Асфалт или паве? Ремонтът по "Дондуков" се "пече"

Столичани имат месец, за да решат бъдещата настилка на булеварда
15 мар 2017 09:00,
70
Асфалт или паве? Ремонтът по "Дондуков" се "пече"
Снимка: Facebook

Три варианта за ремонт на бул. "Дондуков" предлага Столичната община на столичани.

До месец чрез анкета ще бъде избран един от тях, по който булевардът ще бъде изцяло ремонтиран.

"Активната анкета на сайта на Столичната община, в която гражданите могат да изразят своята позиция, досега показва, че 48-49% от гласувалите предпочитат паветата да бъдат заменени от асфалт", обясни заместник-кметът на София по транспорта Евгени Крусев.

Още по темата

Той допълни, че окончателният вариант за това как да изглежда булевардът ще бъде избран до месец. На булеварда едно е сигурно - ще има обособена велосипедна алея.

"Предстои цялостна реконструкция на "Дондуков", като новост ще е велосипедната алея, отделена от пешеходното движение и останалия трафик", обясни още зам.-кметът пред БНТ.

На въпрос за въвеждането на еднопосочно движение по булеварда Крусев каза, че идеята се е появила след задълбочен анализ. Чрез симулации било доказано, че с въвеждането на еднопосочност част от трафика ще се изнесе от центъра на града и пропускливостта на уличната мрежа в тази зона на града би се увеличила. Предстои да се анализират всички плюсове и минуси.

Предложението е бул. "Дондуков" да е еднопосочен в частта между бул. "Васил Левски" и Министерския съвет, като посоката е западна - към "Люлин". В посока към Софийския университет движението ще се извършва по бул. "Цар Освободител".

Обновяването на  "Дондуков" е един от мащабните ремонти, които общината планира за тази година.

В началото на годината кметът Йорданка Фандъкова съобщи, че предстои там да се изгради ново по-безшумно трамвайно трасе и нови тротоари.

Тази година се очаква сериозен ремонт и на ул. "Граф Игнатиев", където предстои цялостна реконструкция на трасето. Там се очаква да се направи пешеходна зона, която да се съвместява с движението на трамваите.

По Графа ще се подмени и ВиК инфраструктурата, останала от построяването на улицата преди десетилетия. От общината се надяват ремонтът да бъде завършен до края на 2017 година.

Реконструкция на трамвайните линии ще има и по бул. "България". Ремонтите по бул. "Монтевидео" в "Овча купел"също продължават. Трасето на трамвайна линия №5 също ще бъде цялостно реконструирано и линията вече ще бъде скоростна.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


70
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
10
 
10
 
! Отговори
Скънка преди 7 години
Никакви павета. Като вали е мега хлъзгаво, особено на жълтите. За друсането и разбиването на колите въобще не говоря.
21
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
С пренареждането на павета постоянно според мен се източват пари.Няма нормален водач който да иска да кара на паве вместо на асфалт.То и анкетата си го посочва
20
14
 
19
 
! Отговори
Пешо преди 7 години
Не мога да разбера хората, които подкрепят паветата. Явно не им пречат шума и друсането. Били с историческа стойност... Ами едно време хората са живели в пещери и са ходили по кални пътеки - дайте да не строим нищо, защото тези кални пътеки имат историческа стойност... А Герб може и да правят глупости и да крадат яко, но откакто аз съм роден тяхното управление е най-доброто за хората. Просто летвата е много ниска, но това не променя фактите.
19
2
 
5
 
! Отговори
Курта преди 7 години
Пуснете линк към анкетата, моля.
18
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ако асфалта е, като на Цариградско, Сточна гара и още куп други големи ремонти последните години да се напука след първият сняг по-добре да си останат паветата. Пък и когато решим да изгоним крадливите народни изрдници да има с какво да ги замеряме.
17
7
 
11
 
! Отговори
Ангел преди 7 години
Не е лична нападка , но си личи си че нямаш представа какво е натоварен булевард с павета...Грохот и трясък от сутрин до вечер, тасове на коли се въргалят през 200 метра, при малко дъжд почва да пързаля. т. н.Може да е красиво за малка тиха уличка но за натоварен път с град е убийствено. А и пишеш - ако!!! се нареди качествено. Условие което не се изпълнява, значи?В софия постоянно бригади някъде пренареждат павета като освен това ограничават движението и резулатът е че все същият.
16
15
 
