Не дупчиш скъпо билетче – олекваш с 200 лева

Планират глобата за гратисчиите да скочи двойно от 1 юни
Обновена: 1 апр 2016 12:00 | 1 апр 2016 08:56, Александър Попов
144
Не дупчиш скъпо билетче – олекваш с 200 лева
Снимка: Dnes.bg

Истински кошмар плануват от Столична община за гратисчиите от 1 юни. Пътуването без билет в столичния градски транспорт ще излиза двойно по-солено, като предложението, което предстои да се гласува е глобата на място да поскъпне от 20 на 40 лева. Актът пък ще скочи от 100 на 200 лева.

Това е записано в доклада за промяната на Наредбата за реда и условията на пътуване в градския транспорт. Аргумент за повишаване на цените за глобите е посочено неравностойното положение с редовните пътници, като и това че високата цена ще ги стимулира да си купуват карти и билети.

Още по темата
Вносителите на доклада са шефката на транспортната комисия Екатерина Йорданова, шефът на местно самоуправление Орлин Иванов и общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков, пише "Монитор".

Миналата седмица Центърът за градска мобилност предложи билетът да скочи с 60% и да стане 1,60 лева. Десетте талона пък ще ни костват 12 лева, ако се гласуват промените.

В документа са разписани и трите нови документа - карта за три дни с цена 10 лева. "Метро плюс" пък ще е 43 лева и с нея ще се пътува цял месец в метрото плюс една наземна линия. Нова услуга ще и "Карта София". Тя ще е насочена към туристи и ще струва 20 лева. С нея ще се ползва неограничено целия градски транспорт за три дни, а освен това ще дава отстъпки за музеи, ресторанти и търговски вериги.

В промените е предвидено ново правило - пътниците без билет трябва да се качват само от първата врата на превозното средство, за да си купят по-бързо билет и да не шмекеруват пред контрольорите.

В доклада на съветниците от ГЕРБ се застъпва тезата на Центъра за градска мобилност, че в момента 15% от пътуванията са с еднократен билет, което е над средното за Европа, и затова трябва да се повиши цената, така че да се стимулира купуването на карти.

"Не приемам популистки изказвания за цената на билета. Предложението на Центъра за градска мобилност е експертно, то е направено на базата на изчисленията и на икономическите анализи с категоричното ми настояване да не се променят цените на картите", заяви кметът на София Йорданка Фандъкова.

Тя подчерта, че окончателното решение ще вземе СОС. Предстои предложенията да бъдат разгледани от ресорните комисии, както и да бъдат обсъдени публично. Според Фандъкова над 80 на сто от пътуващите няма да усетят никакво увеличение, тъй като цените на картите не се променят.

Фандъкова припомни и че предстои доставка на 110 нови автобуса, а за още 30 предстои да бъде обявена процедура за финансиране със средства на Столичната община.


144
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
114
0
 
1
 
! Отговори
666 преди 5 години
В Продавалника е пълно с велосипеди втора ръка, по-евтини от една карта и три билета за градски транспорт.
113
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А по Тошово време билета бе 6 стотинки.Заплатите са същите ,но билета е скочил 26 пъти.
112
0
 
8
 
! Отговори
НСО преди 5 години
Просто Фандъкова с градски транспорт не пътува.
111
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Глоба за клошар, бъркал в *** е 1000 лв. Защо само 200 лв за гратисчия? Дискриминация отвсякъде! А как ще се плаща? По банков път или като при ДАИ-яджийската система? Моля за обяснение!
110
2
 
1
 
! Отговори
Вал преди 5 години
Нямам думи просто.... Наистина билетите са евтини в България, но и градския транспорт е стар и идва на големи интервали. Ако знам,че тези пари ще отидат за да се подобри нещо от гореизброените бих ги дала, но ... За мен проблемът е в мисленето на хората. Защо да дупча като може и да не дупча билет. В Прага например картата за цялата мрежа е 25 бг лева. Билетът е 2 лева. Транспорта е нов и на 3-5 мин в делнични дни , а метрото на 1.5 мин. Масово се ползва и всеки дупчи билет..
109
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Цената на билета трябва да е 50ст.и да има само качване от предната врата или постоянна контрола а не инцидентна.Така ще има най-голяма събираемост на средства.Знаят го много добре,но не го правят заради шведите които при всички случаи пътуват гратис.
108
0
 
13
 
! Отговори
против мафията преди 5 години
Софийскит автобусен транспорт се превърна на Топлофикация София т.е на М.А.Ф.И.Я.
107
1
 
