Китайски астрономи откриха галактики без тъмна материя

Под въпрос са теориите за процеса на формиране на галактиките
26 ное 2019 17:15, Елка Василева
Китайски астрономи откриха галактики без тъмна материя
Снимка: архив, Reuters

Китайски астрономи откриха почти 20 галактики-джуджета без тъмна материя близо до Млечния път, съобщи ТАСС.

Откритието поставя под въпрос съвременните космологични теории за процеса на формиране на галактиките. Според тях за него е необходим зародиш от тъмна материя.

Преди около половин век астрономите приемаха, че Вселената се състои предимно от видима материя. Първите наблюдения на бързо движещи се звезди в покрайнините на близки галактики показаха, че това не е така. Оказа се, че звездите се движат десетина пъти по-бързо, отколкото предсказва теорията на базата на масата на всички звезди, натрупания газ, черните дупки и други обекти.

Това загадъчно разминаване обяснява съществуването на тъмната материя - невидима субстанция, която представлява 75 процента от масата на Вселената. Тя не само придава на галактиките огромната им маса, но и държи звездите на място.

Преди година обаче астрономи от Йейл откриха две галактики в съзвездието Косите на Вероника - NGC1052-DF2 и NGC1052-DF4, в които няма тъмна материя, като наблюдаваха своеобразните им антиподи - "свърхтъмни галактики". По размери и двата обекта не отстъпват на Млечния път, но малкото им звезди се въртят около центъра съвсем не както предсказват теориите, отчитащи съществуването на тъмна материя.

Специалисти от Националната астрономическа обсерватория в Пекин се опитаха да разрешат споровете дали съществуват галактиките NGC1052-DF2 и NGC1052-DF4, като анализираха и съпоставиха различни каталози на най-близките галактики джуджета. Сравнявайки снимки и наблюдавайки отдалечени обекти, учените изчислиха скоростта на звездите и оцениха количеството на тъмната материя в тях. Те съпоставиха яркостта на всички галактики и общата маса на звездите им. Общо те изчислиха дела на тъмната материя в 324 най-близки галактики-джуджета.

Оказа се, че съществуват 19 обекта, в които тъмната материя или напълно отсъства, или е в количества, неуловими за земните и космическите телескопи.

Тъмната материя не е просто необоснована хипотеза целятща да закърпи дупки в терията за формирането на галактиките.Според сегашната теория галактиките се формират само и единствено на базата на гравитацията обаче терията не работи защото няма достатъчно маса за целта и те си измислят липсващата маса като я наричат тъмна материя. Няма тори работещи теоретични модели които да предвидят какво преставлява въпросната материя да не говориме да е открита такава реално.Просто теорията им е грешна.

V преди 4 години
Гравитацията протича между два масивни обекта. Ако това са две звезди всеки може да я сметне лесно. Обаче ако имаме група от звезди и една отдалечена звезда тогава кво става? Всяка от звездите ли има собствена гравитация към отдалечената звезда или имат обща гравитация към нея? Ако приемем че имат обща гравитация тогава разстоянието между звездите в групата звезди имали значение за гравитацията ??? ЩОТО СПОРЕД ,,УЧЕНИТЕ,, НЯМАЛО ЗНАЧЕНИЕ. МНОГО ЯСНО ЧЕ ИМА !!!

V преди 4 години
Тия не разбират много добре гравитацията и затова си мислят че има тъмна материя .Това да не им е слънчевата система. Гравитацията протича между два обекта но линиите се обединяват а в големите разстояния тя намалява .Има и сила която противодейства но на много големи разстояния . Нещо не им е ясно при големите разстояния как намалява гравитацията. от най отдалечените звезди до кой точно обект протича гравитацията ????? ИМА ЗНАЧЕНИЕ И МЕЖДУЗВЕЗДНИТЕ ПРОСТРАНСТВА .

Мюмюнчо Седефчов преди 4 години
Галактиките без тъмна материя ще стават повече докато настигнат галактиките в светла материя за да спасят космоса от смърт и да има мир.

Баба гана преди 4 години
Миналата седмица си купих от пазара две кофи тъмна материя.

Това са расистки галактики.