Историческа среща в Космоса: "Нови хоризонти" до Плутон

Космическият апарат се приближава на 12,5 хил. км от планетата
14 юли 2015 18:00, Василия Пейчева
Историческа среща в Космоса: "Нови хоризонти" до Плутон
Снимка: bgonair.bg

Апаратът "Нови хоризонти" на НАСА ще се приближи днес на минималното разстояние от 12,5 хил. км от планетата джудже Плутон. Срещата е историческа, защото за достигане на далечната планета са необходими девет години.

Скоростта на "Нови хоризонти" по време на тази операция ще бъде 14 км/сек. Апаратът с тегло 453 кг има двигател за корекция на движението, но няма запаси от гориво, за да забави скоростта и да навлезе в орбитата на Плутон. Затова, прелитайки край планетата-джудже, той ще продължи пътя си към границата на Слънчевата система.

"Срещата на 21-и век" - така ръководителят на мисията Алън Стърн нарече максималното доближаване на "Нови хоризонти" до Плутон. Космическият апарат на НАСА е определил размера на далечния леден свят.

Измерванията показват, че радиусът на планетата джудже е 736 мили или приблизително 1185 км. Оказва се, че това е с 20-30 мили повече, отколкото се предполагаше досега.

Мисията "Нови хоризонти" започна през януари 2006 година. След 9-годишно пътуване и след като измина 4,8 милиарда километра, на 15 януари "Нови хоризонти" започна да изследва Плутон. Тогава апаратът се намираше на около 260 милиона км от планетата-джудже.

На борда на Нови хоризонти има девет специални спомена от Земята. Сред тях е и част от кремираните тленни останки на откривателя на Плутон Клайд Томбо. Така той ще достигне до ледения свят, който е открил преди 85 години. Останките на Томбо са в алуминиева капсула, на която са изписани имената му, неговата националност, както и имената на съпругата му и двете му деца.

Сред останалите ценности, носени от "Нови хоризонти", са американска пощенска марка от 1991 г., две монети, две американски знамена и два компактидиска със снимки с членовете на екипа на мисията.

Плутон е замръзнал безжизнен свят в покрайнините на Слънчевата система. Той е втората по големина планета джудже. Плутон обикаля около Слънцето за почти 250 години, така че от откриването му през 1930 година досега не е изминал дори една четвърт от пътя по орбитата си.

Вижте повече във видеото на Bulgaria On Air:

Гледайте още новини от "Свят" в bgonair.bg

до Austin Powers преди 6 години
Аре стига си тролил, космическата надпревара приключи с края на Студената война. Тук се карат за простотии, а горе НАСА и Роскосмос работят заедно за напредъка. Руски и американски учени и астронавти се подготвят за следващата стъпка- колонизацията на Марс,а това нямаше да е възможно без американските изследователски постижения и руските постижения в областта на орбиталните станции, където се провеждат научните експерименти за живот в космоса.

до Austin Powers преди 6 години
Човечеството е по-наясно с космоса, отколкото с морското дъно на собствената си планета. Трябва да надскочиш националните и политическите си убеждения, защото това е постижение за човечеството, а не за конкретна държава. Абсолютно всички космически нации работят и си съдействат с една цел- знание. На американците дължим напредъка в космическите изследователски апарати, а на руснаците дължим космическите станции, които подготвят човека за живот в космоса и колонизацията му.

Austin Powers преди 6 години
Нов успех на НАСА докато Роскосмос си губи времето със изледване на океанското дъно със техните космически апарати.

Чак историческа, нали УЖ я махнаха защото откриха много други като нея, които трябваше да вкл. в слънчевата ни система.

До до 9Благодаря!

Да приемем, че астероид се блъска в планета без кислородна атмосфера. Астероидът се движи с десетки хиляди километра в час, а планетата е статична, макар, че се върти около оста си. При сблъсъка се освобождава кинетичната енергия на астероида, загряват се частиците и се отделя светлина. Не е необходима кислородна среда, защото това не е възпламеняване на кислород- проблясъкът от сблъсъка се получава от термалното сияние на разтопена скала и горещи изпарения.

BBC News вече публикуваха снимката на Плутон, направена от апарата. А тука анимацийки.

Винаги съм си задавал въпроса, защо астероидите сблъскващи се с някоя планета се възпламеняват, нали там няма кислород? Моля, ако има някой компетентен, да ми отговори!Благодаря!

И кой го снима тоя апарат?

Днеса започвам да се чудя с какво се занимавате като журналисти, че не сте публикували снимката на Плутон от вчера. *** сам си я намерих, докато вие тука ме занимавате с компютърни анимации... Не ми вършите никаква работа, ако ми разбирате намека.

vivian преди 6 години