"Зелен билет", ден първи: 20 000 продадени, 100 000 отпечатани

Общината отрече, че билетчета са свършили още до обяд
29 яну 2018 13:00,
93
"Зелен билет", ден първи: 20 000 продадени, 100 000 отпечатани
Снимка: архив "Булфото"

В първия ден на "зеления билет" срещу мръсния въздух в София са продадени около 18 000 - 20 000 билетчета от 100 000 отпечатани. Това съобщи зам.-кметът на столицата по транспорта Евгени Крусев. Той отрече информациите, че новите билети са свършили още до обяд.

Вчера софиянци можеха да сефтосат нововъведението на Столичната община. За първи път те имаха възможност да пътуват със "зелен билет" от 1 лев в целия градски транспорт. Мярката бе приложена заради информация за замърсен въздух и с призив столичани да слязат от колите и да се отопляват на ток.

Още по темата

Оказа се обаче, че не всички успяха да се възползват. Репортаж показа шофьор, на който "зелените билети" са свършили и продава от традиционните. Пътници също споделиха, че са им казали, че "зелени билети" няма.

От Общината обаче отричат.

"Възможно е на отделни шофьори в градския транспорт те да са свършвали, но са били зареждани в хода на деня, каза Крусев пред bTV.

Той обясни, че все още няма данни колко хора са предпочели да оставят колите си, за да се възползват от евтиния градски транспорт вчера. За миналата седмица, след първия призив на Столичната община да оставим колите вкъщи, са регистрирани 4000 – 5000 повече продадени билети.

Крусев прогнозира, че и за вчера ще бъде регистрирано увеличение на пътниците в градския транспорт.

Зам.-кметът разясни, че решението за въвеждане на "зелен билет" е прави на базата на прогнози от сензорите на екоминистерството и БАН.

"Когато се съпоставят тези две прогнози, се взема съответното решение за активиране на отделните мерки за въздуха", каза зам.-кметът.

Той припомни и други мерки срещу мръсния въздух, които могат да бъдат активирани при определено количество прахови частици във въздуха. Сред тях са ограничаване навлизането на превозни средства в централната градска част, буферни паркинги в периферията на столицата до основни пътни артерии и до метростанциите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


93
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
66
1
 
10
 
! Отговори
Драгалевски Ман Гел преди 6 години
Ако имаше държава,Фандъкова отдавна щеше да е офандъчена поне за пет години ефективно,а Ушев, Бащицата, Драхалевския Крадец,Сашо Нереза и още стотина щяха сега да лежат до животно.
65
0
 
5
 
! Отговори
до Четете! преди 6 години
Не всички дишаме мръсен въздух, не съм в София от няколко години.В провинцията съм .Между другото тука колите не пречат(не София) но и няма кражби на катализатори, а това си е проблема на София, и безспорно твърдото гориво, Между другото намерил ли си някъде какво е замърсяването без катализатор, защото на мене лично това ми отне много търсене.Има го в специализираните програми за диагностика на автомобилите.Ама достъпа до тях не е много лесен.Гадовете искат пари,не малко.
64
3
 
12
 
! Отговори
??? преди 6 години
Какво ме интересува зеленият билет, след като той с нищо няма да подобри чистотата на въздуха в София, въздух замърсен от отоплението а твърдо гориво, вкл. гуми и какво ли не още?
63
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Фъндъчка цяла зима държа зелния билет и не го пуска, когато беше най-студено, а сега го пусна, точно, когато се стопля времето и печките спират. Да каже, че видите ли зеления билет е намалил замърсяването.
62
0
 
13
 
! Отговори
До 62 преди 6 години
Има анализи за София има и формули как се изчислява замърсяването от колите, но няма данни колко и какви са колите. Формулите се прилагат едно към гьотере според регистрираните в София коли и някакъв среден брой километри. Прави се едно уточнение, че 90-95% от "замърсяването от колите" е всъщност прахоляк вдигнат от неизмитите улици при движението на колите. Самите двигатели на колите замърсяват адски малко 1-2 мкг/м3 при норма 50 мкг/м3, а тези дни замърсяването е 150-600 мкг/м3.
61
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Вчера в 14:00ч в автобус 94 нямаше зелени билети. Шофьорът каза, че ги е свършил още сутринта. Като се отчете, че на курс я продава 2 билета, я не, значи са му били дадени не повече от 10 билета. Как може да са продадени 20 000 билета? По моя сметка са продадени по-малко от 5000. Евгени Крусев според мен яко лъже.
60
1
 
8
 
! Отговори
До 62 преди 6 години
Размиваш ме. Зелен билет Фандъкова въвежда само когато прогнозите за времето показват, че замърсяването ще намалее, т.е. времето ще стане по-топло и печките ще горят по-малко, както и ако се очаква вятър способен да поразнесе наднорменото замърсяване от отоплението с твърдо гориво. Така Фандъкова си прави реклама и "доказва", че прави нещо за чистотата на въздуха в София, а реално нищо не прави и трябва да подаде оставка поради некадърност.
59
1
 
