Гражданин на Луната! Животът в Космоса е все по-близо

Учените вярват, че първите лунни колонии ще са факт до 4 г.
18 юли 2018 20:25,
Гражданин на Луната! Животът в Космоса е все по-близо
Снимка: Pixabay

Космическата надпревара между големите технологични компании набира все по-голяма скорост, а целта е ясна – Марс.

Червената планета е сочена като новата съдба на човечеството, но, може би, учените гледат твърде надалеч... Шансът ни за живот, извън орбитата на Земята, е много по-близо, отколкото си мислим.

НАСА вярва, че хората ще могат да живеят на Луната до четири години

Според учените колонизирането на земния спътник ще осигури модел за по-нататъшни космически експедиции. Хората, които ще създадат тези лунни селища, по всяка вероятност ще бъдат наети не от технологични гиганти, а от частни компании, много от които свързани с Люксембург – една малка страна, която е на път да направи голям скок за човечеството.

Такеши Хакамада е един от учените, които упорито се опитват да се завърнат на Луната. Този път, обаче, мечтата е много по-голяма от това просто да положим крак на земния спътник, а именно – откриването на полезни минерали, газови залежи, както и вода, съдържаща микроорганизми.

Хакамада е изпълнителен директор на ispace – частна космическа компания със седалище в Токио, която обаче присъства и в Европа и то не къде да е, а именно в Люксембург. Компанията планира да направи пълно пътешествие около Луната през 2020 г., а през 2021 г. да опита успешно приземяване на повърхността на земния спътник.

"Първите ни две мисии ще бъдат просто демонстрация за технологичните ни възможности. След това ще започнем да осъществяваме по-чести транспортни услуги, с помощта на които да се изнесат ценни товари на Луната. Ако открием водни ресурси, бихме могли да създадем цяла нова индустрия в Космоса!", заявява ученият пред BBC. Освен това, подобно грандиозно откритие ще позволи на човешкия вид да пребивава в Космоса за по-дълги периоди.

Още 10 други компании в космическата менна индустрия подкрепят Хакамада в амбициозното му начинание. Всички те са легално регистрирани в Люксембург, а така малката държава се установява като поле за осъществяване на революция в областта на науката.

През февруари 2016 г. Люксембург приема Закон за космическите ресурси, с което се превръща във втората страна след САЩ, която да предостави подробна правна рамка за експлоатация на неземните богатства.

Законът е доста по-либерален от този в САЩ и успява да привлече някои от най-големите американски космически компании като Deep Space и Planetary Resources. Близо 200 компании са се свързали с министъра на икономиката на Люксембург, който отговаря и за изпълнението на Закона за космическите ресурси, и са потърсили партньорство.

Закон широко отваря вратите и за големи инвестиции, като към момента космическите компании носят 1.8% от брутния вътрешен продукт на страната и поставят Люксембург начело в ЕС.

Въпреки големите инвестиции, обаче, космическата минна индустрия крие едновременно и много правни капани

Според юристи все още е твърде неясно дали международната космическа правна рамка реално позволява на отделни държави да предоставят права за собственост над природни ресурси, придобити в Космоса, а ожесточеният дебат тепърва ще се разгръща.

Въпреки своя малък размер, обаче, Люксембург всъщност започва да играе много водеща роля в търсенето на "златни мини" в необятното космическо пространство. А ако един ден човешки крак стъпи отново на Луната, то по всяка вероятност малката европейска страна ще е намесена.

Тези дали са питали македонците преди да ходят на Луната ?

А през това време половината свят гладува. Мечтайте си колкото си искате, но граждани на Луната няма да има. Или ако има ще са от ония със заделените няколко милиарда долара в сметката.

Македонец преди 5 години
Всеки македонец знаеСлънцето е забравена македонска централа за термоядрен синтез

По-доброто място за тъмнолилави и бежанци с еднопосочен билет и суха храна за три дни,кирки лопати!

муспи преди 5 години
Най напред ще се пусне мълвата че на Луната има Гигантски залежи злато. Евреите сами ще я пуснат и после ще й повярват, както им се е случвало непрекъснато 5 хиляди години и неизвестно колко преди това. Един ден света ще види че ги няма - тайно отлитане. Останалото е пълно забравяне за тях, и те ще се довършат с човекоядство, - единственото което могат да правят. Ще се ядат сурови, защото и огън не могат да си запалят - всички кибрити е взел Главния раби и е забравил къде ги е закопал.

Киро Скалата преди 5 години
2021-ва е технологичния демонстратор на нещо дето ще кацне на Луната. Пък кога ще е колонията с хора е друга работа. Айде да не казваме, че хората ще са там до 4г...

маке преди 5 години
Когато са кацнали на луната американците , в Македония се собрали сите македонски Войводи , гледали към луната и казали ,,Луно , луно , земьо македонска .Ке те ослободиме !,,

ПроСоТо преди 5 години
"Животът в Космоса е все по-близо"...Е ние КЪДЕ живеем?..НЕ ли В Необятния Космос,по .."Нечия Милост", покачени на НАЙ-СЪВЪРШЕНИЯ космически кораб-Земята?!

За полезни изкопаеми - това е щуротия. Каквото и да е полезно изкопаеми може да се добива на Земята сто пъти по-евтино, отколкото на Луната.Виж, за туризъм, става. От там ще могат да се изкарват пари.

Луномаке преди 5 години
Когато на 20 юли 1969 год.американскитее космонавти кацнаха на Луната там ги посрешна едно Луномаке - ,,Ееее,айде бре, откога ве чекаме да дойдете.,,.И даде Луномакето на американците за изследване на Земята свои течни субстанции , от които изследвания по късно науката установи , че от Лунпмакетата. на Земята произлизат само съвременните Македонци , а всички други хора на Земята произлизат от маймунот.Затова сега завист мамунска тресе целиот свет.

Дори в научнофантастичните филми не са толкова амбициозни - пърто нека човек стъпи на луната пък после след няколко стотин години помислете за екскурзианти, после след още няколко стотин за бизнес мини и прочие и след това може някой да живее там ако има файда.... минимум 500 години :))

ПроСоТо преди 5 години
е какво?...Посмях са,нема лошо...."Майтап да пада,бе Уили"..

MaйMyнaтa преди 5 години
До 17Ти опраяш ли се добре? Ако не, да помагаме с нещо

Защо не казват, че Луната е много по-голяма отколкото си мислим и всъщност земята се върти около Луната.

ЛУНО ЛУНО земьо македонска и теб искат да те унищожат и от прах пари да трупат !

PO-DOBRE GRAGDANIN NA TURZIA.

снайпера преди 5 години
Хакамада да се нада

Роб на влаЗта преди 5 години
Голямо щущкане......Тия смешници в пустинята нищо не могат да отгледат а щели на Марс ...Ха...Ха..

Лунните паспорти ще се издават в Скопие.

Светът е в криза тук става въпрос за заграбване на полезни неща от Луната, а не за зеселване капитализъма се крепи на потреблението, а свръх призводството изисква все повече ресурси. Те искат там да направят нещо като миньорски селища някъде под повърхноста.