Астрономи откриха галактика от ранните години на Вселената

Тя е от времето, когато Вселената е била на 650 млн. години
11 фев 2014 15:31, Елка Василева
Астрономи откриха галактика от ранните години на Вселената
Снимка: Reuters

Астрономи откриха стара и далечна галактика, която според тях е от времето, когато Вселената е била на 650 милиона години, съобщи Ройтерс.

Галактиката Abell 2744 _Y1 е около 30 пъти по-малка от Млечния път, но произвежда неуморно звезди. Ако съществуването й бъде потвърдено, ще стане ясно, че галактиките са започнали да се образуват 100 милиона години по-рано, отколкото се смяташе досега - 650 милиона години след Големия взрив преди 13,8 милиарда години.

Друга кандидат-галактика, открита през 2012 г., се е образувала само 500 милиона години след Големия взрив.

Галактиката Abell 2744 _Y1 е открита с нов проект на телескопа "Хъбъл", при който се използват естествените "лещи" на космоса, които се появяват, когато обекти с изключително силна гравитация като галактически купове пречупват и увеличават светлината от далечни обекти спрямо погледа от земната линия.

Такива галактически купове са като допълнителни лещи, с които огледалото на телескопа сякаш става 10 пъти по-голямо, обясни астрономът Никола Лапорт от института по астрофизика на Канарските острови, пише БТА.