Учените ужасени! Най-дебелият лед в Арктика се пропука!

Пропукалият се лед е с дебелина 4 метра, а може да достигне и до 20
Обновена: 21 авг 2018 19:52 | 21 авг 2018 18:40,
Учените ужасени! Най-дебелият лед в Арктика се пропука!
Снимка: Reuters

Най-дебелият и стар океански лед в Арктика се пропука за пръв път. Учените описват феномена като ужасяващ, както и като огромна червена лампа за ефекта на климатичните промени върху земното кълбо.

Ледът, който не се е пукал никога досега, вече се е отворил два пъти от началото на годината заради топлите ветрове и глобалното затопляне край северната част на Гренландия.

Водите в Северния ледовит океан около северната част на острова са толкова замръзнали, че според изчисленията на учените това ще бъде последният лед, останал на земята. Последните събития обаче показват точно обратното, а изводите, до които може да се стигне, стават все по-плашещи.

Според учените прогнозите, че последният лед на земята ще остане до Гренландия, се оказват грешни. Към момента изследователите смятат, че всъщност той ще бъде доста по на запад.

Пропукалият се лед е с дебелина 4 метра, а може да достигне и до 20 метра. Тази зима обаче нещата стоят различно. Ледът е изложен на много вятър, който го избутва от бреговете на Гренландия навътре във водата. Той е лесно подвижен заради по-топлия въздух, чиято температура се повишава все повече през последните 15 години. Ледът изтънява постепенно, а това е сигнал за драматичната трансформация на арктическия климат.

Учените от метеорологическия институт в Норвегия го описват като наистина плашещо. Според тях парчетата лед могат да бъдат отнесени към по-топли южни води.

"Не можем да кажем колко дълго тези открити води ще останат така. Дори ледът да се затвори през идните дни, щетата вече ще е нанесена – дебелият стар лед е вече откъснат от брега и ще се стопи много по-лесно", алармират метеоролози пред "Гардиън".

До Анонимен 70На кой му пука за ледовете като до 30 години ще има ядрена войнаРуснаците нямат ракети.Каква ядрена война?Бутафорните им макети в шлюзовете няма да излетят.

От глобалното затопляне миналата година в Саудитска Арабия валя сняг, а на Халкидики измръзнаха и умряха хиляди палми и маслинови дървета на по 40-50 години.

Др. Ливайн преди 5 години
От Гардиън са учени колкото аз съм Майкъл Джексън. Гренландия ако винаги е била в сняг и лед що се казва така, а? Само дежелите тикви на британските "учени" никога няма да се пропукат.

Споко, Путин ще помогне и ще реши проблема.

Пропукалият се лед преди 5 години
Тъъъъкмо да си сипя едно голямо шотландско,и гледам,той ледът се стопил.Остави...и утре е ден.

Гoшу преди 5 години
Няма да се плашите. Малоумният Доналд Дъмб каза, че всичко това с глобалното затопляне е измислица на учените и мерки не трябва да се взимат :) Живейте си в *** докато не се разкове и това е :))))

Уууу! преди 5 години
Ще се местим на Марс.Там откриха вода учените.Ако намерят начин и да я изпарят за да стане атмосфера ще може да се живее.

змей преди 5 години
фалшива новина другари . тръмп и вовата казаха че глобално затопляне няма . земята е по-скоро плоска и извънземните са сред нас . предполага се че е таен план на китайците да прецакат америка на първо място и на ссср да гепнат някоя и друга територийка ... не вярвайте на написаното в медийте - истината е друга !!! венсаремос !!!

Икономист преди 5 години
До 65:Миличкия rлynaв кoмyняra, мисли си че при неговите сатрапи щеше да е друго...Па то нямаше ГМО тогава, та затова. И всичко хубаво се изнасяше за 'прогнила' валута, а за родния пазар оставаше фирата.

муспи преди 5 години
Другари всичко се уреди сполучливо. Другарите евреи ще подгонят Другарите САЩ и Другарите Китай да подложат съвместно на люта термоядрена бомбардировка този фъкан ледник, за да му дадат да разбере.

муспи преди 5 години
Учените все са чували че когато някои се ужасяват, други се радват. Всички учени са евреи - има заповед от синедриона да няма расизъм. За камуфлаж се мяркат и китайци, *** и особено напоследък арапи. Те са богати и се ужасяват от това което ги чака, оставалите, милиардите са бедни, но не виждат повече от носа си и няма как да се ужасяват или радват. Оставаме ние белите, - радваме се че света ще свърши преди да ни залеят диваците, и евреите агонизират в свят в който нищо няма вече за крадене.

Handel преди 5 години
До Анонимен 72: За наблюдение са нужни 1 млн долара и да отидеш в Антарктида, за да се бориш с пукнатината са нужни 100 милиона долара и да отидеш в петздвезден хотел.

men преди 5 години
дайте пачка на чичо ви ал гор да запали частния самолет и да разясни ситуацията на *** по целия които не верват в голямото затопляне, дайте и на баба меца да може да приеме биджанците които бегат от топлото време и топящите се ледове в подсахарска африка....

Учените ни много лесно се ужасяват.Те отколко години водят наблюдения, че знаят, че това не е един нормален етап в хилядолетен цикъл, например. Или журналистите ни много се опитват да ни ужасят?

Селянин преди 5 години
Да бе, той никога не се е пукал, до него къщи на скала без лед. Тия изследователи що не дойдат да копат на село, щото за нищо друго не стават. Пълни глупости, че никога не се е бил топил ледът. Всичко е кръговрат за много години, идиотска работа.

На кой му пука за ледовете като до 30 години ще има ядрена война.Не го мислете а яжте и пийте.Деца не ви трябват да се мъчат.Човечеството е обречено.

До ХахаНали ти казах,тези препарати са като наркотик,веднъж използваш ли ги,убиват добрите,подпомагащи растението бактерии.И ставаш зависим,трябва да ги използваш непрекъснато,защото съставът на почвата е друг,по-добре използвайте сттари български препарати ако се наложи.Някога само горска и животинска тор са използвали,нищо друго.Някои насекоми, жаби,птиците също убиват някои вредители по ествествен път.Така в Азия срещу някакви вредители бяха пуснали патки из оризниците,вместо химия

анонимен преди 5 години
Не съм сигурен но мисля,че това е руска работа по заповед на Путин,защо ледът при тях не се пропуква защото те искат да навредят на ЕС и техния лед си стои цял.Тези така ще направят не само газ и петрол да ни продават но и вода за пиене и къпане от тях да взимаме в бъдеще.

анонимен преди 5 години
Така започваше филмът "След утрешния ден"! Ледът се пропука, Ню Йорк се наводни, после замръзна и т.н. Какво ли ни чака, щом учените са ужасени?!

zaiko1512 преди 5 години