Нова теория: Балканският полуостров - люлката на човечеството

Фосили на 7,2 млн. г. може да променят разбирането за произхода ни
Обновена: 23 май 2017 11:51 | 23 май 2017 11:38, Елка Василева

Снимка: Reuters

Фосили от Гърция и България на маймуноподобни създания, живели преди 7,2 милиона години, може да променят фундаментално разбирането за произхода ни, поставяйки под съмнение твърдението, че еволюционната линия, водеща към човека, се заражда в Африка, предаде Ройтерс.

Изкопаемият хоминид Graecopithecus freibergi, от който са открити долна челюст и зъб, може да е най-старият член в еволюционната линия на човека. Той възниква след отделянето на човешката линия от тази на шимпанзето, най-близкият ни съвременен родственик.

Челюстта, по която има и зъби, беше открита при разкопки в Атина през 1944 г. Предкътникът беше намерен в Южноцентрална България през 2009 г. Учените ги изследваха с помощта на компютърна томография и определиха възрастта им по тази на седиментните скали, в които са били намерени.

Експертите установиха, че развитието на зъбните корени на грекопитека притежава човешки характеристики, които не се намират при шимпанзетата и техните прародители. До преди откритието най-старият хоминид беше сахелантропът (Sahelanthropus), който живял преди 6-7 милиона години в Чад.

Учените от дълго време са единодушни, че човекоподобните произхождат от Африка. Но сега може да се окаже, че Балканският полуостров е люлката на човечеството.

Изследванията не поставят под въпрос твърдението, че нашият вид Homo sapiens е възникнал в Африка преди около 200 хиляди години и по-късно е мигрирал до други части на света, твърдят специалистите.

"Видът ни е еволюирал в Африка, но може да не произлизаме оттам", каза палеонтологът проф. Мадлен Бьоме от германския университет в Тюбинген.

Грекопитекът е мистериозен вид, защото фосилите му са много редки. Той е бил с размерите на женско шимпанзе и е живял в относително смесена гориста и тревиста среда, подобна на африканската савана, заедно с антилопи, жирафи, носорози, слонове, хиени и глигани.

Откритията бяха публикувани в сп. "Плос уан", пише БТА.

Някой ден всичко ще излезе наяве, както и факта, че Христос няма нищо общо с евреите. Те и затова го мразят, защото е Истинния Бог!

Мънго Джери преди 6 години
Нещо сигурно са се объркали и има грешка! Няма начин да не е намерен в Скопие!

JJIvanov преди 6 години

Маке преди 6 години
Знаех си че люлката на човечеството е Македония. :-)

освен това мое да се каи че на съсртото место дека лудете са се появили требе веке и тикви да га е имало, зер без них мое ли

е не преди 6 години
"Южноцентрална България"Дори това ли не успяхте да преведете както трябва :DDD

В България и Гърция са намерени фосили от маймуноподобни, но не се казва че най-старите фосили открити на Балканите са от маке-питеци.

турчина преди 6 години
до King Of KingsМарш в Иран тогава при Аятоласите щом си строен персиец.

ля ля преди 6 години
()цивилизованото

Стана ясна еволюцията на балканеца,от питека...до чушкопека :)

турчина преди 6 години
Ние сме най древните обитатели на полуострова. Славяните са нашественици. Гърците също са нашественици от Египет. Както беше казал и покойния Тургут Йозал Агамемнон всъщност се е казвал Ага Мемнун. Гръцките нашественици са го присвоили. Както българите присвоиха турския символ IYI, даже патриотите ви са с турски фамилии. Сега наричате кис.мляко Йогурт. Пак турска дума. Крадци на история и култура.

Балканският полуостров и по-точно Македония е люлка на човечеството. Това го знае всяко хлапе. *** и Македония започват все с М - случаеност?! Не мисля!

След време обаче започва масовото преселение на османопитека (лисващото звено между човека и май муната), които изтласква съвременния човек от Балканите и само за период от 500 години връща еволюцията с няколко милиона години назад.

Ром преди 6 години
Има ли вероятност ченето да е на романопитек?

А анадола на какво е люлка?..На цивилизацията. Там са открити най-древните останки от човешка дейност.

са преди 6 години
Че те наследниците им още са тук-маймуноподобни сред овцеподобния ни народ!!

Предкътника от тази челюст ли е.

До KING OF KINGSНа люлянето.

doktor Dulital преди 6 години