е-София: 200 кръстовища в столицата мигат с "умни" светофари

Виртуални табла по спирките, билетчето – през смартфона
15 фев 2018 15:50,
52
е-София: 200 кръстовища в столицата мигат с "умни" светофари
Снимка: архив, Булфото

Система за управление на трафика, на превозните средства, информационни табла на спирките за градски транспорт - част от стъпките, които София вече е изминала по пътя към "умен град".

Почти на 200 кръстовища в столицата имат система за управление на трафика. Голяма част от тях са снабдени с умни светофари с датчици, които отчитат натовареността на движението.

Те са монтирани в асфалта и изпращат сигнали до контролера, който преценява колко време да държи зелената светлина.

Мигащото зелено също е част от системата за управление на трафика - предупреждава, че предстои смяна на сигнала.

Бутоните на пешеходните светофари осигуряват възможно най-дълго зелен сигнал за преминаващите, независимо от информацията, която датчиците на колите дават.

Неслучайно първите усилия, които общината полага, за да превърне София в умен град, са свързани с транспорта и пътищата.

На въпроса кое е най-важното нещо, което искате да бъде направено в града ви, 50% от хората по света посочват първо транспорта. Веднага след това е сигурността. Затова това са двете основни насоки, върху които се е фокусирала компанията "Телелинк", пише "24 часа".

Тя разработва проект за умен град в столицата с партньорството на Ел Джи и корейска компания, чиито собственик е общината в Сеул. Всички решения ще бъдат базирани на облачната платформа на "Майкрософт" - "Ейжър".

Билетчето за градски транспорт например ще се купува чрез приложение за смартфон. Ще има информация и кога ще дойде автобусът.

Хората, които не работят със смартфони, ще си вземат хартиено билетче с QR код, който се чете от същите валидатори, които ще разчитат билета и от екрана на телефона.

Технологията ще предоставя данни на общината колко са пътуващите и колко са платили билет. Статистиката показва, чи при въвеждането на подобна система приходите от билети скача до 20%.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
1
 
2
 
! Отговори
Ани Първанова преди 3 години
От ж. к. Левски покрай продължението на бул. Сливница, Северната тангента и северната дъга на околовръстното Може да се изградят супер модерни квартали с небостъргачи, нов Национален футболен стадион, многоетажни паркинги, широки булеварди, модерни хотели. Тези квартали могат да се свържат с Костинброд и Банкя. Това значи по голема територия от София. Високото строителство няма да пречи на самолетите и на гледката към Витоша. След време и Елин Пелин ще се свърже със София.
49
1
 
2
 
! Отговори
Петър Терзиев преди 3 години
Бул. Сливница е най важния булевард в София и България. Затова трябва след като направят ж.п. моста на сточна гара, трябва да бъде продължен бул. Сливница към околовръстното и да се свърже с магистрала Хемус. От магистрала Хемус до магистрала Европа трябва на всички кръстовища да се направят транспортни надлези. Освен връзката с тези две магистрали има и пряка връзка с магистрала струма. Това ще бъде ''златния булевард'' на София.По него ще има разклонение на метрото от третия лъч за Кремиковци.
48
1
 
5
 
! Отговори
"властите" преди 5 години
На ул. Вардар и Стамболийски светофара и той ли е от умните, или е умствено недоразвит. Защото когато светва зелено на автомобилите на Вардар на пешеходците свети червено. На автомобилите спрели на Стамболийски също свети червено. Има не съответствие на светофара и то е от много време. Това означава че светофара е умствено недоразвит или такива са го монтирали и са получили пари за това престъпно недоразумение. Сигурно е монтирано от пътни терористи и да си върнат парите за тази глупост.
47
2
 
5
 
! Отговори
Стефанов преди 5 години
Тези 200 кръстовища не трябва да бъдат със светофари а с модерни надлези на няколко нива. На сточна гара над реката трябва надлез на няколко нива. Бул. Васил Левски трябва да мине над реката. Над него от Бул. Цвятко Радойнов трябва да има надлез които да се свързва със Бул. Сливница.След това всички кръстовища до метро станция Сливница трябва да бъдат с транспортни надлези. Така с последователни надлези ще има ефект за бързото преминаване през столицата. Поне 50 кръстовища се нуждаят от надлези.
46
1
 
5
 
! Отговори
Димитър преди 5 години
София не се нуждае от модерни и умни светофари, а от модерни транспортни надлези на по няколко нива. Само така няма да има задръствания и столицата ще бъде по чиста.
45
1
 
