Асфалт или паве? Ремонтът по "Дондуков" се "пече"

Столичани имат месец, за да решат бъдещата настилка на булеварда
15 мар 2017 09:00,
70
Асфалт или паве? Ремонтът по "Дондуков" се "пече"
Снимка: Facebook

Три варианта за ремонт на бул. "Дондуков" предлага Столичната община на столичани.

До месец чрез анкета ще бъде избран един от тях, по който булевардът ще бъде изцяло ремонтиран.

"Активната анкета на сайта на Столичната община, в която гражданите могат да изразят своята позиция, досега показва, че 48-49% от гласувалите предпочитат паветата да бъдат заменени от асфалт", обясни заместник-кметът на София по транспорта Евгени Крусев.

Още по темата

Той допълни, че окончателният вариант за това как да изглежда булевардът ще бъде избран до месец. На булеварда едно е сигурно - ще има обособена велосипедна алея.

"Предстои цялостна реконструкция на "Дондуков", като новост ще е велосипедната алея, отделена от пешеходното движение и останалия трафик", обясни още зам.-кметът пред БНТ.

На въпрос за въвеждането на еднопосочно движение по булеварда Крусев каза, че идеята се е появила след задълбочен анализ. Чрез симулации било доказано, че с въвеждането на еднопосочност част от трафика ще се изнесе от центъра на града и пропускливостта на уличната мрежа в тази зона на града би се увеличила. Предстои да се анализират всички плюсове и минуси.

Предложението е бул. "Дондуков" да е еднопосочен в частта между бул. "Васил Левски" и Министерския съвет, като посоката е западна - към "Люлин". В посока към Софийския университет движението ще се извършва по бул. "Цар Освободител".

Обновяването на  "Дондуков" е един от мащабните ремонти, които общината планира за тази година.

В началото на годината кметът Йорданка Фандъкова съобщи, че предстои там да се изгради ново по-безшумно трамвайно трасе и нови тротоари.

Тази година се очаква сериозен ремонт и на ул. "Граф Игнатиев", където предстои цялостна реконструкция на трасето. Там се очаква да се направи пешеходна зона, която да се съвместява с движението на трамваите.

По Графа ще се подмени и ВиК инфраструктурата, останала от построяването на улицата преди десетилетия. От общината се надяват ремонтът да бъде завършен до края на 2017 година.

Реконструкция на трамвайните линии ще има и по бул. "България". Ремонтите по бул. "Монтевидео" в "Овча купел"също продължават. Трасето на трамвайна линия №5 също ще бъде цялостно реконструирано и линията вече ще бъде скоростна.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


70
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
1
 
7
 
! Отговори
Аз преди 7 години
Вижте само илюстративната снимка. Тежки каменни павета върху пясък подложка. Колкото и да е утъпкан с времето дъждове и снегове ще отмият подложката. Ако искаме павета - само с бетонена подложка. Иначе с камиони, автобуси, толкова трафик и пропадането си е въпрос на време. Същото е и при асфалт. На неграмотни изпълнения сме се нагледали. И продължава да се прави едно и също. И финалът е винаги като на турски сериал.
41
1
 
12
 
! Отговори
Аз преди 7 години
я вижте неграмотните ремонти на Цариградско. Мен лично любимият случай ми е Мария Луиза (между Лъвов мост и Центр. Гара) - ремонт преди 5 години, а асфалтът е натрошен като вафла, на спирките на градския настилката е с коловози все едно си вкарал пръст в течен шоколад. Потънал асфалт, няма бетонова подложка отдолу. Велоалеи с олющено покритие. Всичко опира до материали и изпълнение. Когато е неграмотно, няма значение проект и избор на настилка
40
1
 
4
 
! Отговори
Аз преди 7 години
каквото и да решат ще е без значение. Изпълнението така или иначе ще е неграмотно.И двете настилки са добри, но изпълнителят едва ли би бетонирал дебел слой под тях за да не пропадат, разкалват или нагъват (като настъпена вафла/разтопен млечен шоколад)
39
0
 
