Модерни влакове, автоматично движение... Третият метролъч през 2019 г.

Строителството на новата отсечка върви по план
27 фев 2018 16:07, Екип на Investor.bg
65
Модерни влакове, автоматично движение... Третият метролъч през 2019 г.
Снимка: Архив, Булфото

Строителството на първи и втори етап от третата линия на метрото върви по график. В някои участъци има леко изоставане от две-три седмици, но сме приели, че забавяне до един месец за толкова сложен проект с продължителни срокове за строителство е допустимо. Това каза Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" АД, по време на конференцията "Стратегическа инфраструктура и инвестиции 2018 – Кохезия и свързаност".

Още по темата

Той очаква в края на август догодина първият участък от третата линия да бъде пуснат в експлоатация. Първият влак за новата линия на метрото вече е произведен и в момента текат изпитания, за да бъде сертифициран по българските изисквания. Той ще бъде с опция за автоматично движение. Очаква се през юли в София да пристигнат първите пет влака, поради което тече и интензивно изграждане на метродепо "Земляне", което трябва да ги приеме, каза Братоев.

Светослав Пехливанов, ръководител проект Метродепо "Земляне", каза, че към януари е налице 53% изпълнение на строителството на депото с изградени паркинг, автомивка, бензиностанция и транспортен проход. Започнал е строежът на административна сграда за нуждите на метродепото, а гаражното и ремонтното хале се довършват. Пехливанов очаква до четири месеца то да е готово да приеме доставката на влаковете.

В момента софийското метро разполага с 40 км линии, 22 от които са изградени в предишния програмен период 2013-2017 г. В процес на строеж е третата линия на метрото, която е разделена на три етапа. Първият етап от бул. "Владимир Вазов" до "Красно село" има 8-километрово трасе и включва 8 метростанции.

Вторият етап от "Овча купел" до Горна баня е с дължина 4 км и ще разполага с 4 метростанции и обща жп и метроспирка в Горна Баня. Строителните работи започнаха през юни-юли миналата година. За третия етап има готов проект, но все още не е осигурено финансиране. По думите на Братоев при наличие на финансиране той може да бъде завършен за около три години.

По думите на ръководителя на "Метрополитен" все повече хора в София възприемат метрото като подходящо за транспортното обслужване. Той посочи, че през 2015 г. метрото в столицата е превозвало 87 млн. пътници, през 2016 г. – 89 млн., а миналата година – 91,8 млн., без да е пуснат нов участък.

В момента 340 000 пътници дневно пътуват с метрото, а до 2020 г. се очаква те да нараснат до 500 000. Според прогнозите след две години дължината на линиите на метрото трябва да достигне 52 км.

Братоев изтъкна и екологичната роля на метрото, като по думите му е регистрирано намаление на вредните газове със 79 000 тона годишно спрямо сценария без метро. С пускането на третата линия намалението трябва да достигне 90 000 тона годишно.

Скоростта на движение на метрото пък е два пъти по-висока спрямо надземния транспорт и автомобилите. Според данни на Братоев средната скорост на придвижване на метрото е 36 до 39 км/ч спрямо 14 км/ч за надземния транспорт и 22 до 24 км/ч за автомобилите.

Четете още новини в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


65
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
39
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В началото прочетох само първата част на заглавието и помислих,че БДЖ е възкръснало
38
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Уелкъм ту 2004-а
37
10
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Някои спирки са в нищото. Например преди летището има една спирка на "Полисхарт" интересно от завода са си платили ли там да е спирката? То освен този завод там друго няма. Кой ще ко ползва това метро там?А можеше да е на Нова телевизия до сградата, там има и офиси и складове и много хора биха ползвали там метрото.Единсвената причина за да минава метрото от там е, че е по-лесно, там в нищото да направят наземна спирка и наземен участък.
36
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ГеоргиусБанк финансира покупката на ТЕЦ Варна с предишен притежател - ЧЕЗ и настоящи - приближени до ДПС, а сега финансира и покупката на ЧЕЗ от Гинка, а в сараите на Доган спешно правят сбирка? Случайност?! Дали "патриотите" и те ще бъдат там, като гледам как защитават интересите на ГеоргиусБанк и Шиши, трябва да имат запазено място отдясно на Доган
35
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А метрото без тока на Гинка каква скорост развива?Готова ли е София за режим на тока?
34
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 27Напротив, София е клоака и Бойко и Фандъкова носят вина за това. Обаче метрото е едно от малкото хубави неща, които са се случвали на града
33
1
 
