.нар. хиперскоростни звезди. Такива светила се образуват, когато система от две звезди преминава прекалено близо до свръхмасивната черна дупка в центъра на галактиката и гравитацията на дупката придърпва едната от звездите, а втората, напротив – отблъсква от себе си със скорост 1,6 млн. км/ч. С времето такива звезди допълнително ще се ускоряват заради разширяването на Вселената.

Измервайки скоростта на тяхното движение, специалистите ще могат да определят параметрите на разширението на Вселената, а от тези данни на свой ред може да се направят изводи за състоянието на космическото пространство в първите мигове след Големия взрив.

Впрочем новата работа носи по-скоро теоретичен характер, тъй като след трилион години, първо ще угасне Слънцето, а второ, Млечният път ще се сблъска със съседната галактика – Андромеда. А дали човечеството ще преживее тези процеси, не се знае, пише Lenta.ru.

Eh преди 13 години
Vie tapi li ste ili da? Spored vas sled 1 miliar godini dali nqma da ima tehnologiq za da jiveqt v kosmosa horata? Mislete predi da pishete s tezi prazni glavi.

кккк преди 13 години
Съгласен съм с "3". Д ане говорим ,че тези предвиждания са ненужни никому!Те немогат да предскажат след 2 седмици какво ще е времето а тръгнали да ми правят бесмислени и глупави предсказания за след трилиони години!Нека първо разберат как да предвиждат земетресенията и другите невъобразими бедствия и тогава да да се занимават с подобни неща...

смЯх, говори се и се пише с Я. В *** звук Я няма. В шопският диалект също, явно шопският етност е близък до ***. Против съм налагането на Софийски диалект с Врачански привкус.

Питащ преди 13 години
" ... Но след трилион години (именно такъв период разглеждат авторите на новата работа) ...."Нали слънцето щеше да избухва след 4 -5 милиарда години? Каква земя, какви учени слет трилион години?????

Ние преди 13 години