1 млн. софиянци били срещу новата "синя зона"

ДНЕС готови на нови протести ако наредбата за паркиране не се промени
Обновена: 3 сеп 2012 21:50 | 3 сеп 2012 21:50,
305
1 млн. софиянци били срещу новата "синя зона"
Протестите срещу платеното паркиране на няколко пъти блокираха центъра. Снимка: Булфото

Близо 1 милион софиянци са против новите правила за паркиране в центъра на София, заявиха от гражданско движение ДНЕС – един от организаторите на протестите срещу новите цени на "синята зона" и въвеждането на винетни стикери за живеещите в центъра на града.

Според представителите на сдружението новите правила въвеждат нов данък, който много малка част от домакинствата могат да си позволят да плащат при и без друго свитите бюджети на семействата.

Работещите в центъра трябва да плащат по минимум 16 лв. за паркинг в продължение на 20 работни дни - 300-400 лв. месечно, при средна работна заплата в София 783 лв. (по данни на НСИ за м. юни).

Живеещите в синя и зелена зона пък трябва да плащат стотици левове за винетни стикери, а тези пари нямат гарантирано паркомясто, заявиха от ДНЕС.

Още по темата

Инициативата на движението беше подкрепена и от музикантите Силвия Кацарова и Дичо. Според певицата не може шепа общинари и бюрократи да застават срещу интересите на столичани.

От движението повториха тезата си, че те не защитават само живеещите в центъра на София, но и всички, които идват в тази част на града. Според ДНЕС новата наредба просто не е съобразена с настоящия жизнен стандарт на хората.Представителите на движението бяха категорични, че не са против правилата за паркиране в центъра на града и зонирането

ДНЕС възразява срещу  начина, по който се формират цените за съответните услуги, липсата на достатъчно общински паркинги с достъпни цени, множеството дискриминационни и противозаконни текстове в наредбата.

От ДНЕС обявиха, че очакват Столична община да промени спорните текстове и да въведе правила, които удовлетворяват софиянци. Представители на движението дадоха срок на общинарите до 8 септември и заявиха, че ако дотогава не се случи нищо, ще предприемат ответни действия.

На последната среща в Столична община съветниците не достигнаха до консенсус с гражданите. Софиянци дори заплашиха с гражданско неподчинение, но председателят на транспортната комисия към СОС Радослав Тошев беше категоричен, че няма да има промяна на наредбата за паркиране.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


305
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
195
0
 
6
 
! Отговори
виза преди 11 години
Виззаа, разбира се че трябва да има повече паркинги (и сега има в центъра). Разбира се че трябва да има контрол. Но "ЦЕНТЪРЪТ ДА Е ЗАТВОРЕН ЗА ВЪНШНИ ЛИЦА" и "Кореняците над земята, приходящите под земята" са приказки от едно друго време. Сигурна ли си че баща ти е бил индустриалец или професор, а не партизанин? Както стана дума почти всеки е пътувал и видял така че приказките за безплатния, развит свят просто не са верни.
194
5
 
1
 
! Отговори
visa преди 11 години
Обяснявам как е по света и как е редно да бъде! Малък ринг Алабин - Патриарха и Ботев - Раковска, затворено за външни лица, само живущи с винетка за първа кола безплатно или малко, а за втора скъпо. Строг контрол 24 часа и солени глоби. Около този ринг 10-а подземни или надземни паркинга за около 4-5 хил. коли при примерно 2 лв. час. Зелена зона скъпо надземно, примерно 5 лв. отново същата процедура с живущите. Всички приходящи се насочват към подземните паркинги, за нарушители солени глоби.
193
0
 
3
 
! Отговори
Симеон до 198 преди 11 години
И кафето да стане 5лв, за да ходят по- малко хора на кафе.
192
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
всеки се качил на таралясник - и кола имал! Ква кола е това и защо трябва да ми заема тротоара. Не може инвалид или детска количка да се движи там, където трябва, а се налага слизане на улицата, където пак те псуват!Крайно време беше да се вземат мерки...нали уж софия е европейска столица, или не е?
191
0
 
9
 
! Отговори
189 преди 11 години
да взимаш пари за услуга, която не можеш да предоставиш, си има име в Наказателния кодекс. + 1
190
3
 
1
 
! Отговори
visa преди 11 години
Какъв частен, баси ***!!???Така центъра ще стане Европейски, а мисля и такава столица сме - Европейска.Няма как да стане, защото парата която се прибира ще падне и ще влиза където трябва - за инфраструктура в Общината а не за *** крадливи като вас!Протести до сезиране на прокуратурата и пълен отчет на синята зона!
189
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Аз съм ЗА новите правила. След като новите правила и такси не са по джоба на работещите в центъра (средна заплата 783 лева) то тогава - да не карат коли. като не ти по джоба не плащаш. Има метро. Струва 35 карта на месец. Няма нерви за паркиране, Евтино е и не се плаща гориво! Живеещите там - да се преброят колко хора са и да си паркират свободно и това е.
188
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Визанке ***, така ще си направите частен център. това ли е целта?:)))) Е, нема как да стане, нали разбираш?
187
6
 