11
 
! Отговори
zoro преди 7 години
павета... няма такава отживелица. От 3г. живея през повечето време в София (за съжаление работата ми го наложи) и обикалям центъра само и само да не карам по паветата. Някой ако е ходил скоро "на море" във Варна нека направи сравнение. София е ....клоака! Въпреки, че съм роден тук, ако имах избор никога не бих живял в този "град".
15
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
След Борисов да кажеш,че София е съсипана трябва да си много невеж или платен. Помня добре София през 90те и до 2007ма. Беше трагедия - унищожени улици, онова нещо витушка, ад с колите и автобусите, мръсотия, хаос, без синя зона, без метро, без околовръстното за голям град, тесни улици. Сега и сляп да си ,ще видиш разликата.
14
3
 
9
 
! Отговори
До 8 преди 7 години
Само човек не софиянец може да напише подобна г.л.упост.Явно си или много малък,или от,,новите софянци или обикновен ***.А София я ,,съсипаха " на времето още с тези панелни комплекси,който като станеш на моите години ще видиш на какво,,дередже" ще са.А че се прави много в София го забелязват СОФИЯНЦИ не СОФИЙСКИТЕ ЖИТЕЛИ.Но много селяния и *** се изсипа тук
13
5
 
23
 
! Отговори
/./ преди 7 години
Не живея в София, от провинцията съм но според мен - павето е най добрия вариант. Стига да се намерят хора, които да ги наредят качествено. Излиза по скъпо от асфалта (защото е гранит) но пък сложи ли се качествено веднъж, няма мърдане. Още повече че ако се отвори дупка от липсващи павета, за 2 часа могат да се наредят нови и дупката да изчезне, докато при асфалта ако се отвори дупка, трябва да се затвори пътя за доста повече време, да се докарат машини и т.н.И по хубаво ще бъде с паветата.
12
3
 
21
 
! Отговори
Жоро павето преди 7 години
Павето е вечно ! но ще ги продадат на запад щото там са балами . Ще видим като цъфне асфалта след 1-2 години ( справка Цариградско)
11
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
При подобно еднопосочно движение голяма част от колите ще трябва да обикалят из центъра, за да стигнат където трябва. Примерно, колите които сега правят ляв завой от Раковски по Дондуков в посока бул. Левски отивайки или към моста Чавдар или към Университета, не е ясно откъде ще минават. За да стигнат до Орлов мост, ще трябва да обиколят половин София през най-натоварените улици.
10
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Така,,пищяхме " и като направиха ,,Патриарха" и ,,Толбухин/В Левски/ еднопосочни пък ето че свикнахме,а младите и не знаят как е било.София расте бясно и вече не е под 1 милион а над2 милиона.
9
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Еднопосочното движение по Дондуков и Руски, окончателно ще затапи тази част на София и следващото "Решение" очевидно ще бъде да спрат колите на хората да минават там, с изключение на колите на политиците - премиер, президент, министри, депутати, тази на Фандъкова и разбира се колите на политиците от ГЕРБ.
8
0
 
8
 
! Отговори
1948 преди 7 години
От както се помня Дондуков е с павета.Лошото е че сега няма майстори да ги редят както трябва. Но то и асфалта го правят без дренажи,подложки и т.н. и за нула време отива на кино с този трафик.А отдолу около МС и Президенството и мавзолея е кухо.На времето като строяха ЦУМ бяха разровили бая центъра и нашите ни се караха да не се мушкаме по тунелите.Живеех на ,,Бачо Киро"
7
8
 
11
 
! Отговори
Истината преди 7 години
Поредните идеи на ГЕРБ как да продължат да съсипват София. За настилката - очеведно е, че паветата са най-добрия вариант, но това не се харесва на любителите на високите скорости, а и няма как всяка година да се крадат пари за ремонти, както е с асфалта.За еднопосочния Дондуков просто нямам думи. То и сега е някакъв ад за левия завой от Левски, а ако го направят еднопосочен, опашката за този ляв завой ще започва още от преди Орлов мост.
6
6
 
17
 
! Отговори
гербист-столичан преди 7 години
Нека да не отстъпваме, паветата тук са задължителни. Не бива да подминаваме историческото наследство, павета лесно се махат, но красотата от тях си заслужава. Нека да имаме павета.
5
12
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Трябва да бъде асфалт, защото павета в българия няма кой да реди качествено, а тази глупост с асфалти павета който я измисли да отиде да се застреля.
4
1
 
30
 
! Отговори
:) преди 7 години
Като цяло са доказали, че и двата вида настилки ги правят еднакво некадърно, така че в случая е почти без значение....
3
3
 
8
 
! Отговори
хммм преди 7 години
а аз помислих че тия са в някаква джамия на снимката и вдигат гъзoве към небето в почит то били обиконовени асфалтчии..