Някои динозаври били с температура от 38,2° С

При по-малките видове тя е била 36,8° С
24 юни 2011 17:35,
Някои динозаври били с температура от 38,2° С
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Палеонтолози от Калифорнийския технологичен институт определиха средната телесна температура на динозаврите и се оказа, че тя е сходна с човешката, съобщи Асошиейтед прес.

Учените заключили, че телесната температура на брахиозаврите, чието тегло е достигало 40 тона, е била 38,2
градуса по Целзий, а на техните по-малки "братовчеди" камарозаврите с тегло 15 тона - 36,8 градуса по Целзий. Двата вида са живели преди 150 милиона години.

След като за пръв път били открити фосили от гигантски динозаври, учените предположили, че става въпрос за мудни студенокръвни животни. През последните няколко години обаче учените стигнали до извода, че вероятно става дума за топлокръвни животни, които са били по-активни, като например велосирапторите във филма "Джурасик парк".

Изследването е извършено върху фосили от зауроподи. Учените обясниха, че животни с толкова големи размери могат да задържат телесната си температура дори при ниско ниво на метаболизма, защото просто са много едри. Анализът ни изключва възможността тези животни да са били студенокръвни, заяви ръководителят на екипа Робърт Ийгъл от института.

Огромната телесна маса е много подходяща за поддържане на постоянна телесна температура, допълни съавторът на изследването Томас Тюткен от университета на Бон, Германия.

Резултатите потвърждават хипотезата, че динозаврите не са били мудни студенокръвни животни, коментира Роджър Сиймур от университета на Аделаида, Австралия, който не е участвал в изследването.

Измерването на телесната температура на гигантски динозаври станало възможно благодарение на химическия анализ на състава на емайла на зъбите им. Процентното съдържание на някои органични вещества, като например въглеводороди, в емайла е зависело от телесната температура на животното.

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Сайънс".

Дино преди 12 години
Интересна новина.

Да пият Еферелган и ще се оправят.

ppp преди 12 години