След Хигс бозона учените в ЦЕРН ще търсят тъмната материя

Според физиците тя е основата на Вселената
8 юли 2012 19:44, Елка Василева
След Хигс бозона учените в ЦЕРН ще търсят тъмната материя
В ЦЕРН учените ще търсят тъмната материя. Снимка: архив, Reuters

Капацитетът на Големият адронен колайдер на френско-швейцарската граница ще бъде повишен десетократно, за да могат учените от ЦЕРН да създадат и регистрират тъмната материя, съобщи в. "Сънди телеграф".

Физиците мислят, че тъмната материя е основата на Вселената.  Въпреки че тя изгражда 84 процента от нея и е навсякъде, досега не е наблюдавана, защото нито произвежда, нито отразява светлина.

Учените се надяват, че след ремонта на стойност 1,2 милиарда британски лири силата на лъчите от частици, който се сблъскват в тунела на Големия адронен колайдер, ще им даде възможност да засекат тъмна материя.

За целта ускорителят ще бъде затворен поне за две години. Макар и да остава още много работа върху Хигс бозона, специалистите, работещи в Големия адронен колайдер, се притесняват, че обществеността, а и финансиращите ги, могат да си помислят, че целите са постигнати. До края на годината ще продължат други експерименти, а след това ще започне ремонт.

В Големият адронен колайдер се правят сблъсъци на протони, за да се достигне температура над 4 трилиона градуса по Целзий. Това е 250 000 пъти повече от температурата на Слънцето.  Детекторите около пръстена идентифицират какво остава от тези сблъсъци. Учените се надяват, че след ремонта "Супер големият адронен колайдер" ще им даде възможност да наблюдават някои от най-редките частици.

"Това ще ни позволи да разширим много търсенето и да вървим към нова физика, както и да направим някои много точни измервания, например потенциално да се занимаваме с естеството на тъмната материя. По същество ние ще търсим някакъв голям дисбаланс в частиците, които се излъчват след сблъсък" - каза Фил Олпорт от университета на Ливърпул, пише БТА.

Според мен учените се опитват да се докопат до етера. Но там ще ударят на камък.

alien преди 11 години
ако не бяха 99% мрънкачите за които най важно е да се закичат с "айфоня" нямаше да се чудиме как да докопаме ресурсите на космоса. Можеше да си ходиме голи и да живеем по пещерите ама нали пустата гъзария трябва й индустрия....Това откритие е важно за да може да се манипулира масата или гравитацията. Инъче няма как да докопаме и довлечем ресурсите от космоса като ценни метали и гориво.Ако всички се отдадем само на гъзария дните на планетата Земя са преброени. Добрече някой мисли за бъдещето

апокалипсис-касандър преди 11 години
иматъмна материя.....тя настъпва към нашата галактика...на 22.12......ще погълне маатериата на нашата галактика...краят ни ще е мигновен...реално..няма да го разберем.....и усетем ....единствените признаци ще са ,че 24 часа преди това , ще изчезнат по далечните звезди , после по близките и небето ще потъмнееее.после мигновено и нашата планета и слънце......ще се слеем всички в една частица!!!!

Как тези учени търсят частици без маса с уреди, които разчитат на това?

елементарна чатица преди 11 години
може ли наистина да се дават толкова много пари на вятъра за глупости ??? Оня ден ->" открихме частици дето се движат по-бързо от светлината -, юруш -> Айнщайн отива на кино " . След известно време ->>>>>>" Ами то май сме се объркали , остават си теориите на Айнщайн "Как да ги вземе човек на сериозно ???

Нали това е целта - да намалява населението на земята.

У нас тъмната материя се крие в хладилниците на пенсионерите!!:)))

А преди 11 години
добре, че все още на 1 милион простака се ражда по 1 умен човек, иначе още щяхме да живеем в пещери и да рием със *** за трюфелиИсторията учи уж, ама през всичките тея векове, все е имало и продължава да има мрънкала като 99% от глупаците тука, които си знаят само "ама що така, ама за кво го правите" и т.н.Е, да. Вие ще оставите след себе си само тор, за разлика от хората, които градят бъдещето.

Bgto преди 11 години
След това, е пьтуване вьв времето...

Любопитството уби котката!!!!

въпроса ти е нещо подобно на да питаш преди един век какъв е бил смисъла да се изследва строежа на атома ? тогава никой не е подозирал че след време 2/3-ти от енергетиката на страна ще се дължи на него

Кво да ти кажа... Щом ти така мислиш, значи и бог така мисли. Ти да не си бог? Който го лъжат, че не е и трябва да чака второто пришествие, да търси винаги помощ от вън, да си мисли че е незначителен и тн.? Ами ако с тази технологийка ти прожектират второто пришествие или нашествие на извънземни? Все пак е 2012, а ние не знаем какво правят всички тези технологии! Или ти знаеш? Или са ти казали (подготвили, програмирали, облъчили)...Не чакай! Наистина не чакай някой да те оправи! Щото те чакат

Учените ще затрият света! Когато човека за първи открил атомната енергия, господ си казал - я, децата намериха кибрита!Сега с търсенето на тая тъмна материя господ сигурно си казва - децата търсят торбата с експлозивите!

от 37 преди 11 години
До 33 го написах.

Има полза от науката, докато тя е свързана с практичното. Това което изброяваш ти е все наука свързана с практичното. Би ли ми казал какво практично има в Хигс бозона или тъмната материя, защото аз не виждам нищо такова?

Рак се лекува с билки доказано! Просто фармацията има интерес да ни поддържа живи, а не да ни лекува. А имат много пари да лансират само определена информация! Има много информация в интернет, но не търси в страницата на BBC, CNN i Btv ;-)Този проект има скрити цели. Но ако ти ги кажа ще изтръпнеш и ще ме помислиш за луд! Ако искаш да разбереш порови в нет-а и не казвай на никой, че не само ти не си готов!!!А за климатични оръжия чувал ли си? Луда работа...

тъмната материя е концентрирана у филиповци

Всичко потенциално съществува и е хубаво да е пълноценен живота ни развивайки науката. Страшното става когато човечеството се самозабрави и си мислим, че кой знае какво сме направили и започнем да злоупотребяваме с атомните оръжия например.

Току виж и в Брюксел отменили закона за гравитацията.