Отгледаха човешки ембриони в лаборатория, учените искат регулация

Те не се нуждаят от сперматозоиди, яйцеклетки или оплождане
20 юни 2023 08:27, Нели Христова
Отгледаха човешки ембриони в лаборатория, учените искат регулация
Снимка: БГНЕС

Учените са използвали стволови клетки, за да създадат в лабораторията структури, наподобяващи човешки ембриони, което предизвика призиви за по-строго регулиране на бързо развиващата се област, предаде АФП.

През последните седем дни няколко различни лаборатории по света публикуваха предварителни проучвания, описващи техните изследвания, които според експертите трябва да се разглеждат с повишено внимание, тъй като изследванията все още не са рецензирани.

Лабораториите са използвали различни техники, за да насърчат човешките ембрионални стволови клетки, които могат да се превърнат във всякакъв вид клетки, да се самосглобят в структура, която наподобява ембрион - без да се нуждаят от сперматозоиди, яйцеклетки или оплождане.

Целта е учените да получат модел, с който да изследват човешки ембриони по начини, които никога досега не са били възможни поради етични съображения, с надеждата да получат нов поглед върху причините за вродени дефекти, генетични разстройства, безплодие и други проблеми по време на бременност.

Първото съобщение беше направено миналата сряда, когато Магдалена Зерницка-Гоец от Университета в Кеймбридж и Калифорнийския технологичен институт описа работата на своя екип на годишната среща на Международното дружество за изследване на стволовите клетки в Бостън.

В четвъртък екипът на Якоб Хана от Научния институт "Вайцман" в Израел публикува предпечатна разработка, в която подробно описва собствената си работа върху модели на човешки ембриони, базирани на стволови клетки.

След това екипът на Зернишка-Гоец бързо публикува своя собствен препринт, в която дава повече информация. Други лаборатории, базирани в Китай и САЩ, последваха примера им, като публикуваха препринти в края на миналата седмица.

Изследователите се противопоставиха на съобщенията в медиите, в които струпванията на клетки се наричат "синтетични ембриони" и заявиха, че те нито са строго синтетични, тъй като са израснали от стволови клетки, нито трябва да се считат за ембриони.

Учените вървят срещу Бога и тласкат света към гибел! Не се месете в Божиите дела!Господ ни гледа и чете сърцата и душите ни!Тежко и горко на хората ,които се правят на много умни и от много акъл ще затрият и живота на земята!

Ето от къде произхождат зелените и сивите човечета.

Уфф преди 10 месеца
За да се получи ембрион СА НУЖНИ ЯЙЦЕГЛЕТКА И СПЕРМАТОЗОИД. ПО - СКОРО ГОРНОТО СА ТЪКАННИ КУЛТУРИ И ЕВЕНТУАЛНО МОГАТ ДА СЕ ПОЛЗВАТ ЗА ПОЛУЧАВАНЕ НА ОРГАНИ ЗА ПРИСАЖДАНЕ.

Една развита цивилизация първо се прочиства от ок лука.

Още преди половин век са произвеждани лабораторни човеци с подбрани физически качества. Интелектът е друга лабораторна тема.

<Какво нецензурно има в думата па/тла/джан - /вид зеленчук/. Може би защото започва с пат-, като пат ки? Вдясно, на снимката си е точно този вид зеленчук. А пък който вярва на написаното си е като птицата започваща с пат...

Коментарите както обикновенно ... балканска трагедия.

До АнонимеН В тази технология няма яйцеклетка ... Жените са ненужни..

gogo преди 10 месеца
ПОВЕЖДАЩО ЗАГЛАВИЕ!

Жени няма да се произвеждат, от жена човек нищо не става , ще има само гейове ..

Отгледали,ама друг път. Те не могат един нокът да накарат да порасне,хора ще произвеждат. Може,само украинци и македонци обаче.

Въпрос преди 10 месеца
Всички лгбт общности *** ли от кеф? Питам просто.

Филмът Островът 2015

Ккави хора ще отглеждат.За сега дори не са направили дори най- простият орган.Човечеството обича да живее в страх и забрани.Франкенщайн та франкенщайн.Франкенщайн беше готин.Хората бяха б0клyци.

И кой ще носи отговорност за ДУШИТЕ на тези бъдещи деца, когато те няма да имат род и истински родители? Дали това наистина не е краят на човечеството?! Сериозно вече се замислям дали да оставям поколение в този извратен вече свят!

До 3, до анонимен преди 10 месеца
Я пак? Разработват се изкуствени ембриони, утроби, бебета без яйцеклетки. Кой става излишен?

Регулация искат разни решугиозни фанатици ... Това е спънка за прогреса!!!!!!!!!

щом могат да си отглеждат роби ,значи населението вече не им трябва .

Демек, сега вече преди 10 месеца
управляващият "елит" може спокойно да затрие населението на земята и да си произведат чудесни роби по шаблон.

Истина преди 10 месеца
Това са силон1 и силон2, ще има още няколко модела преди да ги дублират, ще трябва да се изнесем от земята защото те ще я завладеят скоро!