Русия вече се подготвя да прати човек на Луната

Програмата трябва да бъде завършена до 2025 година
24 сеп 2021 08:30, Нели Христова
Русия вече се подготвя да прати човек на Луната
Снимка: БГНЕС

Русия започна подготовка по изпращане на човек на Луната, обяви „Роскосмос“ в официално изявление.

Компанията обяви търг за проучване на проблемните въпроси при организирането на пилотирани полети до Луната, като след резултатите трябва да бъдат разработени изисквания за космически технологии за организиране на такива мисии, според материалите на държавната корпорация, публикувани на уебсайта за държавни поръчки.

„Целите на изследователската работа: разработване на предложения, препоръки, изисквания за обещаващи технологии, елементи и системи от продукти за ракетни и космически технологии, осигуряване на надеждно изпълнение на пилотирани полети до Луната, работа на космонавтите в окололунната орбита и на повърхността на Луната с оглед на необходимостта от решаване на медико-биологични проблеми“, се казва в документа.

Общата сума на договора е 1,7 милиарда рубли.

За първи път в официалните документи на "Роскосмос" е посочено, че първите пилотирани полети до Луната ще бъдат извършени от Русия на ракета "Ангара" с помощта на малък пилотиран транспортен кораб.

През декември 2020 г. ръководителят на „Роскосмос“ Дмитрий Рогозин заяви във Фейсбук, че е решено да се изостави идеята за полети до Луната на свръхтежка ракета в полза на полети с ракети „Ангара“ на първия етап и едва на втория етап - организиране на полети на свръхтежка ракета, която ще бъде създадена на базата на нови технически решения.

По-рано Рогозин разказа за разработването на малък космически кораб с кодово име „Орел“ за полети до Луната.

Документът предвижда и разработване на изисквания за малък лунен излитащ и кацащ апарат, предназначен за кацане на астронавтите на лунната повърхност. През август 2020 г. Рогозин съобщи, че кацането би било невъзможно без този комплекс, но неговата разработка не беше включена в никоя програма по това време.

Договорът предвижда и разработването на външен вид на нов скафандър за работа на Луната и създаването на негов експериментален модел, а също и на средства за защита на здравето на астронавтите като нови комплекти за първа помощ, строителен лунен роувър (луноход-строител), "луномобил" (пилотиран нехерметичен луноход), обитаеми и енергийни модули на лунната база и кораб за доставка на стоки до Луната.

Работата по договора е разделена на части. Първите резултати трябва да бъдат представени в края на 2022 г. Като цяло програмата трябва да бъде завършена до средата на ноември 2025 г.

По-рано бе съобщено, че първият руски космонавт ще кацне на Луната през 2030 г.

Ушaнкитe са cмeшници. Газта се качи и почнаха да си фантазират за Луната.

Българин преди 2 години
Каква работа имаме на луната? Няма никаква атмосфера, няма и доказателства за наличието на ценни ресурси. Още преди 50 години и САЩ и СССР връщат сонди с всякакви лунни проби. В последствие и други държави. Не мисля, че Луната трябва да е някакъв фокус за развитие на човечеството.

ХА, ХА, ХА , ХА ,909ХА ....***.ОТИ....

..... преди 2 години
Немците са били доста напраднали но за Луната уви не а долкото Руснаците мисля, че най много до покрива на чернобил са били

Опитват, защото китайците ще ги изпреварят. :)))))))

до 41/ЕДИ КОЙ СИ преди 2 години
Шегуваш се драги, но това е вярно.В 2009 г. NASA разкри космическите тайни на Третия райх и показаха филмов материал, заснет на Луната през 1932 г с немски космически кораб Ханебу 2, а говорител зад кадър съобщи името на бордовия инженер на кораба- Вледимир Турицки- българин. Иначе и руснаците са били 2 на Луната пъти: Вторият път на 16 август 1976 г. Ал. Леонов е с Уилям Рутлидж и Леона Шнайдер в секретната мисия на Аполо 20. Преди него с Аполо18 откриват умрял руснак до кораба му на Луната...

Да вземат и кучето Путин и да го оставят после там.

Влади преди 2 години
Мечти, мечти! Последния им модул, дето го изстреляха, едва не повреди МКС, та камо ли да разработят такъв сложен комплекс до Луната. Навремето, с изобилие от средства и научен потенциал не успяха, че сега ли .

някой преди 2 години
До: номер 46 Бъзикам се с него бе! Всичко това ми е ясно. Както и аргументите на повечето любители на конспиративните теории. Ако всичко това не беше реално от дългосрочната програма Аполо нали първи руснаците щяха да го опровергаят.

Слави преди 2 години
България е готова да прати северно македонец в космоса без ракета.

И като кацнат на Луната лунните жители ще им разкажат как преди стотици години там е кацнал космически кораб приличащ на бъчва. А от вътре се чуло: "мамата, бравата, мамата, бравата" След което корабът запалил двигателите и отлетял обратно.

Кьорфишек преди 2 години
1,7 млрд. рубли = 20 мил. ? ще се инвестират в разработване на предложения, препоръки, и изисквания за технологии ?! Значи за общи приказки !

Стоядин Лалов преди 2 години
И като забият флага- бяло червено синьо да не се вее от вятъра, защото на Луната нема вятър!

ЕДИ КОЙСИ преди 2 години
БЪЛГАРИТЕ КОГАТО СМЕ ХОДИЛИ ПО ЛУНАТА ДРУГИТЕ НАРОДИ СА ПАЛИЛИ ОГЪН В ПЕЩЕРАТА

Мисирков преди 2 години
Най-после! Човек на Луната- руский! А не като Амстронг и Олдрин- в студио на Земята!

някой преди 2 години
До: номер 34 Ми на мене не ми стана ясно. Я обясни пак за звездите, че не те разбрах?

One way ticket! преди 2 години
Руснаците да изстрелят Путин до Луната и повече да не го връщат обратно!

Ще, ще, ще преди 2 години
Пак бъдещо пожелателно време като при всички руски проекти - да приложат и малко анимационни филмчета както обикновенно !

ЕДИ КОЙСИ преди 2 години
Е ХЕЙ РУСИЯ ЩЕ ПРАЩА ЧОВЕК НА ЛУНАТА А НИЕ ТУК С ПОСКЪПВАНЕТО НА ТОКА ЩЕ СЕ ОРЕНТИРАМЕ ДА ПАЛИМ ОГЪН В ПЕЩЕРАТА.

АнонимеН преди 2 години
ХОРА НА ЛУНАТА ОЩЕ НЕ СА СТЪПВАЛИ И ТОВА НА ВСИЧКИ Е ПРЕДЕЛНО ЯСНО! НА ВСИЧКИ ЗАСНЕТИ НА ЛУНАТА ЛЕНТИ НЯМА ЗВЕЗДИ, НИТО ЕДНА, А ТАМ НЯМА АТМОСФЕРА И ТРЯБВА ДА СА В ПЪТИ ПО ЯРКИ :D ТЪЙ, ЧЕ ПЪРВИЯ ЧОВЕК НА ЛУНАТА ТЕПЪРВА ПРЕДСТОИ! НАСА УНИЩОЖИ ВСИЧКИ ЛЕНТИ ЗА ДА НЕ МОЖЕ ДА СЕ НАПРАВИ АНАЛИЗ И ДА СТАНЕ ЯСНО, ЧЕ ЗВЕЗДИ НЯМА ИЗОБЩО!