НАСА идентифицира 90% от астероидите до нас

Така е ясно къде се намират и накъде са се запътили
Обновена: 30 сеп 2011 13:40 | 30 сеп 2011 13:40,
НАСА идентифицира 90% от астероидите до нас
Изображение: NASA/JPL-Caltech

НАСА има добри новини за хората, които са обезпокоени, че астероид убиец може да се блъсне в нашата планета. Американското космическо ведомство е идентифицирало над 90 на сто от големите, потенциално опасни за Земята астероиди, включително някои, които са с размерите на онзи, предизвикал изчезването на динозаврите в древността, съобщи Асошиейтед прес.

"Сега знаем къде се намират повечето от тях и накъде са се запътили, заяви Ейми Мейнзър от Лабораторията за реактивни двигатели на НАСА. Това наистина намалява риска от сблъсък на планетата ни с астероид."

Учени от НАСА преразгледаха също преценките си за броя на потенциално опасните астероиди със средни размери, уверявайки, че той е с 44 на сто по-малък, отколкото са смятали досега. Учените обаче трябва да открият много от тези астероиди, които могат да разрушат мегаполис.

"По-малко не означава нито един, поясни Мейнзър. Все още има десетки хиляди подобни астероиди, които трябва да бъдат открити."

Новото преброяване е въз основа на данни от картографиращия небето Широкоъгълeн инфрачервен изследователски телескоп (ШИИТ) на НАСА. Той бе изстрелян през 2009 г., за да търси близки до Земята обекти, галактики и звезди.

За разлика от предишни изследвания, ШИИТ е снабден с чувствителни уреди, които могат да открият тъмни и светли
обекти, позволявайки да бъде извършено най-прецизното преброяване на близките до Земята астероиди. Що се отнася до най-големите астероиди с диаметър над 1000 метра, НАСА смята, че е открила 911 от съществуващите 981 подобни астероида. Нито един от тях не представлява заплаха за Земята.

Предишни преценки сочеха, че астероидите със средни размери са 35 000, но данни на ШИИТ показват, че съществуват около 19 500 астероида, чийто диаметър е между 90 и 1000 метра. Едва около 5200 от тях са открити. Учените предупредиха, че предстои още много работа, за да се идентифицират астероидите със средни размери, които са потенциално опасни за планетата ни.

ШИИТ не е оборудван, за да открие онези над 1 милион астероида с малки размери, които могат да причинят щети, ако се блъснат в Земята. Резултатите от изследването са публикувани в Astrophysical Journal, допълва БТА.

Още по темата: астероиди

Neshto ne razbrah. Kak sa otkrili 911 ot syshtestwuwashti 981, t.e. kak znayat, che ima oshte 70, kato ne sa gi namerili. Tolkowa precizni tehnologii li imat, che da smetnat oshte kolko ne sa namerili, i ako e taka tolkowa li e trudno da se nameryat i drugite 70?

Статията е як шиит! ха ха :PP

муспи преди 12 години
За късмет истините все са обратното на това което искат богатите.

Не мога да повярвам.В Кеплеровия пояс има няколко стотин милиона големи тела които се движат по хаотична траектория и се блъскат взаимно разпадаики се или променяики посоката на движение на съвсем случаен принцип.Вярно ли изчислиха всичко? Надявам се да е така *** по скоро ми звучи като ентусиазирано твърдение.Нищо де-нека да са прави.

останалите 10% са в тайна за манипулации на земляните