Гравитацията на Юпитер - помощ за откриване на извънземни светове

Местоположението му с ключова роля за живота на Земята
7 ное 2019 20:15, Елка Василева
Гравитацията на Юпитер - помощ за откриване на извънземни светове
Снимка: архив, Reuters

Международна група учени заключи, че местоположението на Юпитер в Слънчевата система е изиграло ключова роля за появата на живот на Земята, съобщи Сайънс алърт. Оказало се, че орбитите на газовите гиганти стабилизират траекториите на другите планети, създавайки оптимални условия за поява на живи организми.

Специалистите създали компютърни модели на различни орбити на Юпитер, за да установят как газовият гигант влияе върху ексцентрицитета на земната орбита. Ако ексцентрицитетът й бе равен на този на орбитата на Меркурий, нашата планета щеше да е по-близо до Слънцето, отколкото е Венера, и щеше да се отдалечи от орбитата на Марс. Това щеше да направи невъзможен живота на Земята.

Някои учени смятаха, че орбитите на планети в отделни планетни системи може да са съвсем различни, а в Слънчевата система - най-оптимални за живот.

Три четвърти от компютърните симулации разкриват, че Слънчевата система се разпада за 10 милиона години, тъй като Юпитер прави орбитите на другите планети нестабилни, изхвърляйки небесни тела в далечния космос или сблъсквайки ги помежду им, а останалата една четвърт - че Земята остава подходяща за живот.

По мнението на астрономите получените резултати оборват хипотезата, че условията на Земята, способстващи за поява на живи организми, са уникални във Вселената. Планетите, които са оптимално отдалечени от звездата си, би трябвало да имат подходящ ексцентрицитет и да са потенциално обитаеми.

Iordan Ivanov преди 4 години
Колегите подаващи тази хипотеза не проверяват внимателно.Примерно снимани тн Black death mass murderers /активирани чрез bad death music terror от гробове на убити от тях хора чрез пандемии след 1345 година вкл /се следят в реално време от военно терористична мафия с бази под повърхноста на MARS. Духове на масови убиици тн"Нашественици" подпалили Сирия се следят обемно проникващо от станции за охрана на СЛънчевата система разположени около SAturn./метод на проучване биорезонансен контактен.

Iordan Ivanov geolog преди 4 години
След разтапяне с американски сателити на ледници в Аляска,Гренландия и Северния полюс от ноември проникнаха тн ЗАМРАЗИТЕЛИ..Вижте ги снимани как гонят студ към и в САЩ>>Освободени са от ледниците и причинителите на заледяването убило мамутите и други..В някой региони на UK and France засякохме проникващ студ от ЗАМРАЗИТЕЛИ освободени от ледниците в Гренландия.

Днес бг защо си играете да пускате подобни новини? Направете си само две секции: Бойко и Русия и ги оставате да се плюят тука те за това идват :)

V преди 4 години
Според мен Марс влияе повече на земята отколкото Юпитер.Гравитацията е силна само на малки разстояния .Марс макар и малък е близо и затова влияе .Освен това луната е проводник на гравитационни линии .Когато луната и Марс са в една линия близо до Земята трябва да има най голямо гравитационно влияние. При гравитацията разстоянието е много по важно от масата . Само на 200 километра над Земята и вече си в безтегловност .Това означава че разстоянието е по важно от масата.

Истината преди 4 години
Ако жена ти е в ретрограден Меркурий, няма как да оцелее нещо около нея. Това взето ли е предвид от учените?

Разумен преди 4 години
До Анонимен 13И какво значение има орбитата на която и да е планета, когато звездата е неутрино и е изпарила всички планети или червено джудже, или изригва като изрoд и фърля слънчеви бури? Или когато 2 планети се сблъскат и обсипят цялата система със смъртоносни снаряди за милиарди години? Ами разликата в скоростта на "орбитуване" взима ли се предвид. Или това, че Юпитер може да е от другата страна на Слънчака? Ако Юпитер е отвъд Слънчака Как ще ми определя орбитата бе унуфрий?

До РазуменПроменя орбитите при образуването на планетарните системи. Това е достатъчно сериозно отношение към живота. Може и да си разумен, но не си специалист. Има разлика.

Разумен преди 4 години
В тази статия говорим за пълни случайности и много относителни неща, а вие ни ги обяснявате като "основни принципи" за поява на живот....Газовият гигант няма отношение към живота, с единственото изключение, че ни брани от катаклизми, тъй като обира голяма част от метеоритите и кометите (но също така и ги създава, когато 2 от луните му се одарят да речем)Ако звездата в системата е неутрино или червен гигант, или газовият гигант е майкисипутката, ще доринесат за живот НАНАЙСИ

Off преди 4 години
най-оптимално? А кое е по-оптимлано? Някой не е ходил на училище, май.

Св. Троица преди 4 години
И всичко това е АБСОЛЮТНО СЛУЧАЙНО, нали безверници???

Айде нека първо да решим проблемите на Земята и да се научим как да създадем устойчива система на съществуване и чак тогава да мислим за космоса и други планети. Сега е напълно безсмилено дори да правим опити да напускаме Земята. Още не сме дорасли нито умствено нито технологично за да пътуваме в космоса.

Мюмюнчо Седефчов преди 4 години
Юпитер излъчва дълъг лъч и ритмични радиосигнали към Планета Пайнер за да има мир в космоса.

31 годишен преди 4 години
Ей такава работа си търся.По цял ден да ръся глупости за космоса и да взимам пари.

шматка преди 4 години
Последните години няма ден без да се говори за извънземни.Дали не ни подготвят за срещата

Хм преди 4 години
Ще търсим извънземни светове, но не се знае какво ще се случи, когато жителите им решат да ни дойдат на гости....Да не си търсим нова планета, ако въобще има останали живи хора след посещението.