4
 
! Отговори
visa преди 11 години
Обяснявам как е по света и как е редно да бъде!Малък ринг Алабин - Патриарха и Ботев - Раковска, затворено за външни лица, само живущи с винетка за първа кола безплатно или малко, а за втора скъпо. Строг контрол 24 часа и солени глоби. Около този ринг 10-а подземни или надземни паркинга за около 4-5 хил. коли при примерно 2 лв. час. Зелена зона скъпо надземно, примерно 5 лв. отново същата процедура с живущите. Всички приходящи се насочват към подземните паркинги, за нарушители солени глоби.
186
1
 
7
 
! Отговори
безплатна за паркира преди 11 години
Защо в "зелената" зона, на Раковски, между Л. Каравелов и В. Левски, отсечката е безплатна за паркиране? Защото там, случайно, има клуб на ЕТ "герб" ли?
185
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
типичното за соца възпитание - живее в центъра и има кола - ууу капиталист - така му се пада, реститута му с реститут - на мене няма да ми стане по-добре, ама важното е него да го пре***6ат.
184
1
 
6
 
! Отговори
Лошия батко преди 11 години
Трафика ще се намали, когато синята зона стане денонощна и с цена 5 лв. на час, а по кваталите 3 лв. на час. Така всеки, който ходи на кафе с кола, ще се отучи много бързо от този лош навик.
183
2
 
7
 
! Отговори
„тигрите” от Бистриц преди 11 години
Пожарникарят: Мене па кво ме интересува синята зона? Аз си пърпорим с тигрите от Бистрица по цел ден с правителствения Еърбус, и то за сметка на данъкоплатците!
182
2
 
6
 
! Отговори
до 191 преди 11 години
... представи си някой новоизлюпен виенчанин да иде да каже на някой потомствен такъв - продай си имота, щото аз се оправям по-добре от теб. И без това тоя имот е заслуга на дядо ти... :)и дали обществото във Виена ще се юрне като тукашните простаци да защитава новоизлюпения нахалник. Но, за десет години, може би си забелязал там нещо, което тук го няма или поне никой не го бръсне за слива. Традиции и култура, уважение към останалите, е те такива дреболии, нищо не значат
181
3
 
3
 
! Отговори
visa преди 11 години
Обяснявам как е по света и как е редно да бъде! Малък ринг Алабин - Патриарха и Ботев - Раковска, затворено за външни лица, само живущи с винетка за първа кола безплатно или малко, а за втора скъпо. Строг контрол 24 часа и солени глоби. Около този ринг 10-а подземни или надземни паркинга за около 4-5 хил. коли при примерно 2 лв. час. Зелена зона скъпо надземно, примерно 5 лв. отново същата процедура с живущите. Всички приходящи се насочват към подземните паркинги, за нарушители солени глоби.
180
4
 
1
 
! Отговори
visa преди 11 години
А имало но били частни, абе циркаджии - айде поразгледай гугъл как е по света и тогава ръси мозък. Аз във Виена учих и ми е добре позната, не ми се обеснявай като пале!
179
2
 
10
 
! Отговори
социален патронаж преди 11 години
хмм, баща ми получава пенсия в размер на 149.87лв... според вас, колко от тях би могъл да отдели, за да плаща такса (било то и годишна) и да получи правото да паркира на улица, на която не може да се намери никакво, ама съвсем никакво място от сутрин до вечер. трудно подвижен е и колата му е необходима за да може да пазарува... и сега ми се налага да слушам коментарите на люлински бекове, пълни с идеи за гаражи, метро, пиене на скъпи кафета и т.н. да си бехте останали на село...
178
2
 
4
 
! Отговори
ентъртейнър преди 11 години
А иначе за нивото на българина, или поне този във форума, само ще отбележа, че все още някакви хора коментират притежанието на кола като "лукс" с архаичните от 1 в. въпроси в нормално развита Западна Европа "за какво ти е кола".След още няколко години мутро елит и затъпяване на масите очаквам да следват въпросите 'за какво са ви граждански права","компютър", и тн.
177
2
 
4
 
! Отговори
виза, преди 11 години
надявам се си даваш сметка колко е абсурдно да сравняваш малък град с центъра на столица. Сравнявай сравними неща. Затова дадох примера с Виена - населението й е почти колкото на София. В центъра на Виена надземни паркинги няма, изключая синята зона, а подземните са частни или на учреждения. Живея там от 10 г. и повярвай ми, имам пълната информация. Хайде поздрави и умната, ползвай гугъл за справки. И се дръж по-възпитано, няма да ти навреди
176
0
 
3
 
! Отговори
visa преди 11 години
Парите проблема е че не влизат в общината, а в дебелите джобове на едни въшльовци.Ако влизаха в общината щеше да има изградени паркинги, а не боя!