Млади родни учени разработват терапия за лечение на рак

Правят се изследвания, за да се докажат свойствата на веществото
14 мар 2017 12:38, Василия Пейчева

4350 гледания   |  Още видео

Български учени разработват терапия за лечение на рак. В Института по молекулярна биология към БАН изследват причините за възникването на редица болести, превърнали се в бич за съвременния човек.

В лабораторията по молекулярна биология е пълно с млади учени, а средната възраст на специалистите е 36 години.

Мария Шрьодер завършва образованието си в Германия, но решава да се върне в България. Наскоро тя защитава успешно докторантура, в която описва действието на ново синтезирано вещество върху туморни клетки. Заедно с колегите си от Института по молекулярна биология правят редица изследвания, с които да докажат свойствата на веществото.

Докато се стигне до производство обаче, пътят е дълъг и може да продължи 14 години. А успеваемостта при такива изследвания е ниска. Причината са високите цени. Затова изследванията на българските учени са по-скоро фундаментални.

"От разработването до внедряването са нужни милиарди долари. Изключително скъпо е за страна като нашата, а и аз съм скептична, че ние бихме могли да постигнем успех", коментира пред Bulgaria ON AIR проф. Румяна Миронова, Директор на секция Регулация на генната активност.

Докъде се простират възможностите на науката разказват Милена Енчева и операторът Петър Хамамджиев.

аз преди 1 година
дай боже да стане

А дано! Само да не се допитват до екстрасенсите и ще стане!!!

Давам си сметка, че не това е най-важното, но авторът на информацията не знае ли, че терапия и лечение е едно и също? Вбесявам се, като прочета словосъчетания от типа "друга алтернатива", "криминално престъпление", "цивилен гражданин" и други подобни.

учуден преди 1 година
Тази с татуировките над гърдите е точно завършилата в Германия..
.

е то това обяснява много неща, вкл. и татуировките

JJIvanov преди 1 година
Искам нобелова награда за откриване на причинител на скротечен рак . При тестови проверки в Белене в водата подавана от водопровода бяха открити остро канцерогенни вещества тип"черна змейка". Мои познати инж.Линко Линов и експерт Венци /началник на специални служби роден 1963/ умряха отровени от нарочно тровена с натриев хипо хлорид вода. Отровната течност разтваря утайкки от водопроводите .някой от тях са остро токсични канцерогенни. Взетите проби са налични.

учуден преди 1 година
Тази лаборантка като я виждам какви цветни татуировки има над гърдите , хич не бих и се доверил ... Явно "ценностите" са достигнали и до БАН

До Ян Бибиян

според конспиратори - поддържат се с капки от екстракт мухоловка, у нас най-разпространена е росянката, обаче подобни билки са опасни, не са за *** от клуба на отслабващите за три дни с вълшебни източни панацеи.
за силен имунитет - В17, ядки, орехи, бадеми, кайсии, сливи, семки от ябълка и тн.
от Ванга - лекарството е с желязо, ей на - има вече коприва.
но в общи линии - не всеки може да бъде излекуван, особено при постоянен стрес, обездвижване и лошо хранене

До Нели

МНОГО зависи за кой тип рак и в коя фаза е открит. Майка ми беше с рак на матката и я оперираха и всичко мина но друга жена с която беше в болницата със същата диагноза но по-напреднал стадии почина.

Никой не е застрахован колкото и здравословно да живееш. Организма ти произвежда такива клетки с хиляди всяка секунда и ако имунната ти система откаже за секунда си пътник.

Бау преди 1 година
До Нели
Проблема е, че рака не е един модел... Много много много са. Няма как да има универсално лечение. Хората често казват "лечение за рака" все едно е настинка.

До Ян преди 1 година
Защото самите те представляват ракови метастази.

Ян Бибиян преди 1 година
Е след смъртта на Стив Джобс се уверих че лек наистина няма. Макар че как така никой от Ротшилдови и Рокфелерови не е умрял от рак

Нели преди 1 година
Вие вярвате ли, че за толкова години не е открито лечение на рака?! Желанието и действията на тези млади ентусиасти много скоро ще бъдат попарени и никой повече няма и да чуе за това. Лек има, но фармацевтичната мафия няма да позволи да види бял свят (освен за богопомазаните естествено).

ТУРЧИНЬ преди 1 година
Да бе! Баш ние ще открием илач за рака. Надежди. Хората по 10 нобелови лауреати имат, пък ний си имаме Азис, Фики, Софка. Най добрите сме да знайти

кви са тиа учени преди 1 година
Друго си е чалгичка да слушаш или да си патреот.