Пробив на НАСА, откри планета подобна на Земята

TOI 700d се върти около червено джудже
9 яну 2020 15:34,
Пробив на НАСА, откри планета подобна на Земята
Снимка: БГНЕС
Наблюдавайки малка звезда в съзвездието Златна Рибка, американската орбитална обсерватория TESS откри подобна на Земята планета, която потенциално може да е пригодна за живот. Тя е отдалечена на 100 светлинни години от нашата планета. Това е първото подобно откритие в историята на телескопа, съобщава пресслужбата на Центъра за космически полети на НАСА „Робърт Готдард (GSFC).

„Обсерваторията TESS беше създадена, наред с други неща, за търсене на земноподобни планети, обикалящи около орбитите в близост до звездите. Следователно откриването на планетата TOI 700d беше едно от най-важните постижения както за това устройство, така и за обсерваторията Спитцер, което потвърди, че този свят е в зоната на живот", заяви Пол Херц, ръководител на астрофизичното отделение на НАСА.

Според изследователи, планетата TOI 700d като цяло прилича на други подобни на Земята светове, открити през последните години. По-специално, тя се върти около червено джудже, чиято маса и размер са приблизително половината от тази на Слънцето. За 11 месеца наблюдения астрономите не са регистрирали нито един изблик на повърхността на тази звезда, което е характерно за други звезди, около които са открити подобни светове. Това значително увеличава вероятността за живот на повърхността й.

В допълнение към TOI 700d, в тази звездна система присъстват и планетите TOI 700b и TOI 700c, чиито орбити са далеч извън зоната на живот. Първият свят, който е почти като Земята по размери, е твърде близо до звездата, а вторият е малък газов гигант от вида на т.нар. горещи Нептуни.

Според учените, по своя климат и условия на повърхността планетата TOI 700d повече напомня на ранния Марс, отколкото на Земята. Атмосферата му, както е показано от предварителен анализ на спектъра, почти изцяло трябва да се състои от въглероден диоксид, а повърхността на този близнак на Земята получава малко по-малко енергия от светилото (86%) от Земята.

Основната пречка за съществуването на живот на повърхността й, според учените от НАСА, може да бъде, че тази планета винаги "гледа" от една и съща страна към звездата. Това може драстично да повиши температурата на осветената му страна, а също така да повлияе по непредвидим начин на движението на ветровете в атмосферата.

Планетолозите се надяват, че по-нататъшните наблюдения на TOI 700d ще им помогнат да разберат как тази характеристика може да повлияе на обитаемостта на такива светове.

Още по темата: астрономияпланетаНАСА

Да открият лекарсво за лекуване на рак и други тежки заболявания !
О, чакай малко - ама те вече са открили, само че не е публично достояние за масите, които трябва да се редуцират ! На нас само предлагат евтини новини, които не могат да се докажат - защото така са казали някакви учени някъде си там !...

новинарска дупка преди 4 месеца
Открили нещо дето не мърда некъде си и може за нищо да не става...

Голем пробив!

Пръдни от наса преди 4 месеца
Чудесно, сега остава само да стигнем до нея през следващите няколко милиарда години.

Тази планета не е нова. От нея долетяха 1990 година извънземнитеСедерастиПриватизатори.

пецата преди 4 месеца
Светлината взема най краткото разстояние от марс до земята около 2,5 - 3мин , някъде казаха че с най съвременен кораб ще се пътува 4 години до марс
Тоест грубо разстоянието на 1 светлинна минута е около 1,2г за космически кораб
1 светлинна година е 525600 светлинни минути
Тоест глупости за запълване на информационни ефир

Тази планета май суша няма, само океан като я гледам.Ако бяхме риби що да не я
населим?

Въпрос преди 4 месеца
А има ли петрол на тази планета? Ако има, сега е моментът за американците да колонизират и демократизират планетата като се изнесат натам, та белким си отдъхне Земята от тях!

Браво

Роб на влаЗта преди 4 месеца
Мечти.....
Няма кораб с който жив организъм да излезе от орбитата на земята.Радиацията и малки частици го разграждат на момента.

шматка преди 4 месеца
Илон Мъск ко каза по въпроса

Желаещите да напуснат Земята да стягат куфари и раници.Това откритие им дава шанс да са първи колонизатори на чужда планета.Билети на касата на оптимистите.Първите двама ще пътуват безплатно,ако доживеят до момента на заминаването.С весел поздрав-Алф.

шматка преди 4 месеца
До Българин

То пък това едно откритие.Я камилата я камиларя.
Най силно впечатление ми направи "Златна рибка"
Нещо като златната патица.
Доста златни яйца ще приберат без полза

0 преди 4 месеца
и колко живота ще ми трябват за да стигна до тази планета?

Бъдещето на човечеството е в колонизацията на космоса, ако въобще оцелеем, но е крайно малко вероятно човек да успее да напусне системата ни в близките няколкостотин години или изобщо. Има един сериал - Експанзията - до момента не съм гледал по - добра прогностика за близкото бъдеще, Земята, усвояване на астероидите, Мрс, колонизирането на Слънчевана система. Разбира се, като се махнат разните истории за протомолекулата и т.н.

Дори и да е едно към едно със Земята с какво ще стигнем до там?
Отдалеченоста от 100светлини години я правят недостъпна за простосмъртните.

Би било логично в зоната около границата между осветената и неосветената страна да има условия за живот на лишеи и мъхове.

Българин преди 4 месеца
Кога за последен път руснаци направиха научно откритие?

До момента са открити и други земеподобни планети. Авторът на статията е пропуснал, че въпросната планета е с размера на земята, което всъщност прави откритието значимо.