1
 
! Отговори
Антоанета преди 5 години
До АнонименМоля споделете, кои са държавите? Правите сравнение Европа, но всъшност става дума за две държави...
106
1
 
17
 
! Отговори
seira преди 5 години
НЕ ПРИЕМАМ ПСЕВД-ИКОНОМИЧЕСКИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗА ЦЕНАТА НА ПРЕВОЗА С ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ!ПРЕВОЗА НА ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ Е "СОЦИАЛНА УСЛУГА", А НЕ "БИЗНЕС"!!!НЕДОПУСТИМО Е ДА ИМА МОНОПОЛ ПО ОТНОШЕНИЕ ПРИДВИЖВАНЕТО В ГРАНИЦИТЕ НА ЕДНО НАСЕЛЕНО МЯСТО!!! 1990 г.:- 1 кг. хляб = 36 ст.- 1 бр. билет за ГТ = 6 ст. 2016 г.:- 1 кг. хляб = 1,20 лв.- 1 бр. билет за ГТ = 1,00 лв.! 01.06.2016 г.:- 1 кг. хляб = 1,20 лв.- 1 бр. билет за ГТ = 1,60 лв.!ВСЕКИ САМ ДА СИ НАПРАВИ ИЗВОДА КАКВО СЕ СЛУЧВА!!
105
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Доста гнусно стана да се пътува с градския транспорт на София, с изключение на метрото. Вътре е пълно с някакви некъпани с години екземпляри, има и пенсионери и ученици. Това най-вече през зимата, когато тези силни вонящи се возят, за да се стоплят. Метрото е хубаво нещо, но покрива много малка част от София и обикновено трябва да се прекачваш както, за да се качиш на метрото, така и след като слезеш, за да стигнеш там, за където си тръгнал. Това прави три билета или 4,80 лева в едната посока.
104
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да кажем ,че си безработен и трябва да отидеш на интервю за работа трябва и здравните да си плащаш а нямаш и 1 лв . !?
103
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
После се чудят защо народа не ги обича
102
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От единия край на града до другия е около 15 км. значи отиване и връщане 30 км. по добре да отидеш с колата отколкото с градския транспорт.
101
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За 1,60 лева сега пътувам 13-14 км с колата си. Колата така и така си я имам, всичките данъци, такси и други разходи си ги правя, така че защо да ползвам градски транспорт?! Качвам се на колата , отивам, върша си работата и се връщам за примерно 2,00-3,20 лева, а ако ползвам градски транспорт ми е 6,40 лева - по две превозни средства на отиване и на връщане или 3,20 лева, ако е само едно и трябва да съм без багаж.
100
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Веднъж един пенсионер се застъпи за една жена без билет и го задържаха от полицията .
99
1
 
8
 
! Отговори
еремия преди 5 години
а на "други" какво ще им взимат?Социалните или цървулите? При падане на ценете на ВСИЧКИ енергоносители цената с 60 ст. нагоре.Е не се ли досещате ,че няма една цяла велоаля /ама истинска - не нарисувана/Няма пешеходни зони - колите са напаркирани навсякъде.Хората ще си подкарат колите,защото ще излиза "по евтино"За въздуха , здравето и какво - да се даде още.Още болни от мръсен въздух и празни трамваи
98
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До сега правеха проверки с полиция сега сигурно жандармерията ще ходи с контрольорите !
97
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Евала а заплащането като е по ниско от средното за ЕВропа - защо да не го вдигнем, така че да покрие нивото...Ами чистотата - една пароструика и една професионална машина може чудеса да направят. Мисля че, трябва да има баланс, не само тарикатски работи- първо вдигане на билетите а после и заплатите на висшите постове-това е действителността.Да се издадат карти и да задължат всички от столичен метптрополитен и общински съвет да пътуват с общ.транспорт.
96
0
 
12
 
! Отговори
Гошо преди 5 години
ВСИЧКИ ГРАТИС!!! ДА НАПЪЛНИМ ИЗТЪРБУШЕНАТА ХАЗНА НАЙ-СЕТНЕ!!!
95
0
 
14
 
! Отговори
Ами сега... преди 5 години
Тъмните ни съграждани, клошари и прочее никога няма да си купят билет. Никога няма и да бъдат проверени. Просто няма смисъл, как ще ги глобят?! И не разбирам с какви очи се вдигат цените. Някой от тия "симпатични" министри-мислители някога пътувал ли е по линията на тм 5 сутрин между 8 и 9 часа, когато при отваряне на вратите хората буквално започват да изпадат като презрели круши, защото броя трамваи не отговаря на натовареността? Пътувал ли е в "автобус" 72? Пълни идиотизми.