6
 
! Отговори
Ангел преди 7 години
къде може да се провери цената за пренареждане на павета и какви суми е "усвоила" общината- и кои точно фирми извършват тази специфична услуга????бая *** куче е заровено тук, струва ми се!Като ги гледате тия на снимката- качеството как ви се вижда?
38
9
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Пробвайте да живеете около улица с паве - прозорецът изобщо не трябва да се отваря на 200 метра наоколо - не можеш да чуеш човек на 2 метра от себе си у вас. Паветата разбиват колите, хлъзгави са много зимата. Не знам кой нормален човек ще иска паве. А че асфалтът на ГЕРБ е ***, това е друга тема, но и паветата са *** - елате да видите как ги редят, налага се пренареждане от-често от асфалта. За да искаш паве трябва да не живееш в Сф и да не знаеш каква мъка е.
37
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До ТехникКачествения асфалт на баце издържа до 3 седмици след рязането на лентичката!
36
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ей така на "Добротич" както на снимката, насипаха пясък миналата година и наредиха паветата отгоре с по два пръста разстояние между тях, всичките павета сега танцуват, а първият по-проливен дъжд ще отнесе пясъка. Въобще кипи безсмислен труд. Нарича се "усвояване".
35
8
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Да се махнат паветата в цяла София, шумни са и се вдига повече прах. По Цар Борис 3 и по Дондуков това не е шум, а грохот, извън всички мерки и стандарти сме на ЕС. Ако се направи замерване, сме за глоба, този шум е опасен за здравето.
34
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Лошото е, че няма правилно решение в случая. Паветата ще се разтропат моментално, защото вече няма майстори, които да ги редят като хората, а асфалта ще стане на дупки след първата зима.
33
6
 
13
 
! Отговори
Техник преди 7 години
Да ви кажа реденето на павета е голям майсторлък и е доста скъпо и бавно. Освен специалисти е необходимо поставянето на бетонна основа - дебела замазка. Това в България никога няма да се направи като хората. По добре да се асфалтира, качествения асфалт кара около 20 години.
32
11
 
9
 
! Отговори
Димо преди 7 години
Ами ако толкова искаме настилка от павета, която е от римско време, защо не вземем и къщите да си строим от камък - пак като едно време!? Вече има дори асфалт, който попива и отвежда водата, ние още с павета. Това архитектурен резерват ли ще бъде или булевард, по който ще минават автомобили!?
31
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До бат Ицо"някакъв" безименен швейцарски град.????? И *** си вика :ееееее, Швейцария, как няма да е по-добре...Ами кажи че става дума за улиците които са пешеходни за туристите. Или заради тях са ограничили движениетдо вивеещите на тях.Тук става дума за булеварди по които и в 12 вечерта има натоварен трафик, усещаш ли разликата???Аман от примери извадени от контекстът.....най-добрата лъжа е тази с максимален процент истина.
30
1
 
11
 
! Отговори
от СТАРИЯ НЕСЕБЪР преди 7 години
Реденето на павета(калдаръм) е голям майсторлък.За градчета под закрила на Юнеско - задължително !
29
11
 
8
 
! Отговори
ММ преди 7 години
Да го дуат софиянци.
28
8
 
8
 
! Отговори
бат Ицо преди 7 години
Преди врема даваха по телевизията за някакъв швейцарски град как улиците им били с павета и кмета се хвалеше,че това спестявало милиони за асфалтиране, ремонти и т.н. Ама те са бедни, а софиянци богати
27
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Недей да триеш неудобни коментари!!!
26
12
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не софианци. шШпските глави искате павета, защото павето увират по-лесно от тях.Не искам аз да съм добре- искам Вуте да е зле, това ви са мислите и житейското кредо
25
9
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Искам статистика за ПТП на булевардите с павета, сравнена с тези на асфалт.Малко дъжд и паветата стават на пързалка.Може да са вършили работа когато коли в София са имали само Буров и цар Фердо, но сега са див анахронизъм- при това вреден и опасен.Приказките за архитектурен облик са глупости на търкалета. По булевардите от потока коли нищо не се вижда(ама се чува и усещат вибрациите). Сградите отстрани да не са от полагането на паветата- за какъв облик става дума???
24
4
 
7
 
! Отговори
Ангел преди 7 години
48-49 % процента предпочитат да бъде само асфалт, не че 51-52 % искат павета.уточнявай ги тези неща, заместник кмете..,...около 25 %са за смесената- да остава паве само за транвайните линии( така явно я разбират естетиката).Тия които са за паветата за мен са хора, които ги радва да създават ядове на другите. Или родата на бригадите които "пренареждат" павета. По правило - калпаво и некъдърно та след месец -два да има пак.
23
1
 
12
 
! Отговори
th преди 7 години
До Анонимен 15Със сигурност градът се развива и някои неща се подобряват, но е важно и на каква цена става това. София, за тези пари, които налива държавата в нея, сигурно можеше да е доста по-напред.