7
 
! Отговори
Лимона преди 5 години
Светофарите с копче са взети по западно Европейски модел където кръстовищата са много различни(рядко има стандартните български перпендикулярни кръстовища). При българските условия и правила тези копчета имат смисъл единствено за места, където пресичат само пешеходци. Иначе е логично като се пуснат колите в едната посока да се пуснат и пешеходците.Така е било десетилетия наред в България и според моя опит работи добре. Интересувам се колко пари са налели столична община за този проект?!
44
1
 
8
 
! Отговори
boby преди 6 години
Не знам как точно са я направили умната система, но има моменти в които май работи даже. Вчера се учудих супер много колко бързо се прибрах баш в час пик. Има обаче и места, на които явно не действа, едното е точно споменатото от Smurf по-долу, там откъдето и да идваш си отвисяваш в час пик. Определено има нужда от кръгово и поне 2 нива това кръстовище...
43
1
 
10
 
! Отговори
Smurf преди 6 години
Какви са тия глупости. Нещата с трафика стават от ден на ден все по зле. Тия "умни" светофари нещо са изпростели напоследък. Вчера чаках на Евстати Гешов и България 8 минути да светне зелено. Задръстването стигна чак до бензиностанцията на Константин Величков
42
14
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Поздравления за начинанието!Така наречените умни светофари наистина дават ефект и се пътува по-бързо!!!Посоката е правилна, но трябва още работа!!!Винаги ще има *** и мрънкачи.
41
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До възмутенАми като си толкова умен,вместо да стоиш пред компа и да пишеш глупости за 5 лева,измисли я ти системата,за да не даваме пари на чужди фирми
40
4
 
10
 
! Отговори
весел преди 6 години
До Анонимен 40.В Люлин няма софиянци,селски! Аз съм от София и знам, че зелената вълна, която я имаше от както се помня сега я няма, а има задръствания
39
1
 
16
 
! Отговори
ит преди 6 години
Новите слабоумни табла, които не коригират времето ами пишат 0 докато в същото време няма превозно средство. Старите бяха от бг фирма и правеха тази корекция. Но те са над 15 годишни. Ако бяха дали тези пари на същата фирма да направи нови версии и дизайн щяха да са в пъти по-евтини и най-вече с нашата технология. А този умен град, разчитащ на облачна услуга намайната си какво ще стане ако облачната услуга на Майкрософт бъде закрита или интернета се срине? Още едни пари на вятъра!
38
1
 
10
 
! Отговори
възмутен преди 6 години
И защо базирани на чужди фирми като LG и Майкрософт?! За да си купуваме всяка нова версия и да зависим от тях ли? Нашите ИТ специалисти работят за всички най-големи фирми. А дано да могат да направят наша система!
37
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До гнуснологияЕ то ти е написана и фирмата по-нагоре, чети!
36
1
 
18
 
! Отговори
Инженер преди 6 години
По-голяма простотия от тези бутони няма. Ако не е натиснат предварително, не светва зелено. Реално можеш да пресечеш сто пъти защото колите стоят. Вместо това натискаш тъпия бутон и стърчиш като *** 5 минути докато не се извърти отново целия цикъл на светофарите. Поради това, много хора просто пресичат на червено, което пък е опасно.
35
2
 
14
 
! Отговори
зелено зелено преди 6 години
Тея умните светофари прават по големи задръствания от класическите дето си беха се едно нарочно са ги направили а с това премигващо зелено само предпоставки за преминаване с по висока скорост на ПОРТОКАЛ с над 100 и после еее здравеее ши идем кифтета
34
2
 
12
 
! Отговори
РАЗМИСЛИ и СТРАСТИ преди 6 години
Абе умни,ама като ги добарат мицифайките на РУ ,става сташноооооо...................
33
3
 
14
 
! Отговори
хъм преди 6 години
Преди умните светофари имаше зелена вълна и Цар Борис не се задръстваше. Е сега стана по-умно управлението - масово задръстване! И то не е заради метрото, защото не там е задръстването!
32
3
 
25
 
! Отговори
гнуснология преди 6 години
ОТ тези умни светофари се върнахме в миналия век, когато седиш на тръни кога ще светне зелено или кога ще превключи от зелено на червено. Няма ги вече броячите, които бяха за "глупавите" светофари. Пак някой взе едни пари. Ама ще дойде ден и тези пари ще си ги харчат в затвора!
31
1
 
29
 
! Отговори
Долнища преди 6 години
Заради умните ви пешеходни светофари, масово хората започнаха да пресичат на червено. Несретници!