Заради метрото - 55 000 коли по-малко по улиците на София

Шефът му Стоян Братоев: Това е големият зелен проект!
25 яну 2018 14:50, Екип на Bloomberg
36
Заради метрото - 55 000 коли по-малко по улиците на София
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Софийското метро, като финансови показатели, е един от най-успешните проекти от този тип в Европа. Това каза Стоян Братоев, изп. директор на "Метрополитен" ЕАД, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"Изграждането на един километър от метрото е в пъти по-евтино, отколкото в другите европейски страни. Темпото също е много добро и имаме изключително добре изградена система за финансов контрол - така че да не може нито едно евро да отиде не по предназначение. Много е сложен проектът и ежедневно има проблеми, които трябва да се отстраняват. независимо от проучванията по време на работата се появяват много изненади. Този проект е един от знаковите за това как да се реализират проекти по европейски програми", заяви той.

Софийското метро навършва 20 години. Това събитие си заслужава да се отбележи, защото първият построен участък бе един изстрадан участък, каза гостът.

"Това бяха години, когато проектът трудно се финансираше, нямаше достатъчно опитни строители и тези 6 километра са строени 19 години. Но въпреки всичко чрез този участък ние придобихме опит както по отношение на строителството, така и по отношение на експлоатацията, за да можем следващите участъци да ги строим по-бързо", разказа Братоев.

За последните 10 години са построени 31 км. метро, а първите 9 километра са строени 24 години, подчерта събеседникът. По думите му София има нужда от такова съоръжение и трябва да го развива в направлението, където има пътници.

"Големият зелен проект на София е метрото. Той не влияе на трафика. Той само способства намаление на трафика - близо 25% е ефектът за намаляване на трафика в София. Над 79 000 тона вредни вещества годишно по-малко се изхвърлят в атмосферата именно заради наличието на метро, а след година и половина ще достигнат 90 000 тона. Над 55 000 автомобила по-малко се движат по улиците на София, благодарение на наличието на метро", коментира Стоян Братоев.

Повече можете да видите на Bloomberg TV Bulgaria. 


36
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
34
0
 
0
 
! Отговори
gost преди 9 месеца
До Анонимен В София билета важи, докато излезеш от метрото навън(може и цяло денонощие)!
Или не си пътувал с метро в София или не ти разбрах въпроса
33
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Никъде по света няма такава система, като в България. Билетът важи за определено време, достатъчно да стигнеш до желаното място. В България системата е соц. още 1.60 за всяко превозно средство. Безумие.
32
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Не е нормално цената на билета да е 1,60 и да принуждава хората, които рядко ползват градския транспорт да изпозлват колите си или такси.
31
6
 
3
 
! Отговори
vlady преди 9 месеца
Нормално е билетите да са сравнително скъпи за сметка на редовни карти - така редовните потребители имат стимул да предплатят. 1.60лв е нормална цена за билет валиден 90 минути с неограничени прекачвания, трябва да се въведе адекватно таксуване. При 1лв билет и 50лв месечна карта никой няма да купува карти и ще се влоши финансовото положение на ЦГМ.
30
5
 
4
 
! Отговори
,.,., преди 9 месеца
Аз пък имам фобия да пътувам под земята.Предпочитам слънчевата светлина,зеленината,не съм къртица.
29
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Братоев, а кое наложи да се направи билетчето 1.60. Ако беше левче, колите по улиците щяха да намалеят двойно. Но нали трябва да се възстановят откраднатите пари за автобусните спирки, затова скубете яко.
28
3
 
10
 
! Отговори
77777 преди 9 месеца
Особено много намалява трафикът, когато поради някаква причина, например авария, метрото спре. Тогава всички се юрват да ползват закритите от Фандъкова линии на надземен градски транспорт и никой не се кача на топлият и удобен личен автомобил.
Нали така Братоев ...
27
3
 
10
 
! Отговори
Реалист преди 9 месеца
С пускането на метрото и с всяка негова нова отсечка, трафикът по улиците се увеличава, а не намалява. Трафикът се увеличава, например заради премахването преместване или разреждането на маршрутите на надземни линии на градския транспорт заради метрото или заради запушване на трафика, където линиите на метрото са над земята. Не знам, кой ще се качи на метрото, ако работата му налага придвижването да става с автомобил, а не с метро. На метро се качват част от хората използвали преди това надземен
26
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Абе нищо не е намалило метрото, при положение, че преди 10 години колите бяха може би 50 % от тези, които се движат в момента в града.
Незнам какво са намалили, ама всеки 2ри "гражданин" е сам в колата, а метрото е така "изчислено", че е такава тъпканица, че никой не иска да пътува с него в пиковите часове.
25
4
 
11
 
! Отговори
+++ преди 9 месеца
Тук пак ни манипулират на базата на някои основни правила за манипулация. Пускат добра и вярна новина (20 години метро), която я съчетават с друга добра, но невярна новина (намаляло било замърсяването от колите, както и броя на колите). Човек като вижда, че едното е вярно, някак на доверие приема и лъжата за вярна и това работи с над 80% от хората.
24
5
 
7
 
! Отговори
Посмали манго преди 9 месеца
55000 автомобила по-малко, което довело до над 79000 тона вредни вещества по-малко. Това прави по 4 килограма вредни вещества на автомобил за един ден. При средно време в движение около 1 час на ден, това прави 4 килограма вредни вещества на час. А аз си мислех, че на час автомобила отделя 100 тона вредни вещества - как съм се заблудил ....
23
3
 
8
 
! Отговори
Истината преди 9 месеца
И как 55000 коли по-малко по улиците, след като уличната мрежа в София е 3400 км и това означава, че на всички улици в София, на всеки 10 метра има по една кола. 55000 било 25% намалените на трафика ....
==
Истината е, че в София обикновено в даден момент се движат около 30-40 хиляди коли, а през нощта много по-малко. В пиковите часове с най-голямо движение може да достигнат и 50 хиляди. Останалите коли си стоят паркирани някъде.
22
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Единственото хубаво нещо в София са парковете,паркчетата,НДК и църквите,всичко останало е 95% неуредено - олющено,мръсно,с дупки,напукано,изпочупени тротоари,кал,липса на достатъчно паркоместа,дори метрото е тясно и не е както останалите стандартни метра.Иначе има потенциал да се разкраси и направи,например тези археологични разкопки до ЦУМ ги направиха доста сполучливо.
В окръжните градове е по-красиво и чисто от София.
21
2
 
10
 
! Отговори
Истината преди 9 месеца
Тези числа са изсмукани от пръстите. Малко прости сметки с тези числа, показват пълната им несъстоятелност, да не говорим, че в основата си това са предположения, а не реални факти. Разбира се метрото е хубаво нещо и трябваше отдавна да се много по-развито, но тези сметки за по-малко коли и тоновете по-малко вредни вещества са напълно неверни.
20
6
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
метро с влакчета от преди 30 години не е ново метро! метро, на което станциите прокапват при първия дъжд не е качествено метро! какво точно сте построили?!? построили сте нещо да си го ремонтирате доживот и да присвоявате още и още и още.
19
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
цената на билетчето пък изкара 100000 автомобили по улиците #мутроландия
18
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Заминавай си при комшутата и не ни занимавай с глупости.
17
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
То пък един център да се разплачеш.
Смръдня, мръсотия, араби до шия.
16
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
А заради цената на билетите 55 000 повече
15
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
До Анонимен 14

От Перник до центъра ще се стига много бързо това обеща Юрданка.

Спонсорирани публикации