Девета планета спасила Земята преди 4 млрд. г.

Тя била изблъскана от Слънчевата система
Обновена: 14 ное 2011 12:12 | 14 ное 2011 12:03,
Девета планета спасила Земята преди 4 млрд. г.
Изображение: ESO/L. Calçada

В Слънчевата система някога са съществували девет планети, пет от които са били гиганти. Деветата планета е била буквално изблъскана извън пределите на Системата, което е спасило Земята от катастрофална разруха. Така смята астрофизикът Дейвид Несворни от Югозападния изследователски институт в Сан Антонио, пише Утро.ру.

Когато Слънцето навършило 600 млн. г. и започнало да събира около себе си небесни тела, големи планети от водород и хелий – такива като Юпитер, Сатурн, Уран и Нептун се движели по-хаотично. В това време техните орбити още не били установени, затова те отблъсквали от себе си телата с по-малък размер. Някои от тях излетели извън пределите на Системата, в пояса на Кайпер, а някои се врязали в други, които се намирали по-близо до Слънцето и се състояли от желязо и силикати.

Но в процеса на тези хаотични сблъсъци орбитата на Юпитер постепенно се изменяла, което придавало повече инерция на движението на вътрешните планети – Венера, Земята и Марс. Рано или късно това трябвало да унищожи напълно устройството на Слънчевата система. Но нещо попречило Земята да се вреже с ускорение в Марс или Венера.

Несъгласният с колегите си учен предложил теорията за „скачащ Юпитер”. Нейната същност е в това, че планетата рязко е сменила орбитата си, отблъсквайки се от Уран или Нептун, когато минала покрай тях, и заела мястото в Системата, което ни е известно. Така Юпитер престанал да влияе на орбитите на вътрешните планети и да им придава излишен импулс. Това и спасило Земята от катастрофален край преди 4 млрд. г.

Но историята не свършва дотук. Такова движение е трябвало да изхвърли Нептун извън пределите на Слънчевата система. А той си е на мястото. Американски учени създали 40 компютърни модела, за да разгадаят защо при „скачането на Юпитер” всички са останали на местата си.

И ето че скорошен експеримент прояснил тази ситуация. Според математически изчисления планетите някога са били девет. Зад Нептун е бил разположен още един газов гигант. Юпитер изтласкал планетата извън пределите на Слънчевата система.

„Това прилича на многоходова игра, например на шахмат. В резултат на тези премествания е била спасена Земята, където са се създали условия за зараждане на живот. В шаха, за да спасиш царицата, жертваш пешка”, казва Несворни.

Всичко е изпълнено по предварителен план и замисъл така, че нашата слънчева система да има една годна за живот планета. Луната е нарочно поставена да балансира оста на въртене, за да няма резки климатични промени, а газовите гиганти са поставени с цел да ни пазят от комети и астероиди.

do 32 преди 12 години
hahahahahahahahah :), smjah golljam v tozi studen den !

ан преди 12 години
ДЕВЕТАТА ПЛАНЕТА Е НИБИРУ. ТЯ ИМА ЕЛИПСОВИДНА ОРБИТА КОЯТО ИЗЛИЗА ИЗВЪН СЛЪНЧЕВАТА СИСТЕМА. НА ВСЕКИ 3 600 ГОДИНИ СЕ ЗАВРЪЩА В СЛЪНЧЕВАТА СИСТЕМА. КОГАТО ПОСЛЕДНИЯТ ПЪТ Е ВЛЯЗЛА В СЛЪНЧЕВАТА СИСТЕМА Е ПРЕДИЗВИКАЛА ПОТОПА. ТОВА ИСКАТ ДА НИ КАЖАТ УЧЕНИТЕ ПО ЗАОБИКОЛЕН НАЧИН. ТАЗИ ПЛАНЕТА Е ПО ГОЛЯМА ОТ ЮПИТЕР. ТАКА ЧЕ СЕ ГОТВЕТЕ ЗА НЕЩО КОЕТО И НЕ СМЕ СЪНУВАЛИ. САМО НЕ СЕ ЗНАЕ КОГА ЩЕ СЕ СЛУЧИ. В НОРВЕГИЯ ИМА ПОДЗЕМИЯ САМО ЗА БОГО ИЗБРАНИ. СЪС ВСИЧКО НЕОБХОДИМО ЗА 20 ГОДИШЕН ЖИВОТ.

