Представиха първия пангеном, ще обясни човешките болести

Учени предричат нова ера в диагностиката
12 май 2023 01:00, Стела Стоянова
Представиха първия пангеном, ще обясни човешките болести
Снимка БГНЕС

Учени представиха първия човешки пангеном, който представлява най-пълния набор от гени на човешкия вид досега, с надеждата, че той ще помогне да бъдат обяснени много заболявания, съобщават Ройтерс и Франс прес.

Генетици го нарекоха "предвестник на нова ера за генетичната диагностика".

Първият човешки геном, който обединява целия генетичен материал, специфичен за човека, беше секвениран през 2003 г. Той послужи като отправна точка за други човешки геноми, публикувани оттогава. Преди всичко обаче геномът направи възможно идентифицирането на гени, отговорни за специфични заболявания. Това ще позволи въвеждането на по-персонализирана медицина и изясняването на механизма на човешката еволюция.

70 на сто от последователностите на този първи геном обаче идват от един индивид, останалите са от двадесет други души. Това ограничава използването му за хора от различен етнически произход.

Първият пангеном представлява рестартиране на предишните усилия и решава ключов недостатък - той ще представи генетичните вариации, съществуващи сред 8 милиарда души по света.

Пангеномът компилира геномите на 47 души от различен произход и трябва да събере тези на 350 индивида до средата на 2024 г.

Абе преди 11 месеца
Глупости! Те още преди 20 години успяха да разчетата всички гени в тялото на човека. Обаче ..... разбраха, че гените сами по себе си не означават все още нищо. Нещо друго включва и изключва гените и това е съзнанието! Проектът човешки геном набързо беше закрит и резултатие скрити!

Намерете преди 11 месеца
Прилепа от Ухан който разпространи ковид в целия свят.ДЕГРАДИРАЛОТО ОБЩЕСТВО ЗАБРАВИ КАКВО ГО ЛЪГАХА ДО ПРЕДИ 2ГОДИНИ НО НИЩО ПУТИН Е ВИНОВЕН,А ЕВРОПУМИЯТА ВИ ИЗБИ МОЗЪЦИТЕ С ВАКСИТЕ НО УРСУЛА

професия на бъдещето преди 11 месеца
Учете за днк-прграмисти, иначе вие ще сте мишката в лабораторията

ЦИРК НОВА ЕРА преди 11 месеца
Абе ние вече сме в "нова ера" на диагностиката, когато може да си болен от грип "асимптоматично" и да ти го открият с тест, който не е тест и според изобретателя му "не може да се използва за диагностициране на инфекциозни заболявания".

"....ще помогне да бъдат обяснени много заболявания" ИЛИ ще помогне за създаването на нови вируси за хора ОТ или ИЗКЛЮЧВАЩИ определен EТНИЧЕСКИ ПРОИЗХОД. Фашизмът не спи!

*** ще са против и това. Скоро ще са противни антибиотиците и аналгина с аргумента че са работа на бялата мафия..

Няма нищо за обясняване. Не създавайте нов човек и няма да му прехвърлите всички тези болести каквито и да са те. Ние сме генетичен експеримент провеждан от ДНК молекулата милиони години чрез грешки при репликацията, и някои грешки са полезни и ни правят конкурентни, а други причиняват рак. И всичко води до летален край веднъж щом генетичното копиращо устройство инкубатор извърши целта си и прехвърли тази зараза на следващото поколение, като за целта ще бъде изманипулирано от хормоните.

Popa ot razgrad преди 11 месеца