Не знаем със сигурност какъв е произходът на водата

Какво откри космическият телескоп Джеймс Уеб
28 юли 2023 12:15, Стела Стоянова

Откъде се взема водата в Космоса и на Земята? Неотдавна НАСА съобщи, че космическият телескоп "Джеймс Уеб" е открил водни пари около далечна звезда в район, където може да се формират скалисти планети.

"Големият въпрос е свързан с това откъде се взема водата в космическото пространство, в това число и на нашата планета Земя. Не на 100% знаем какъв е произходът на водата, която използваме. Има теоретични модели, свързани с това, че водните молекули и водата се зараждат още при формирането на една планетна система, в това число и от остатъци на отдавна несъществуващи избухнали свръхнови звезди", коментира директорът на Роженската обсерватория доц. Никола Петров в "България сутрин".

Според него тези наблюдения потвърждават теоретичните модели за това, че водата на една планета е едно цяло, свързана още с началните моменти на формирането на една планета. "Космическите остатъци на свръхновите звезди вече са формирали вода, която е в състояние да участват във формирането на една планета", каза още доц. Петров.

Според него това, че виждаме вода или водни пари в околностите на формиращите планетни система, означава, че наистина водата до голяма степен е част от формирането на една планетна система.

"Може да очакваме планета от земен тип там, където има топлина, светлина и евентуално вода. Там бихме могли да очакваме поява на живи организми. Този вечен въпрос "Сами ли сме в системата или не", като че ли много скоро ще получи своя отговор", каза още той пред Bulgaria ON AIR.

Относно водните молекули, доц. Петров коментира, че можем да ги намерим в атмосферата на Слънцето. "Този модел за съществуването на вода е труден и сложен за обяснение, нямаме практически наблюдателен материал, с който може да потвърдим физическа територия", коментира директорът на Роженската обсерватория.

Стария хъш преди 8 месеца
H2o e съединение получено при синтес от Слънцето при други условия неможеш да получиш вода.а по какав начин е дошла после е отделен въпрос.

ЗЕТ преди 8 месеца
Водата е символ на сатаната. В кръчмата да разреждат ракията . И виното. Бирата е гола вода. Вода с газами .

бог ДА ни паЗИ преди 8 месеца
Произхода е БОЖЕСТВЕН..Тест експерт: eng.geologist Iordan Ivanov..Има забрана за производство на ВОДОРОД вкл СИН и ЗЕЛЕН..НАправихме тестове на допотопен уред за електролиза на вода ..Ужас появиха се разгневени ВОДОРОДНИ АТОМИ /всеки си има име .. *** с електролиз аим увредили съвместния живот с КИСЛОРОДНИ АТОМИ поименно..Експерти да огледат БЕЛЕНЕ Кметство..Уред за електрролиза в парното..

Не вода а сол как?! преди 8 месеца
Абе как такива *** въпроси?H2O елементарно е.Две молекули водород и една кислород.Растенията поемат въглероден двуокис и отделят кислород а водород си има.Мълния и се свързват на вода-вали дъжд!Милиони години и милиони литри!

Не зная и аз преди 8 месеца
Абе то, ми бликне водя в двора и аз не знам със сигурност от къде е, пък те ще знаят за някаква далчна здезда нейде си, на края на видимата Вселена?!

Anonimen преди 8 месеца
Тоя е много неусведомен водата идва с астероиди те при сформирането на земята

Кек преди 8 месеца
Айде без да отваряме учебници от социализма а :Д Аман вече

Питайте бог той ще ви каже

Коя вода ? Има жива вода , има осмозна , има минерална , има изворна , има солена , има сладка , има всякъква .Първо си отговорете на тези въпроси -защо има толкова видове вода , дали различната вода е предназначена за нещо , защо японците пият само водородна вода .....и чак тогава евнтуално може да отворите някой учебник от 6 ти клас (от социализма ) и там е записано как се е появила водата .....аман вече

На училище не сте ли ходили?

факт преди 8 месеца
ЗЕВС е Българин!

Тоз от дрямане на Рожен му се е изпарило всичко от главата и ся не знае как да го образува отново

Не знаем и как се образува дъжда.

Един Овираптор уринирал заедно с два Нясазавъра и ей на, H2O

пришълецът преди 8 месеца
Кидарити-таджика хун-иран-шишманеца... и те така..историята на бабите и токул хан:)))

За аудитория от българи пускайте статии за зайченцето бяло, плийз

При такива учени, какво повече очаквате от политиците!?

Учен от БАН преди 8 месеца
Ех, само ако знаехме от какви хим.елементи се състои водата, щяхме да знаем и произхода й! Ееех..

Гуру преди 8 месеца
Знаем само, че съществуваме. Всичко останало е илюзия, която ще изчезне някога - дори ума. Ом тат сат.

Според най-разпространената теория произходът е избухването на гигантските хипернови които са се случили в самото начало на създаването на вселената.Разбира се никой не може да бъде напълно сигурен какво точно се е случило преди много милиарди години.