Откриха за пръв път самотна "бездомна" планета

Астрономите са я издирвали над 10 години
14 ное 2012 15:18, Елка Василева
Откриха за пръв път самотна "бездомна" планета
Планетата CFBDSIR2149 е наречена "бездомна", защото не обикаля около звезда. Снимка: архив, Reuters

Астрономи наблюдаваха за пръв път млада "бездомна" планета, до седем пъти по-голяма от Юпитер, която няма гравитационни връзки, съобщи в. "Дейли телеграф".

Планетата CFBDSIR2149 е наречена "бездомна", защото не обикаля около звезда. Досега такава не е наблюдавана от учените.

Астрономите са я издирвали повече от 10 години и описват процеса като "да търсиш игла в хиляди купи сено". Тя отговаря на специфичните критерии за маса, температура и възраст, за да бъде определена като планета.

Възрастта й е от 50 до 120 милиона години, а температурата - приблизително 400 градуса Целзий. Смята се, че е от група от около 30 много млади звезди, известни като движещата се група AB Doradus.

Планетата е открита от учени от университета на Монреал, консултирали се с френски колеги. Те са използвали данни от канадско-френския телескоп в Хаваи и големия телескоп на Европейската южна обсерватория.

Макар и специалистите да знаеха, че такива "бездомни" планети съществуват, досега не бяха наблюдавали техен представител.

Смята се, че изолираната планета е отблъсната от други космически обекти, когато се е образувала. Астрономите се надяват, че с нейна помощ ще научат повече за свободно движещите се планети и екзопланетите. Самото й съществуване подкрепя теорията, че този вид "бездомни" обекти са по-често срещани в космоса, отколкото се мислеше досега, пише БТА.

на болните мозици само Нибиру и зелени човечета са им в главите :)))

teodora преди 11 години
До бай Тъпчо bai tap4o ti naistina si bai tap4o ama mnogo si prost

teodora преди 11 години
До Анонимен abe ti si bil mnogo prost ako si zavarshil 12 klas i si minal gimnaziata she znaesh mnogo nesha

Интересно. Колко ли още неща не знаем за вселената ?Нещо което е безкрайно голяма със сигурност крие безкрайно много тайни .

sameone преди 11 години
До Ват Миро: Благодаря за информацията. Аз си мислех,че високата темпертура е в следствие на много бързото въртене на самата планета.

Bат Миро преди 11 години
До sameone: поради същата причина, поради която Юпитер отделя повече топлина, отколкото поглъща.

sameone преди 11 години
След като не обикаля около зведа, защо има температура от +400 градуса?

Рудолф Хес преди 11 години
Глупаво е под научна статия да пишеш за политика. Във лявата лента с новини има достатъчно статии за изява.

KDK преди 11 години
не се открили топлата, вода. Такива планети са били откривани и преди. Аиии

Тони преди 11 години
Става ми тъжно като ви чета коментарите.

Снимката е архивна бе хора, четете какво пише. А и кога тука е имало актуална информация?

ф15 преди 11 години
КРАЙНО ВРЕМЕ БЕШЕ ДА ПУБЛИКУВАТЕ НЕЩО НОВО !!!

бай Тъпчо преди 11 години
На таз планета па хич нема да ида-то много жега там бе,па и толкоз много път да биеш...и кат идеш та кво-ша ти заври мастиката та не можеш я изпи-зян ша стане...Па тез отде разбрали тез работи бе-тя била на мильони километри,*** те зели,че я видели,та и термометар и турили да и видат жегата...ми то кат не може никой да провери мильон горе,мильон доле-се тая...

Лора преди 11 години
И аз като Мишев и номер 16 не мога да намеря планетата на снимката, дори и живота ми да зависи от това. Тъпо е да напишеш и нещо интересно и да прикачиш неадекватна снимка. Ама тук и академик да си, пак няма да можеш да я намериш!

НЯКОИ ОТ ВАС ДА ВИЖДАТ ПЛАНЕТА НА СНИМКАТА? ЗАЩОТО НЕ СЕ ВИЖДА НИЩО. ТЕЗИ УЧЕНИ ЗА КАКВИ КАНАРЧЕТА НИ МИСЛЯТ? ЗА ШАРЕНИ ИЛИ ЧЕРНО БЕЛИ? ПО ТОЗИ ЛИ НАЧИН СИ ЗАЩИТАВАТ ОГРОМНИТЕ ЗАПЛАТИ КОИТО ИМ ПЛАЩАТ ХОРАТА? СНИМАЛИСА НЯКАКВО КОМПЮТЪРНО ИЗОБРАЖЕНИЕ И ВИКАТ НА ТИ КЙОРЧО ОЧИ. АРЕ СТИГА БЕ УЧЕНИТЕ. ТО БИВА БИВА АМА ВОЛ ЗА КУРБАН БИВА ЛИ?

Sameca преди 11 години
".......Астрономите са я издирвали повече от 10 години ......" И ТАКА ДО ПЕНСИЯ, ЕГАТИ УЧЕНИТЕ!!! ЯКО ТОЧЕНЕ НА ПАРИ ОТ БЮДЖЕТИТЕ НА СТРАНИТЕ.

Някой трябва да ви обясни сериозно, че тъпата България с тъпите и политически проблеми не влияе на движението на планетите по никакъв начин. Вселената не се върти около маловажния ви живот. Никой не е отворил тази статия за да чете коментари свързани с Бойко и бля бля... Не е такава темата тук.

Именно болни мозъци като N19 са за там. ЗАЩО ОБРЪЩАТЕ ВСИЧКО НА ПОЛИТИКА БЕ КРЕТЕНОИДИ?!

Угаснало слънце е това и около него има още планети но не се виждат

Papoi преди 11 години
Смята се, че е от група от около 30 много млади звезди, известни като движещата се група AB Doradus. Последно планета ли е или зведа, сама ли е или е в група с други?