За да прозре човечеството много от истините за сътворението, за живота и въобще първо трябва да се извиси на едно по-високо духовно равнище.Фактите както всички ги наричате са нещо като храна и вода за вас, но по времето когато се е създавала вселената и земята не са важали фактите който днес ние възприемаме за такива.Като пример ще дам мислите и спомените на човек-всъщност те не са факти и ние не можем да докажем, че съществуват, защото не са във физиологична форма, но тях все пак ги има нали?

Бройте до 10 преди 12 години
Бройте: Меркурий, Венера, Земя, Марс, Юпитер, Сатурн, Уран, Нептун и Плутон. Заради разтегнатата си елипсовидна орбита, някои считат Плутон за спътник на Нептун. Само че Плутоновата орбита е около Слънцето, а не около Нептун. Тя просто се пресича с орбитата на Нептун. Сравнение: дали орбитата на нашата Луна се пресича със Земната, тя е около Земята. И така, с тази отблъснатата планетите стават десет, а не девет. Малко аритметика баджанак.

сун преди 12 години
elsol.blog.bg/***/2011/11/14/nibiru-ili-kakvo-idva-kym-zemiata.850958

mogo obi4am kogato u4enite, za da si za6titjat zaplatata pusnat po njakoi i dr. laf, koito nikoi ne moze da dokaze. samo se gadae, dopuska, priema, misli bla bla bla

Право в целта дали избухването на тая свръхнова не е образувало останалите планети в слънчевата система, но това ни връща към гигантския взрив и пак не дава ясен отговор на нещата откъде идваме.

Всъщност сам не знаеш колко си прав, едва ли учените знаят преди колко точно време слънцето се е превърнало в червен гигант, и как се е формирал живота много случайности и много късмет са възникнали от тоя хаос доста странно. Сега като се замислим какъв е шанса да се сблъскат 2 атома хелий да речем във огромната вселена и картинката се замъглява съвсем.

Kostov e vinoven !

Не слагайте минуси на номер 6 ами прозрете истината според учените земята е на 4,5 млрд години но какво доказва това след като слънцето по това време е било гигантска челрна дупка избухнала и превърнала се в свръхнова преди само 8 000 000 години по време на динозаврите следва потопа и ето ни и нас тук и сега спорещи кое е първото кокшката или яйцето.

Гошо Тъпото преди 12 години
Всички дето са...писали до тук са прави,защото космическият...разум е безграничен.Само дасе надяваме на...чудо,деветата планета дето е...изблъскана от Сл.система да не се...върне,защото толкова...милиарда години е била в...изгнание и то заради Земята-любимката на Слънцето.И току...виж,заради стари космически...вражди,сме поели ние в...изгнание;че иБойко не може ни...спаси.

Чудя се защо учените не направят ген за синя, розова или зелена коса например? Така ще има хора като в аниметата - със всякакъв цвят коса.

Machiavelli преди 12 години
Аз не вярвам хич планетите в слънчевата система да са 8, ама карай.А пък тия с техните открития от преди 4 милиарда години, дали си вярват?За мен това са смешни твърдения и би трябвало да са фантастични теории, а не факти.

zeddd преди 12 години
хахах 6 много си зле

астроном преди 12 години
Кой, бе, мамичката ви съветска, ченгенайска, дето се правите, че списвате сайта, а преписвате само от руски псевдосайтове, е Несворни, дето бил казал накрая? И защо все в Америка правят откритията, а вашите съветски "руснаци" ги "коментират" неандерталски?

gLalev преди 12 години
тия учени нещо са се объркали, планетите си бяха 9 не преди 4 млрд. г., ами само до преди 6 или поне така пишеше във всички учебници

Бойко-астронома преди 12 години
Дооообре!

български гражданин преди 12 години
Я стига с тези планети, а кажете какво става с Фобос-Грунт. Има ли още шанс да потегли към Марс?

"В шаха, за да спасиш царицата, жертваш пешка, казва Несворни."Бах го у физика, според него слънчевата система разбира от шах? А време засича ли си? И изобщо цялата теория не се основава на никакви доказателства, поне няма цитирани в статията.