"Мария Луиза" - пешеходна, трамваите - извън центъра

40% от метрото е неефективно, обявиха от "Граждани за София"
Обновена: 26 авг 2013 14:49 | 26 авг 2013 14:06,
106
"Мария Луиза" - пешеходна, трамваите - извън центъра
Снимка: архив, Булфото

Булевард "Мария Луиза" в участъка от Централните хали до ул. "Козлодуй" да стане пешеходна зона, а трамвайното трасе да бъде премахнато, предложи днес на пресконференция в БТА арх. Димитър Димитров от инициативата "Граждани за София".

Според организацията трамвайният транспорт е несъвместим с центъра на града. Те се обявиха против изграждането на новото кръстовище при "Лъвов мост". На негово място Димитър Димитров предлага да се направят двуплощни кръстовища, а движението бул. "Георги С. Раковски" при бул. "Сливница" да бъде затворено. Така според архитекта щели да бъдат решени някои устройствени проблеми на града.

"Граждани за София" се усъмниха и в цените на големите инфраструктурни проекти в столицата. Те попитаха защо кръстовището при "Телевизионната кула" струва 25 млн.лв., а 5-6 пъти по-голямото кръстовище при Лъвов мост е на цена от 22 млн. лв.

От сдружението апелират Министерският съвет да преразгледа проекта за новото кръстовище при Лъвов мост, както и изграденото до момента метро.

40 процента от метрото било неефективно, а два милиарда лева за неговото строителство били хвърлени "на вятъра", посочи Димитров.

Според него вторият метродиаметър е трябвало да продължи под булевардите "Витоша" и "България" и да стигне до Националния исторически музей. Така над 330 хиляди столичани са щели да имат "идеалното метро".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


106
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
3
 
32
 
! Отговори
Христо Христов преди 10 години
Аз сън за Мария Луиза да стане пешеходна зона, но имаме един лек проблем с премахването на трамваите, центъра на София доста голям и ако махнат трамваите, за да стигнеш от едно място до друго ще трябва доста да походиш. Да не говорим бабите как ще им понесе тази разходка от 2-3-4 км. в центъра. По логиката на тези господа, да вземем да го оградим тоя център с бодлива тел и да не пускаме никой. Ще се намалят така драстично разходите за поддръжка на общината.
37
4
 
54
 
! Отговори
DDT преди 10 години
Кви са тия "Селяни за София" бе? Това, че на село нямате трамваи не значи, че трябва да размишлявате за столицата...Трамваите по Мария Луиза са запазен знак на града вече кажи речи век. . Как ще затвориш Раковска и Сливница- бе тоя нормален ли е? Ако иска тоя другар да асфалтира и жълтите павета, за да се подобри трафикаОткъде изобщо ги намират тия специалисти?
36
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
както казваше един даскал по геодезия в строителния: "добрия архитеркт е мъртвия архитект" :D
35
17
 
8
 
! Отговори
Боб Марли преди 10 години
До селяните коментиращи тази тема - не заглеждайте орела в очите като минавате по "Орлов мост", че ще ви клъвне по носа.Иначе и аз съм "за" да се махнат трамваите от центъра.
34
7
 
7
 
! Отговори
Der преди 10 години
Защо да се казват Граждани за София, а не Столичани?Малко не звучи да ни обиждат с това подигравателно граждани, а да сме софианци, т.е. столичани. Един вид принизяване до граждани, верно, не е до селяни, ама и граждани е по-малко от столичани.
33
7
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Слатина, Гео Милев, Яворов и, и, и,и .... Метро няма, ама на загубеният Жулио Кюри е изтипосано, и не само ....
32
4
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Вие "Гражданите на София" сте си обикновени селяни, ще ви се да няма нищо за да можете да си ходите на воля, ами има кър за тая работа, чака ви!!!
31
2
 
