Откриха 40 много древни масивни галактики

Те са се образували 2 млрд. години след Големия взрив
8 авг 2019 10:15, Елка Василева
Откриха 40 много древни масивни галактики
Снимка: архив, Reuters

С помощта на мрежата от радиотелескопи АЛМА (ALMA - Atacama Large Millimeter/submillimeter Array) в Чили астрономи откриха около 40 много древни масивни галактики, известни също като "черни" галактики, които са се образували по-малко от 2 милиарда години след Големия взрив, предаде Франс прес.

"За пръв път откриваме толкова голяма популация галактики, датиращи от първите 2 милиарда години от съществуването на Вселената, която се е формирала преди 13,7 милиарда години - заяви ръководителят на изследването Тао Ван от университета в Токио и Френския комисариат по ядрена енергия. - Това не съответства на сегашните ни теоретични модели за този период от еволюцията на Вселената."

"Черните" галактики са невидими за космическия телескоп "Хъбъл", който изпраща снимки от близо 30 години и изследва дълбините на Вселената, позволявайки да се надникне в миналото.

"Въпросните галактики са като тъмни зони върху направените при видима светлина снимки на небето - поясни астрофизикът Давид Елбаз от комисариата. - "Черните" галактики обаче са източници на светлина в областта на милиметровите вълни. Това ни помогна да ги открием."

Докато колеги на Ван и Елбаз се съмняваха в съществуването на този тип много древни масивни галактики, международен екип от астрономи се зае с търсенето им, изхождайки от хипотезата, че излъчваната от звездите им светлина е скрита от голямо количество междузвезден прах.

"Събрахме индикации за съществуването им в определени райони на небето и когато насочихме към тях мрежата от радиотелескопи АЛМА в Чили, бяхме изненадани - отбеляза Елбаз. - След по-малко от две минути галактиките сякаш изникнаха отникъде."

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Нейчър".

Още по темата: древни галактики

До Галилео преди 4 години
Колко си прocт...

Галилео преди 4 години
Как сме живели досега без да ги знаем тези 40много древни галактики? Това откритие преобърна жиеота ми. От днес вече не съм същия.

МЕСТЯ

Слави КлОшарса преди 4 години
Здравейте, аз съм Слави, а вие сте с любимата си класация "10-те най" и с поредицата "нещата които ТЕ не искат да знаете" само тук и сега в най-якия канал "Дъ Клошарс"! Днес е ред да ви представим 10-те топ причини докозващи, че космоса е фейк! Но, преди да продължим ударете по един лайк в подкрепа на каузата и да ги почваме тия учени-мучени ниедни...

бай Пешо преди 4 години
как да се запиша и аз да търся галактики?

Чакам лудитите населяващи коментарите да почнат да крещят, че космоса е "фейк" и после да спорят кой и кога е кацал на луната.

Не им вярвам на тия учени мучени аз, ще изчакам родните капацитети да се изкажат в коментарите. Само от там се информирам за истината в този свят.