7
 
! Отговори
Четете! преди 6 години
Тези, които смятат, че колите са голям замърсител на въздуха с фини прахови частици, защо не вземете малко да се информирате? Има достатъчно информация в интернет. Примерно има два анализа от последните години за Столична община за замърсяването в София. Там резултатите са поръчкови, но ако се позамисли човек, ще разбере истината. Вземете и се информирайте за колите - колко са в София, какви са по Евростандарт, колко замърсяват и т.н. Тук се приказват общи приказки, а всички дишаме мръсен въздух
58
0
 
0
 
! Отговори
до 58 преди 6 години
Малко ще им е трудно ,защото е въпрос на време да се създаде статистика за връзка зеления билет и замърсяване, от което следва че без да искат се създават нов вид измерване ,които е силно насочващ за ефективното на едното или другото.Е и тогава има база да говорим твърдото гориво, защото в момента сравняваме коли -твърдо гориво без никой да е наясно ,и няма откъде да сме на ясно ,нямаме база на която да се провери.
57
1
 
7
 
! Отговори
Обективен преди 6 години
Замърсяването е от отоплението на твърдо гориво и най-вече от горенето на гуми, а все се коментират колите!!! Някой не иска ли да диша по-чист въздух и да коментира замърсителя - отоплението на твърдо гориво? Ако иска да диша по-мръсен въздух, тогава да продължава да коментира колите. --Отдавна в България спряха да внасят коли, които нямат поне ЕВРО 4, но ... колите замърсявали.
56
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И що в неделя го пуснахте бре, дето автомобилите са 20-30% от обичайното си количество, а автобусите са с разреден график? През другото време няма ли замърсяване?
55
0
 
2
 
! Отговори
до 56 преди 6 години
за отстъпка не знам , ама хубаво си се сетил, за да не те надушат тези от Данъчното
54
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Много грешно послание от зеления билет! Софийска община се опитва да нарочи личните мпс за единствен виновник за замърсяването на въздуха. От общината не могат да закачат ци_га_нския електорат за горене на ***, мебели, дрехи и гуми, не могат да организират миене на улиците, не могат да спрат безразборното строителство и съпътстващото го запрашаване (което е денонощно на места) , и могат да обвинят за собствените си неуспехи единствено колите.
53
1
 
13
 
! Отговори
jddn преди 6 години
Значи първо вдигаме цената на билетчето, а после го връщаме на предишната му стойност, но само когато вече навън не се диша без противогаз и хората трябва да се чувсват късметлии в този, че могат да ползват толкова евтино билетче на символичната цена от 1лв. По-неадекватни мерки ня можаха да измислят. И кой ще се възползва от тази "промоция" освен тези, които по принцип си ползват рейса? Останалите ще продължат да си карат колите. Браво, Фандъкова! Гениална си. Ама защо си хабя думите въобще..
52
0
 
4
 
! Отговори
Ракията преди 6 години
На моя казан за ракия имам два катализатора и никой не ми прави отстъпка.
51
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
да видим, пътувам си всеки ден с колата до работа и обратно, возим се общо 2-*** човека.Кога ще разбера че в същият ден ще пускат зелени билети за да решим да ги ползваме?Или рано сутрин притичвам до спирката, чакам първият автобус и питам шофоьора дали има билети, ако има купувам 2, звъня на авера и ще ходим с автобуса???Ако няма или са на нормална цена, тичам да подгрявам колата за да не закъснея?с тоя зелен билет ще слезнат 0 души от кола.
50
2
 
2
 
! Отговори
от 52 преди 6 години
най естественото решение което всеки ученик би се сетил е да се сложат катализатори на основните въздушни течения, но такова решение не измислено никъде по света поради фактора че платината е рядък елемент, т.е. много висока цена.
49
2
 
7
 
! Отговори
Да бе да преди 6 години
Хех. Прсто хората, които до момента са пътували с градския транспорт ще се възползват от тази евтина възможност. Тези, които си пътуват с колите, няма да слязат от тях ако ще транспортът да е безплатен. И за какво им е? Закъсняващи и претъпкани автобуси. Някои без отопление. Впрочм, кога последно Фандъкова се е качвала на автобус?
48
1
 
2
 
! Отговори
до 47 преди 6 години
фини прахови частици са следвие на процеса горене , това са от коли от горене на въглища и така нататък, обаче примерно това че някой не измил прахта от улиците няма нищо общо, но всяко горене допринася за това.Обаче при колите те минават през катализатор, платина под ток.имаме разпад на по елементи.При печките няма катализатор и там няма такова прочистване , това е безспорно.Т.е. като нямаме катализатор имаме много сериозно замърсяване, и за това си прав.
47
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Dalaverite na drugarkata fandakova kolko komisionna e vsela proverki imoti milioni a i na sem i da ne se oravi na destveniza i sofisnski milionera snae s kogo da se srodi 4erepa bojkov mutri vsaimni dalaveri kostov zara uj simion tia nogataschite ot dps po bsp i velikite bkp prebojadisali se v gerb kato zazeva i dr