Далечна галактика държи ключа към Големия взрив?

Учените смятат, че Леончино може да каже как се е зародила Вселената
14 май 2016 14:14,
Далечна галактика държи ключа към Големия взрив?
Снимка: NASA

Учени са на мнение, че бледа синя галактика на разстояние 30 милиона светлинни години може да хвърли светлина върху раждането на Вселената, съобщи ЮПИ.

Галактиката, открита от учени от университета на Индиана, е малка и бледа, пише БТА. Химичният й състав обаче е необичаен - тя съдържа учудващо малко количество тежки химични елементи. Учените са я кръстили Леончино, т.е. малък лъв.

В действителност Леончино съдържа най-малкото количество метали в сравнение с която и да било гравитационно свързана система от звезди. "Откриването на галактики с малко съдържание на метали е вълнуващо, защото може да допринесе за количествено тестване на Големия взрив - заяви астрономът Джон Салзър от университета. - Има малко начини за изследване на условията при раждането на Вселената. Най-обещаващите от тези методи са свързани с галактики с малко съдържание на метали."

Повечето галактики, особено съседните на Млечния път, са с относително голямо съдържание на метали. Тъй като тежките елементи се формират в ядрата на експлодиращи звезди, всяко ново поколение звезди е с по-голямо съдържание на метали.

Големият взрив и ранната Вселена са били лишени от наличие на каквито и да било тежки метали. Галактики като Леончино, чието официално название е AGC 198681, са свързани с условия, сходни с тези в ранната Вселена, и предоставят на учените възможност да тестват модели, които симулират Големия взрив. Учените се надяват да тестват хипотези за това какво количество хелий и водород е имало при Големия взрив.

Прибягва се до спектрография, за да се изследва химичното съдържание на далечни звездни системи. Процентното съотношение на тежките метали разкрива темповете на формиране на звезди в галактиката, а Леончино е сред галактиките, при които тези темпове са най-бавни.

Леончино е с диаметър 1000 светлинни години. Това я прави галактика джудже. Докато в Млечния път има около 400 милиарда звезди, броят на звездите в Леончино е едва няколко милиона. Звездите в тази галактика джудже са млади и горещи, но необичайно бледи. Леончино е най-бледата по рода си подобна галактика. "Галактиките с малко съдържание на метали са изключително рядко срещани, така че искаме да научим възможно най-много неща за тях", допълни Салзър.

Резултатите от изследването са публикувани в Astrophysical Journal.

Katrin преди 7 години
до Анонимен на години може да си голям но горе в главата ти няма нищо,гледай си немската пенсия и недей да ръсиш много мозък тук

з н а й к о преди 7 години
До KatrinАбе моме, що се занимаваш с неща дето на са ти отработа?

Кръстю Ангелов

Във Ведите са написани сроковете на живот на Вселената - 611 трилиона години, от които половината са Денят на Брама, т.е. проявената, видима Вселена: 305.5 трилиона години. Вселената пулсира като сърце - до 152 трилиона години се разширява, после се свива до една точка около Абсолюта. Тогава 305.5 трилиона години е Нощта на Брама, Паранирвана, Голямата почивка на духовете събрани около Абсолюта, след което пак се ражда Новата Вселена на по-високо ниво.

Katrin, девойко, ако имаш смелостта да дойдеш при мен в Германия, идвай!+491575874369

Katrin преди 7 години
до 20 бас ловя че живееш в чужбина и по цял ден на компа, много ги разбираме нещата, що не се върнеш в бг

Katrin преди 7 години
До АнонименТи като си всезнаеш, какво предлагаш да се промени за да вървим напред. Твойте коментари освен критики друго не съм прочел.

do 19Кой ти вярва в Бог в днешно време, бре? 1 % от младежите изобщо вярват ли в БОГ???Не ме разсмивай!

Katrin преди 7 години
До АнонименТози път имаш точно попадение. Преди години хората са вярвали на слънцето,луната,камъни ит.н а сега на икони,света троица,господа Исуса Христа, празнуват великден,ивановден ит.н и резултатите са налице мизерия,глад,войни

Katrin преди 7 години
Някъде да съм написал нещо за религия. Бог и религията нямат нищо общо, напротив религията е в основата на всички неприятности. Не очаквам някой да ме разбере тук, нещата не са толкова прости. Това за което пиша е като наука, с точност като математика и един ден ще се учи, не мога да го обясня с няколко изречения,а не съм аз точния човек.

