Велоалеите - алтернатива на „синята зона“

Метрото и новите тролеи са другите възможности
Обновена: 17 авг 2012 15:47 | 17 авг 2012 15:47,
55
Велоалеите -  алтернатива на „синята зона“
Продължава ударно да се строят велоалеи, увери Фандъкова. Снимка: БТА

Изграждането на велоалеи е една от алтернативите, заедно с метрото и новите тролеи, по които работим, за да не се налага на гражданите да плащат за "синя зона".

Това заяви пред журналисти кметът на София Йорданка Фандъкова при проверката на обновения
бул. "Мария Луиза", който е изцяло готов от "Лъвов мост" до Централата гара, а до средата на септември - и до надлез "Надежда".

За първи път в този участък е изградена велоалея по нов начин - с полимербетон. На бул. "Ломско шосе" беше изградена велоалея още миналата година, сега има около 2.5 км нова част - от "Лъвов мост" до надлез "Надежда". 

Така общо отсечката за движение на колоездачи ще стане около 4 км и с нея велоалеите в София стават около 30 километра, посочи Йорданка Фандъкова.

По думите й предстои изграждане на около 65 км трасета за велосипедисти. В момента се строят 2 км по бул. "Бъкстон", а финансиране е одобрено за алея по бул. "България", която ще се свърже с тази на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви".

Още по темата
Относно проблемите около новите правила за паркиране в София, кметът каза, че е открита за диалог и дори днес ще има среща с представители на движение "ДНЕС". 

Готова съм да чуя всички разумни предложения, за да не се прави компромис с подреждането на паркирането в центъра и с освобождаването на вредните емисии, добави Йорданка Фандъкова.

Нека се обединим с гражданите, които искат София да бъде чиста и подредена и намерим най-разумния баланс, заяви тя.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


55
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Абе пак отклоняват темата за синя зона. Ей Фъстък, ще те колят хората.
29
2
 
6
 
! Отговори
софиянец преди 11 години
Много сговорчива е г-жа кметицата,когато иде реч да се прехвърля топката!Велоалеи,очертани с боичка,ремонтиран подлез до НДК,отново боя за синя/зелена зона...Къде отиват милионите от общинската служба Градска мобилност?Защо има дискриминация и нарушаване правата на софиянци?Защо тези,които живеят в центъра към по-високите данъци и такси ще плащат за синя/зелена зона,а няма да имат осигурено паркинг място?Защо няма да плащат и хората от Люлин,Младост,Обеля,Дружба и другите многолюдни соц спарни?
28
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
на г-жа Фъстъкова няма ли кой да й обясни как стоят нещата
27
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Хората които не живеят в София да не остават с грешно впечатление - тези "30 километра" създадени велоалеи всъщност в 95% представляват усвоени тротоари, които затрудняват придвижването на хората, на майките с колички, да не говорим за инвалиди пък! Така че нищо не се създава, само се чертаят жълти линии и се крадат европейски пари! Не казвам, че нищо не се прави в София, все пак тук сме много хора и плащаме едни доста яки данъци, но не вярвайте на такива PR изказвания стил Б.Б.!!!
26
3
 
9
 
! Отговори
Вело'Кво? преди 11 години
Абе вие побъркахте ли се? Какъв проблем ще разрешите? Какво правим зимата с тези колелета? То в топлото време София е полупразна... А зимата когато е трафика, искам да ви видя да въртите *** г-жо Кмет.
25
1
 
7
 
! Отговори
на приказки сме ОК преди 11 години
Сега! Да обясня на колегите от извън София как да тълкуват написаното: Да, на Ломско шосе има опъната велоалея, която не се ползва защото свършва ...в нищото! До надлез Надежда алеята изведнъж приключва земния си път! До Лъвов мост я гледах скоро - не забелязах да стига до надлез Надежда, освен това се пресича на много места от автомобилни пътища. Останалите километри са едни начертани линии по тротоарите и алеите в парковете които пречат както на пешеходците така и на велосипедистите!
24
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Пост 16 и пост 18 четете и не разводнявайте темата с глупости.Смърфа за кмет да предложим - това е истината!
23
5
 
