Червеи живеят на цели 1,3 км под земята

Многоклетъчните Halicephalos mephisto са рекордно дълбоко под повърхността
Обновена: 3 юни 2011 13:35 | 3 юни 2011 13:35, Елка Василева
Червеи живеят на цели 1,3 км под земята
Снимка: Авторите на изследването

Американски учени откриха червеи, които живеят на 1,3 км под земната повърхност, съобщи Лайв сайънс.

Червеите са наречени Halicephalos mephisto в чест на Мефистофел. Описанието на многоклетъчните организми, живеещи на най-голяма дълбочина, е публикувано в сп. "Нейчър".

"Искахме да наречем статията "Червеи от Ада", но от "Нейчър" не приеха", каза ръководителят на изследването Тълис Онстот.

Онстот и колегите му търсят подземен живот от 15 години в дълбоки мини в Южна Африка, които достигат на повече от 3 км под земята.

Те и други екипи установиха, че животът съществува на големи дълбочини, като едноклетъчни организми има на няколко километра под повърхността. Някои от тях живеят при много екстремни условия.

През 2008 г. бяха открити едноклетъчни на 1,5 км под морското дъно, които живеят при температура от 60 до 110 градуса по Целзий.

H. mephisto обаче е многоклетъчен. Дължината му е 0,5 мм.

Той живее в изпълнени с течност пукнатини в скалите, където се храни с бактерии. Възпроизвежда се безполово.

"Това е като да намериш Моби Дик в езерото Онтарио. Той е 10 милиарда пъти колкото бактериите, с които се храни", каза Онстот.

Учените са открили червеите в мината Беатрикс. Следи от тях в повърхностните води или почви няма. Това показва, че те са характерни само за дълбоките процепи.

Химическият анализ разкри, че водата, в която живее H. mephisto, е поне от 2900 години.

Откритието ще насърчи учените да разширят търсенето на подземен живот и да очакват негови по-сложни форми.

Фактът, че нематодите, тоест кръглите червеи, са многоклетъчни, открива и нови възможности в търсенето на извънземен живот, каза Майкъл Майер от НАСА.

Специалистите досега приемаха, че организмите, които евентуално могат да живеят под повърхността на планети като Марс, могат да са само едноклетъчни.

Още по темата: червеимногоклетъчни

Чичо Гошо преди 12 години
Червей намерили, ми браво.

Че ние във форума сме всестранно развити личности коментираме от политика-спорт до антиматерия :) Което ми напомня да отида да прасна един коментар за ЦЕРН :)

ina преди 12 години
NATOVALI VIKATEN OTKRITIE,CE TESA PILNI V NASIYA PARLAMENT.S 20 GODINI SA ZAKASNELI TEZI UCENI.

mladej преди 12 години
Много ми е интересно, как се учиш да владееш огън преди да си го запалил ...

По-учен преди 12 години
Учени, учени, колко да са учени? Ние във форума тука сме по-учени!

ихаа преди 12 години
утре искам да напишете новина и за мен : бактерии и бацили живеят навсякъде-под земята,във водите,по земята,във въздуха... това е най-голямото откритие

До 5-ти от 2-ри преди 12 години
В пещерите не, но като гледам не могат да се оправят с едни краставици, много сме безпомощни хората.. нямам против откритията, но да вземат да открият как да се защитаваме от болести, инфекции, дори и от извънземни..защото вече ги търсим, въпроса е като ги намерим какво ще правим... :) лесно може да запалиш огън, но преди да си играеш с него се научи да го владееш.

Ако зависеше от теб сега щяхме да живеем в пещирите нали? ***.

Аз преди 12 години
Като прочетох този сериозен научен труд, водещ до невиждал прогрес на световната цивилизация, взех че го преместих в другия крачол.

Той е 10 милиарда пъти колкото бактериите, с които се храни.... 10 милиарда пъти какво? Със сигурност е по-умен от този който е писал това ,да!

в преди 12 години
ровете и търсете!! Може да откриете някоя зараза или нешо такова.. да кажем разкоайте някоя гробница и пуснете на воля чума или нещо такова, че ни липсват сегащните болести.. щом се е заровило там, значи там му е кеф и там иска да си седи! Барате неизвостното и може би опасното! Краставиците с бактериите и тях ли ги изровихте?

Страхотно откритие. Браво на учените!