София в Топ 100 по задръствания - 38 мин. в трафика всеки ден

Шофьорите в столицата губят повече време, отколкото във Вашингтон
7 ное 2017 22:55,
120
София в Топ 100 по задръствания - 38 мин. в трафика всеки ден
Снимка: Архив, Булфото

София попадна в топ 100 на градовете с най-големи задръствания в света. Според класацията на световна компания за навигация столицата ни е на 24-то място в Европа по най-тежък трафик и на 83-то в света, пише bTV.

Според класацията всеки ден в задръствания в града губим средно по 38 минути или 144 часа за година. Заради задръстванията времето за придвижване в столицата се удължава с близо 30%.

Най-много време в задръстванията прекарваме в час пик вечер - тогава пътуването ни се удължава с цели 66%. Сутрин не е много по-добре – тогава пътуваме с 58% по-дълго.

Според кмета на София, за да се облекчи трафика, повече хора трябва да променят навиците си.

"Всички излизаме с автомобилите си и искаме чист въздух… Инвестираме в градския транспорт и се надяваме повече хора да използват алтернативен начин на придвижване", заяви Йорданка Фанъдкова.

A засега шофьорите в София губят повече време в задръстванията, отколкото в град като Вашингтон, например.

Ситуацията в столицата на съседна Румъния е още по драматична - Букурещ заема 5-то място в индекса за най-големи задръствания.

Най-много време се губи в Мексико, Банкок и Джакарта.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


120
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
112
0
 
1
 
! Отговори
пътуващ преди 6 години
Поименната карта е 50 лева.
111
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Нормалната карта за цялата градска мрежа е 60 лева за 1 месец (40 лева е поименна).Нея човек най-често я ползва само когато ходи на работа, а това са средно около 18 дни в месеца, т.е. пътуванията му излизат по 3.33 лева на ден, което с кола отговаря на около 24 км (2х12 км), а рядко се пътува толкова много, обикновено местоработата е на 3-8 километра и поне две превозни средства на гр.транспорт. Ако успее да качи на колата още някой, то разликата в цената с кола и гр.транспорт става огромна
110
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Всеки светофар създава задръстване. Ако светофара е настроен да пуска колите само от една от посоките на навлизане в кръстовището, голямото задръстване е гарантирано. Няма да забравя централният булевард на ж.к.Младост в София - единствената връзка на 150 хилядния Младост с Цариградско шосе, която използват над 80% от колите влизащи или излизащи от Младост. Разстояние от около 1,3 км сутрин и вечер можеше да го минеш за час или два часа с кола или с градски транспорт, заради светофарите.
109
3
 
1
 
! Отговори
До Обективен преди 6 години
Под доста имаш в предвид 3.5км в посока? Защото толкова ти правят левче ...
108
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В София задръстванията са заради изключително лошата организация на движението и паркирането, което е следствие от пълната некадърност и корумпираност на последните кметове на София и техните екипи.
107
1
 
6
 
! Отговори
Боспас преди 6 години
При тази цена на билета за градски транспорт,никой не може да ме накара да сляза от колата,защото ми е по евтино и по удобно.Фандъкова и си е трябва да разбере че единствено с цената на билетчето може да накара софиянци да ползват градския транспорт в София!
106
3
 
4
 
! Отговори
Обективен преди 6 години
(продължение)Казано накратко, допълнителните разходи за колата, човек ще си ги плаща и когато ходи на работа с градския транспорт. Затова трябва да се сравнява само разхода на гориво и цената на билета (картата) за пътуване. При разход от 7/100 и цена на горивото от примерно 2 лева, 1 км с кола излиза 14 стотинки, т.е. трябва доста да пътуваш с колата, за да стигнеш цената на билета (картата), като тогава вече се намесва фактора време на пътуване и Градският транспорт веднага отпада.
105
0
 
4
 
! Отговори
Обективен преди 6 години
Сравнение между кола и Градски транспорт на база цена тук някои го правят доста погрешно. Принципно, ако някой смята, че трябва да има кола, то си я купува, без да има голямо значение дали ще ходи на работа с нея или ще ходи с градския транспорт, освен в случаите, когато колата се закупува точно за да се ходи на работа с тази кола. Затова сравнението между пътуването с кола и с градски транспорт трябва да е по цена само на превоза, без допълнителните плащания за колата като ГО, данък и т.н.
104
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
С празните велоалеи в София, по които я мине я не мине един велосипедист за 1 час, София се задръсти допълнително., т.е. вредата от велоалеите е доста голяма. Отделно, че ако пешеходец или една майка с дете в детска количка искат да не минават по велоалеите изрисувани на тротоарите, трябва да слязат на улицата между колите.
103
1
 
