Роскосмос показа 12-милиметровата дупка в корпуса на "Прогрес МС-21"

Виждат се капки от охлаждаща течност в открития космос
21 фев 2023 11:47, Нели Христова
Роскосмос показа 12-милиметровата дупка в корпуса на "Прогрес МС-21"
Снимка: Twitter

Роскосмос показа снимки на дупката в товарния кораб "Прогрес МС-21", довела до изтичане на охладителна течност в системата за топлинен контрол, предадоха ТАСС и Ройтерс.

"Изображение на дупката в радиатора на системата за термичен контрол, направена от Международната космическа станция (МКС)", се казва в текста към снимката, публикувана днес в канала на държавната корпорация в Телеграм.

От кадрите ясно се вижда дупка във външната обшивка на кораба. Тя е около 12 милиметра. Роскосмос показа и видео от момента на изтичането. Виждат се капки от охлаждаща течност в открития космос. Увреден е и термопанелът.

"Планира се провеждането на серия от наземни експерименти за симулиране на щети, подобни на откритите на космическия кораб "Прогрес МС-21". Това ще помогне да се проверят всички версии и да се разработят мерки за противодействие на подобни заплахи при разработването и производството на космически кораби и превозни средства", отбелязват в държавната корпорация.

На 11 февруари изтече охладителна течност от системата за топлинен контрол на космическия кораб "Прогрес МС-21". От съображения за сигурност той беше изолиран от общия обем на станцията, а екипажът на МКС продължи да работи както обикновено. Роскосмос създаде извънредна комисия, която да установи причината за инцидента.

Космическият кораб се разкачи от МКС на 18 февруари, а след това космонавтите Сергей Прокопиев и Дмитрий Петелин направиха снимки и видеокадри на външността на "Прогрес МС-21", за да анализират каква е била причината за аварията. Неизгорелите останки от него паднаха в Тихия океан на 19 февруари.

Товарният космически кораб "Прогрес МС-21" пристигна на МКС през октомври 2022 г. Той достави на МКС повече от 2500 кг товари - гориво, вода, азот и различно оборудване и материали, като дрехи, храна, пресни продукти.

Не преди 1 година
знам дали знаете, но до скоро всички космически тоалетни бяха руски. Т.е. ако не бяха руснаците, краварите щяха да си седят офекалени в космоса. Т.е. не само на кравешко, но и на човешко ако щяха да миришат.

Илиев преди 1 година
Космически дървояд.

Загрижен преди 1 година
И понеже нямат вече ресурси, русия, като Мъск, ще изстрелят един т62, че само такива останаха в погребите всичко друго отиде дарение за Украйна.

Пл преди 1 година
До 74-а ти си мегамалоумник. В космоса колкото и да здрав метала пак ще бъде пробит защото скоростта на микро метеоритите е хиляди км/ч,а ти си мегамалоумник

Вчера сутринта писах тук за причината за дупката само че некъф улогьофрен ме е иззтрил.

Това дупка ли е? Тия не са виждали пътищата на ГЕРБ след основен ремонт.

Българин преди 1 година
Е ясно каква е дупката, пак някоя американска кусмунавтка и аструнафт са ходили да правят психодиверсии. Аман от чалнати астронавти !

Бай Ой преди 1 година
Дедо Жо наля 100 млрд долара (0.4 от БВП) на САЩ и срина рубашките! Прати ги в четвъртия свят на мизерия и изолация! Сега ще налее 150 млрд долара в Тайван (0.6% от БВП) на САЩ и ще срине и Китай. Такъв написан стратег Америка не е е имала от десетилетия. С 1% БВП срина двата основни конкурента. А ЕС си срива безплатно благодарение на другите два срива. Евалапка Джо. Има нещо еврейско в теб

роскосмос преди 1 година
Руска брaкма. Аналогов нет!

Когато хладнокръвно американски военен разузнавач ти казва, че 300-те милиона американци консумират 1/4 от ресурсите на Планетата и за да запазят този стандарт ТРЯБВА ДА ПРАВЯТ ТОВА, КОЕТО ПРАВЯТ, ПИТАМ: Руснаците на какво се надате?! Ако имаш причина да убиваш и разполагаш с топ, убиваш с топ. Всичко друго е само загуба на време-живот. Имате Посейдон, ползвайте го! След като искат война, нека да е със съвременни оръжия, другото е много по- мъчително, продължително и жестоко.

Нато терористи, саботьори и в космоса

Тия пак са се напиши горе :)

Елементарно Уотсън преди 1 година
Да пъхнат една коркова тапа и готово.

До Антикомунист 7. Подсказвам - китайците имат нещичко...

До Антикомунист. Е щом нямат - нямат. А кой има ?

Антикомунист преди 1 година
До " анонимен" # 5 , руснаците нито имат орбитална станция а още по малко совалки, това е обективната истина неуважаеми , неграмотни и с нисък умствен багаж русофили!

Причината за "инцидента" е назована - американски "космонаФт" саботьор с дрелка в ръка , а в дрелката бургия десетка !

Досега света няма друга международна космическа станция освен руската. А и доскоро САЩ ползваха само руски совалки.

Хахах, то трябва някой да е много смел да разчита че руските ръждавейки ще летят в космоса, при положение че те и на земята закъсват! ХАХАХАХАХ

Е какво толкова, наркоманчето е насочило по грешка някои от лазерите на летящите си сапонерки в грешната посока и вместо интернет на африканските слончета, подали интернет на руския кораб. С една коркова тапа и е като нов.