мда преди 7 години
За пореден път не оставам разочарован от коментарите... Ако някога на някоя световно извества група учени нещо не им е ясно просто могат да отворят форума... е МАлко ще тярбав да отсеят "хумора" свързан с политиката, библейските "откровения" и ще разберат всичко което все още не са се досетили... поклон пред вашите знания драги "съфорумци"

гост преди 7 години
До Katrinдъ байбъл е историята на победителите... но в едни текстове историята е малко по различна "след като БОГ създаде, и изгони падналите и след като се появиха на земята, те си казаха "Да пресъздадем човека по наш образ и подобие за да ни служи"...който е склонен да вярва на библията вижда реалността малко по-розова отколкото е:)

Ай сиктир с вашите богове, заради религиите и малоумието на хората сме в това положение. Религиите се раждат в мизерията, научно доказано е, хората като са гладни бълнуват и им се привиждат божества и глупости. Първите богове са били бога на слънцето и водата, щото тогавашните хора не са можели да обяснят явленията и са измислили богове Ей сега заради боговете пак проблеми, в Корана пишело световно господство за Исляма и давай да натискаме- Ислямска Държава и т.н.. Не на боговете и религиите.

пе60 преди 7 години
добре е да се знае, че ИД не се е зародила на земята... очевидно и биг банг е тяхно дело:)

Katrin преди 7 години
След като се извърши тази промяна в духовен план, ще дойде промяната и в политическата,икономическата,технологичната сфера. Човечеството е като един организъм, няма как в Африка да цари хаос а в Европа рай. Силно развитите държави трябва да подадат ръка на по слабите, но това няма как да стане ако хората не направят това за което пиша. В следващото хилядолетие ние ще разберем тази информация и ще вървим напред, но в момента на българите ни се предоставя възможност да черпим от извора,

АТАКИСТ преди 7 години
до 10 От десетилетия си задава въпроса човек- какво е имало преди големият взрив...какво има след него СЕГА?!Никой не може да ти отговори!Ето това е жалката картинка- да казваш каква е Вселената без да знаеш какво представлява.Това е в природата на човека-да разбира и знае всикчо, но в случая да си няма и елементарни познания.. по дадена тема.Това вече е дразнещо!

Katrin преди 7 години
В 21 век хората трябва да разберат кой е Бог,какви познания спуска той на земята,хората чрез които прави това. За мнозина това което пиша ще Ви се стори налудничаво, но повярвайте аз съм се убедил в честността и искреността от човека от когото черпя тази информация. Човечеството затъва все повече и повече и не виждаме светлина. Не можем да вървим напред със старите методи на управление,трябва да дадем път на новото. Първо промяна в духовен план,обединение на всички хора по света около единия Бог

Katrin преди 7 години
Учените никога няма да докажат как се зародил света. Това го могат само избраните хора от Бог. Бог го е казал И сътворих човек на подобие на себе си значи Бог е човек. Такъв избраник на Бога живее в България и днес, няма да казвам име за да не правя реклама. Днес във галактиката има много планети като нашата и там живеят хора,като нас само че са много по развити като интелект и технологии. Тук на земята ние сме на най ниско ниво и затъваме все повече защото не сме подготвени за новостите.

АТАКИСТ преди 7 години
do 6Именно-кога е бил този голям взрив. Тия кавали не могат да видят в пространството Слънца на разстояние 10 милиарда години, но иначе знаят кога бил големият взрив. Смешна история!

Голям взрив!? Излиза, че всичко е било на едно място събрано и някой, или нещо го е предизвикало!? Да обаче МАЩАБА е НЕВЕРОЯТЕН!!Следователно тази приказка за големия взрив нещо не се връзва, както дарвиновата теория за произхода на човека от ... майм.уна и то ЧОВЕКОПОДОБНА!?,пък тя от къде дошла? И как така в кръвоносната система на човека има елементи от ЕФЕКТА НА ДЮЗАТА? как да знае човека, не е познавал Карл Лавал!?..Та така и с Големия взрив, преразказ по непреживяно и невидяно.