11
 
! Отговори
vlady преди 6 години
Отдалечените квартали генерират прекалено малък поток за метро - нужни са поне около 20 000 пътници на час в пик за да е рентабилно. Казичене и Курило се обслужват от влакове, които могат да бъдат включени в транспортната мрежа а и не генерират подобни потоци.
32
0
 
11
 
! Отговори
vlady преди 6 години
Примерно МД1 между Обеля и Младост 1 е на интервал 3 минути в пик и влаковете са претъпкани. При приблизителна вместимост на един влак около 1500 души се получава сумарен пътникоток около 30 000 на час в едната посока, такъв пътникотопок е непосилен за трамвайна линия дори при пълно обособяване, блокировки, сигнализация и т.н. да не говорим за автобусна. В латиноамериканските градове има обособени автобуси с подобен пътникопоток, но в дългосрочен план излизат скъпи заради амортизацията.
31
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Мюнхен може но в Москва е чудно ние отиваме към запада
30
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
...и ти се скрий слънчасъл
29
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Да бе не може с трамвай от театър "София'до НДК например,трябва си метро а отдалечените квартали СА БЕЗ МЕТРО и не се и предвижда,защото отдалечени квартали са Казичене,Курило,Владая а не Овча Купел и Красно село които ЩЕ ИМАТ И СКОРОСТЕН ТРАМВАЙ!!Просто от метро НАЙ-ХУБАВО СЕ КРАДЕ.
28
2
 
1
 
! Отговори
suncho82 преди 6 години
До Анонименвърви се скрий някъде с твойте трамваи и автобуси
27
1
 
11
 
! Отговори
suncho82 преди 6 години
Преди няколко месеца бях в Мюнхен. Да ви кажа някои странции бяха много по-зле от софийските. Имаше доста стари влакчета. Имаше станции с нейзмазан бетон. Метрото в нашата столица е доста добро.
26
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
.....до 23 а ти си *** на ГЕРБ,не е важна истината важно е че Фандъка е кмет на ГЕРБ и типично по болшевишки трябва да я хвалим,,,,,,,,
25
1
 
9
 
! Отговори
vlady преди 6 години
До АнонименВ София отдавна има пътникопотоци между големите квартали и центъра, които не могат да бъдат обслужени адекватно от автобуси или трамваи, необходим е транспорт с по-висока пропускателна способност. Изграждането на гъста мрежа градска железница в центъра е невъзможно заради гъстото застрояване, съответно такива потоци могат да се обслужват единствено от метро.
24
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В София положението за пешеходците също е трагично, най-основните кръстовища изобщо не са почистени, всичко е сняг, киши и езера, не могат дори да се отводняват където трябва, защото там има сняг. Какво правят тези от Чистота през зимния период? Какво метат, защо не хванат лопатите и не осигурят чисти тротоари до светофарите?
23
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Каква "цяла мизерия"какво "нещичко"та чак и да пеем венцехвални псалми ТОВА МЕТРО СТРУВА МИЛИАРДИ а не трябваше ли първо отгоре да се оправят улици,тротоари,трамвайни линии,нови трамваи,автобуси пък тогава да се строи метро!Софийският център от по-големите градове в България е НАЙ-МИЗЕРЕН ама имаме метро.
22
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 20Тука половината са *** на БСП(БКП). На тях докато не се върне бай Тошо и необходимия народен съди и не станат пак партийни секратари, все някой ще им е крив.
21
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Аз например не плюя по принцип защото не съм партийно пристрастен човек,но Фандъкова и екипа и ме вбесяват ЗАЩОТО ЕДНО МЕТРО...пролет не прави ТЯ НИЩО НЕ ПРАВИ В ЦЕЛИ РАЙОНИ НА СОФИЯ а това не е нормално!!Още по-гадно е че обещава А НЕ ИЗПЪЛНЯВА,"МОДЕРНИ ВЛАКОВ"'А ТРОТОАРИТЕ СА НЕВЪЗМОЖНИ ЗА ХОДЕНЕ!Викам да се спре с това метро и да обърне поглед на улиците ОТГОРЕ.Ясно че не тя управлява София иначе нямаше да е толкова безпомощна!Затова догодина да си взима опуск от тая служба.
20
1
 
1
 
! Отговори
Кантонерски петел преди 6 години
До АнонименЕ нали са само минути закъснението,друго си е да бъде в часове