5
 
! Отговори
СД преди 11 години
Вело алей дрън дрън , Фандъкова , не може да се справи с едни кученца , пък тръгнала да прави вело алей , това май е нещо като Коня и Жабата.
22
4
 
2
 
! Отговори
Хектор преди 11 години
Който е със електрически автомобил може да спира където си поиска във центъра,за останалите ПЪЛНА ЗАБРАНА дори да преминават през него.Гарантирам че така до 2г.няма да остане бензинова или нафтова кола във София.Е ГО РЕШЕНИЕТО.
21
1
 
10
 
! Отговори
pepo преди 11 години
Фандъкова вече не знае с какво да оправдае глупостта на общинските чиновници и своята собствена. И наистина с парите от "Паркинги и гаражи" можеше да се пооправят нещата и да стане по-поносимо, но уви, потънаха в нечии бездънни джобове. И кучетата, Фандъкова, кучетата!
20
2
 
7
 
! Отговори
велосипедист преди 11 години
НЕ УВАЖАЕМА, алтернативата е: достъпен и масов градски транспорт, УДОБЕН за ВСИЧКИ граждани на столицата, не само за квартали в близост до метрото. С окрадените пари през годините от "Паркинги и гаражи", можеха да се построят много паркинги, и не ми пробутвайте тезата че мислите за София и чистия въздух, напротив - с действията ДОКАЗВАТЕ, че искате да крладете още и още!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
19
1
 
4
 
! Отговори
до 18 преди 11 години
А! Ей това е една умна приказка!
18
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
За вредните газове - трябва допълнителна такса за всички автомобили без Евро 4. С парите от таксата да се озеленява
17
2
 
17
 
! Отговори
Smurf преди 11 години
За над 10 години синя зона в София Паркинги и гаражи сигурно са прибрали поне 100 милиона лева. С тези пари можеше до сега да са направени поне 10 обществени подземни паркинга в центъра всеки за поне 2-3 хиляди автомобила и проблема с паркирането и трафика щеше да е решен. Цифрата е реална 100 мил. за 3650 дена прави по 27 хил. на ден при всички положения ги правят.Но паркинги няма и няма да има а ще има празни дрънканци и глупости от хора които хал хабер си нямат от градоустройство и транспорт
16
2
 
10
 
! Отговори
Наско преди 11 години
а като ме подгонят бездомните *** по тия велоалеи какво правим?
15
2
 
16
 
! Отговори
visa преди 11 години
За да се намалят газовете е необходимо да се премахне синята зона, в момента докато се търси място за паркиране се обикаля с часове. А ако има подземни паркинги нещата са прости и ясни. Надземното паркиране само за живущите и всички ще са доволни и градът освободен пт задръствания причнени отново от ракът в столицата - синята зона! А отделно къде са парите които потъват в синята зона? 100 хил. лв. на ден - дайте ясно обяснение другарко дружинна!
14
2
 
10
 
! Отговори
балансьор преди 11 години
там къдено има велоалеи, просто няма сини и зелени зони. и не става въпрос за екология идеология и разни подобни, а за възможността на хората, които живеят в центъра. явно някой цели да им отрови живота и на безценица да си продават жилищатата, я на общинари, я на едни други хора.и моля, "провинцията" да не злораздтва срещу "софето", защото на тях сигурно някоя друга балтия им готвят. я болница, я жп.спирка ще закрият, я някое и друго училище. я пътищата им ще оставят като лунни пейзажи
13
1
 
5
 
! Отговори
.................... преди 11 години
Данчето става все по привлекателна. Как така??
12
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
По Ломско и М. Луиза наистина има велоалеи, но за начертаните в Младост, на които обикновено има спрели коли може да се поспори какво са точно.
11
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Алтернатива?! Като велоалеите по ТРОТОАРА на бул. "Гоце Делчев"?! Тротоар 2 метра, от него 1.20 "велоалея". Сега си представете 2 баби, една майка с количка и двама велосипедисти, как се разминават?! - лесно с благословии по адрес на роднини и общинари!Искам велоалея на "Графа", на "Хан Крум", на "Паренсов", на "Шишман", на "Симеон" и "Стефан Стамболов", на "Веслец" и на "Триадица"....... не става там, нали? ;)Каква "алтернатива" тогава?