Астрофизици откриха почти близначка на Земята

Тя се намира в съзвездието Лебед
31 окт 2013 08:52, Елка Василева
Астрофизици откриха почти близначка на Земята
Снимка: архив, Reuters

Астрофизици са открили екзопланета, която е най-близо по размери и състав до Земята, предаде Асошиейтед прес, като се позова на публикация в сп. "Нейчър".

Екзопланетата Кеплер 78Б както изглежда е съставена от скала и желязо, подобно на Земята. Планетата е малко по-голяма от нашата планета и е с двойна маса от тази на Земята.

Кеплер 78Б е разположена в съзвездието Лебед на стотици светлинни години от Земята. Тя обикаля по орбита около своето слънце на всеки 8 часа, което поражда недоумението на астрономите, невярващи, че планета може да се озове толкова близо до слънцето си.

Над 1000 екзопланети досега са били открити от учените. Екзопланета това е планета извън Слънчевата система.

Кеплер 78Б е била открита с телескопа на НАСА Кеплер, който идентифицира още 3500 потенциални екзопланети. Учените, анализирали Кеплер 78Б, са от САЩ и Швейцария.

Теодор преди 10 години
Абе това е суперстара информация, как може да се класифицира като новина...

Също като Земята е.. няма що. Когато хората заживеят нормално на Меркурий..

2012 преди 10 години
До дим Надявам се да не е като земята.

Mangal преди 10 години
gromoten samm

дим преди 10 години
кефи ме че в бг са останали хора които да коментират тук

ak47 преди 10 години
Кеплер измерваше светимоста на звездите и определяше дали има разлика в нея когато се осъществява транзит на екзопланета. Така бяха открити много екзопланети, но всички обикалят прекалено бързо и близо до звездата си и не са годни за живот. Да се надяваме скоро да изстрелят орбиталния телескоп Джеймс Уеб, за който се смята, че ще е способен да заснеме директно екзопланети и да намери такива в обитаемата зона на звездата си.

Контрольора преди 10 години
До АнонименХахаха, пичага, усмихна ми деня, браво! :)

ц ц ц преди 10 години
"Според учените планетата ще бъде погълната от своето слънце след няколко милиарда години, тоест след кратко от астрономическа гледна точка време." При положение, че вселаната е на около 13.6 милиарда години, "няколко милиарда години" въобще не е "кратко от астрномическа гледна точка време"! Няколко милиони е друга работа!

zeus преди 10 години
Близначка, ама почти, забравили сте да споменете факта, че температурата на повърхността на планетата била между 1500 и 2500 градуса, т.е. океаните са от разтопено желязо, с малки островчета размекнат волфрам:)

Те като чуят, че планетата е изградена от скали и ЖЕЛЯЗО, те сами ще си направят космическа програма.

Димитър Атанасов - К преди 10 години
Да, прав си. Куфарите ще им бъдат носени от *** българи като теб.

При толкова много планети,да изпратим малко *** към комоса!