29
 
! Отговори
БРАННИК преди 10 години
Как трамвайният транспорт е несъвместим с центъра бе? Всички всичко знаят бе дееа. Какви са те, имат ли висше обарзование в тази област и т.н. или просто каквото си поискам това казвам и пиша
30
2
 
29
 
! Отговори
dimitar.nikolov.sf преди 10 години
"Несъвместим с центъра...", алоооо, тва, че трамваите ни са раздрънкани не прави този транспорт несъвместим! Бих казал, че ако т.нар. арх. си отвори на компа снимки на големите европейски градове, в центровете им ще види... трамваи!А от метрото единственият нерентабилен участък е от Младост до Метро. Ако не беше удължено в тази посока и това нямаше да е така, но след като го достроят поне до Дружба, ще си говорим пак с арх-а...
29
2
 
33
 
! Отговори
~I~ преди 10 години
Понякога когато няма какво да кажете, колега архитект, по-добре да си замълчите, така може да минете и за умен. Явно вие в софииското метро не сте се качвали, та да ги говорите тия глупости!
28
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
нищо не разбрах ... "а движението бул. "Георги С. Раковски" при бул. "Сливница" да бъде затворено."?!? и кво, Раковска ще свъшва със знак задънена улица
27
1
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Най-некадърния архитект е този архитект Димитров. Нищо не разбира от градоустройство, но все си вре носа където не му е работа, търсейки популярност. И все предлага всякакви безумни идеи, които може би са го озарили някоя сутрин в тоалетната. Ще припомня някои от неговите предишни "гениални идеи":МС Цариградско Шосе да се премести 100 метра напред (когато вече беше построена, т.е да се разруши и построи наново);Трамваите да влязат в тунела на метрото под Витошка и да се двицат заедно с метрото
26
6
 
26
 
! Отговори
A преди 10 години
"40 процента от метрото било неефективно, а два милиарда лева за неговото строителство били хвърлени "на вятъра"Тия 2 милярда са ни подарени от ЕС да си построим метрото.Така че няма как 2 милярда подарък да са хвърлени на вятъра.Ако го нямаше метрото ние нямаше да имаме 2 милярда.Злобен дъртак, време е да те пребере Господ.
25
1
 
28
 
! Отговори
A преди 10 години
К'ви са тия изкуфели дъртаци.Ей Хейтъри скрийте се някъде, никой не го интересува скапаното ви мнение.
24
1
 
31
 
! Отговори
кретенче преди 10 години
от написаното почти нищо не разбрах, а малкото неща които успях да смеля , е че предложенията на тия са напълно неадекватни.
23
7
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Като ги гледам тия "архитекти", идеално си пасват с пенсиите от контрапротеста. Да си се возят на партийните чайки и да отлитат на Бузлузжа, а да не дават акъл. Търсят евтина популярност само. Като са толкова гениални, що не ги послушаха другарите им БСП и да бяха направили преустройствата? Къде се криха досега като някакви мижитурки?
22
4
 
25
 
! Отговори
EMO преди 10 години
Злобните пенсионери си направиха инициатива. Някой май не си е пил хапчетата?
21
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Нали щяха да пускат някакви рейсчета около крайните спирки на метрото, в които да важи билета от метрото. За квартали градове като Люлин примерно спирките са на майната си спрямо накои части. Иначе метрото е супер.
20
5
 
8
 
! Отговори
Doppel Herz преди 10 години
До 17 Анонимен: Баце, ако си спомняш, Борисов затвори Витошка към отварянето на първите два мол-а... Кво да ти кажа...
19
2
 
52
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Арх. Димитър Димитров, или както е познат в обществото - митьо лудия, е известен най-вече с факта, че негова сграда е съборена след строителството й, тъй като иновативно той е предвил придвижването в нея да става само с асансьор. Аварийното стълбище според Димитров не е необходимо. Та ако той е човекът, който трябва да дава идеи - нека ги дава на 4-ти километър, ама не за Тех парка.