"Графа" – в гранит и цимент. Неустойките: 240 бона на ден!

Парите за улични ремонти - повече от всякога - 38 млн. лв.
9 май 2018 11:20,
31
"Графа" – в гранит и цимент. Неустойките: 240 бона на ден!
Снимка: архив "Булфото"

Санкциите за евентуално забавяне на ремонта на столичната ул. "Граф Игнатиев" ще са огромни.

"За всеки ден забавяне фирмите ще плащат по 240 000 лева неустойка. С до 1,2 млн. лева пък ще бъдат глобявани за некачествено изпълнение на даден елемент", каза кметът на София Йорданка Фандъкова.

Тя обясни, че освен това 50% от цената ще остане в общината осем години, докато изтече срокът на гаранцията.

Кметицата съобщи, че голяма част от настилката на "Графа" ще бъде от гранит в съчетание с циментови плочи.

Още по темата

Фандъкова коментира и започналите ремонти на улици и булеварди и на други места в София.

Тя обясни, че средствата, отпуснати за въпросните реконструкции, са повече от всякога – 38 млн. лева. И тази сума обаче нямало да стигне за запълването на всички дупки в града.

"Кварталната инфраструктура е амортизирана. Успяхме да се справим с базовата - големите улици и булеварди. Едно време, когато те не бяха ремонтирани, не забелязвахме дупките по малките пътни артерии", коментира Фандъкова пред Нова тв.

Тя обясни, че разпределянето на средствата за пътни ремонти е приоритет на всички районни кметове, а програмата по оползотворяването на въпросните 38 млн. лева е за няколко години.

Фандъкова съобщи и че е започнало почистването на обществени сгради, чиито фасади са изрисувани с графити.

Тя призова гражданите да подават сигнали към инспекторите в общината, ако станат свидетели на подобен акт на вандализъм.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
гледам ремонта на графа и паната, на които е показан бъдещият готов проект... запазваме трамвайните релси, булевардът е пешеходен, но не са предвидени никакви ограничителни колчета, за пешеходците... от това могат да възникнат доста неприятни истории...
9
11
 
8
 
! Отговори
Дръндер преди 5 години
Вандализъм? Г-жо Фаяндъчкова уличното изкуство не е вандализъм а протестно изкуство! Но какво ли ви разбира главата от това?
8
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
39 милиона?!От тях мафията ще открадне 38 милиона, а с останалия един милион ще направи имитация за свършена работа, но при ГЕРБ е така. След година-две ремонта ще започне отначало, а ако е пак мафията на власт, ще се направи по същия начин.
7
1
 
19
 
! Отговори
До 4 Атон преди 5 години
Очевидно си в голяма грешка. Проблемът с транспорта в София е заради изключително влошената в последните години организация на движението и паркирането. Една от последиците на тази лоша организация е шофирането по принуда и в буслентите. Типиченм пример е бул. Малинов в Младост, където фандъкова остави по една лента за влизане и по една лента за излизане от Младост към и от Цариградско шосе, а Младост е с над 120 хиляди жители и от там минава 90% от трафика на Младост към другите части на София.
6
7
 
16
 
! Отговори
До 1 преди 5 години
Всъщност Фандъкова отдавна прокарва селската идея, София да остане без трамваен транспорт. Можеш да сравниш колко бяха трамвайните линии до около 1991 година и колко са сега. Колкото до електрически автобуси, то полза за София от тях за София няма. По-скъпи са, а и София няма проблем със замърсяването освен с фините прахови частици от отоплението през зимата. Дали автобуса ще е дизелов или електрически, няма значение за замърсяването с ФПЧ, които се вдигат във въздуха от неизмитите улици.
5
2
 
11
 
! Отговори
Аристотел преди 5 години
Сега разбирам защо прекръстиха "Графа" на График!
4
1
 
15
 
! Отговори
Анон преди 5 години
До страничен въпросЗащото добрите български граждани няма да стоят далеч от бус лентите, както обикновено, и градския транспорт ще върви с по 20 минути закъснение, а виж от друга страна трамвая си се движи без да го притеснява колко е дълга колоната по платното за движение на автомобили.
3
11
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всичко се прави за София. А провинцията тъне в разруха от крадливи кметове.
2
3
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От кои видове плочки ще сложат - надигащите се като пред НДК или от незалепващите трето качество като на Витошка?
1
9
 
13
 
! Отговори
страничен въпрос преди 5 години
Все пак Столичната община известна със своята неподкупност, проницателност и новаторство---няма ли да даде обяснения защо е избрала път на развитие - подновяване на трамваите и линиите им, а не пътят със закупуване на електрически автобуси?