7
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Истината е, че колите в София не са много, сравнени с други подобни градове по света, но организацията на движението и паркирането в София е може би най-лошата в света и задръстванията са главно заради все по-влошаващата се организация на движението и паркирането. Това особено много си пролича при кметовете от ГЕРБ - Бойко Борисов и Фандъкова, които успяха да сложат в екипите си възможно най-некадърните хора.
102
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
То само трафика до беше. Такава отрицателност поемаш докато стигнеш до работното си място от манталитета на шофьорите, че си зареден със злоба до края на деня
101
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Доколкото знам никой голям европейски и не само европейски глад не е решил напълно проблема със задръстванията, обаче решенията, които се взимат в общината противоречат на всяка логика. ОК искате да свалите хората от колите, ами тогава защо вдигнахте цената на билетчето така, че да ти е по-евтино с кола? А за качеството на услугата "градски транспорт" няма и да коментирам. Направете транспорта чист, редовен и достъпен и хората сами ще слязат от колите, но сега абсурд!
100
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До До 100Живеем близо един до друг и всички започваме работа приблизително по едно и също време, така че да, не ми е проблем с мъжа ми да станем, да запалим колата да минем през нашите, да ги оставим на работа, после мъжът ми ме оставя в офиса и накрая той отива на работа, защото има паркинг. Вечерта е същото. Е, да случва се някой да поизчака малко, но по-добре да чакаш в офиса на топло, отколкото на спирката. И всички са доволни.
99
2
 
6
 
! Отговори
Черна котка преди 6 години
Живея до детска градина в широкия център и всяка сутрин преминавам през орди от разгневени патки, шофиращи коли - танкове, в общия случай с регистрация РВ, СО, У, Ф, Х и т. н., които твърдо настояват да се паркират, за да заведат потомството на детска градина, извървявайки пеша не повече от 20 м. Нямам смислено обяснение какво налага в града да се карат off road автомобили??? Защо детската градина приема деца, които живеят на десетки километри от нея??? Същото се отнася и за училищата...
98
2
 
3
 
! Отговори
До Питане за колелет преди 6 години
Да доотговоря: за потенето и дългите дистанции - наивно е да се смята, че велосипеда е решение за всички. Има случаи, в които ще изисква повече воля, която не всеки има.
97
1
 
7
 
! Отговори
Черна котка преди 6 години
Проблемът със задръстванията има много страни и, съответно - решението също не е просто, но прави впечатление, че всички действия на общината са дълбоко неадекватни. Ако някой очаква, че ще хората масово ще прегърнат велосипедите/ ще използват градски транспорт утре - само защото картофената принцеса ги е помолила учтиво по телевизора - да ходи да се прегледа. Ясно е, че промените ще стават бавно, но е добре да се започне със смислени такива.
96
3
 
2
 
! Отговори
До Питане за колелет преди 6 години
Веднага отговарям - София е доста равнинна сравнение с други градове, в които е развито велосипедното движение. Времето действително не неподходящо около 25 работни дни годишно (средно). В тези дни пристигам на работа с градския, точно когато съквартиранта е успял да отрие колата. За правилата - трябва да почнат да се глобяват ВСИЧКИ. Примерно глоба трябва да има не за каране в бус лентата, а само за леко настъпване. Както е в белите страни... И повярвай, шофьорите ще писнат много повече...
95
2
 
2
 
! Отговори
До 100 преди 6 години
4 човека се возите непрекъснато с една кола? И всеки трябва да се съобразява с всеки друг?! И някой като я вземе другите седят и чакат? Почва да ми се струва, че с градския ще ви е по-удобно, ако може да си го ползволите.
94
0
 
5
 
! Отговори
Питане за колелетата преди 6 години
А тези с колелата, бих се съгласил ако е като в белите държави да сте равни като водачи с колите, да ви глобяват като нас ще изревете на 2-рия ден ,че 80% от тези с колета минават на червено карат в насрещното движение , масово са без светлини минават между колите от ляво дясно. А зимата какво ще правите , ще карате колело на - 10 ли? или ако в работа нямата условие да си вземете душ , ще работите потни и *** ако сте карали колелото от младост до люлин ли :) ?
93
2
 
4
 
! Отговори
Край преди 6 години
Основния проблем на София е Фандъкова - госпожата не управлява и въвежда ред в града. Работи бутон на Борисов за раздаване на обществени поръчки.