Възродена идея: Околовръстното в тунел до "Овча купел"

Проектът включва тунел, естакада и пет пътни възела
17 май 2018 18:42,
35
Възродена идея: Околовръстното в тунел до "Овча купел"
Снимка: архив Bulphoto

Околовръстното шосе - под земята! Такава иедя възражда Столичната община, за да облекчи трафика в един от последните неремонтирани и тесни участъци на Околовръстното.

Тунели и естакада ще заместят сегашния околовръстен път на столицата между кварталите Павлово и „Овча купел“. Тръбите на подземния коридор ще бъдат с обща дължина около 4 км, а връзките от и за Перник също са вкарани под земята.

Проектът за участъка с дължина 7,6 км включва тунел, естакада и 5 пътни възела. Трасето започва от бул. "България". В участъка между булевардите "Братя Бъкстон" и "Цар Борис III" колите ще се движат в тунел. След това в отсечката между "Горнобански път" и бул. "Цар Борис III" те ще се качват на естакада.

Останалата част от пътя към най-големия квартал на столицата "Люлин" е планирана с две ленти във всяка посока. Според проекта ще има пет пътни възела. Те ще са при бул. "Братя Бъкстон", „Горнобански път“, ул. "Суходолска", Западна тангента и бул. "Цар Борис III".

Замисълът датира от времето на кметския мандат на премиера Бойко Борисов. Идеята отново излиза на преден план от столичния архитект Петър Диков през 2014 г. По думите му тогава още през 2012 г. идейният проект е бил готов, пише "Монитор".

Тунелът и естакадата са скъпи съоръжения, но са единственият вариант, за да се изпълни пълният кръг около София.

150 млн. лв. без ДДС е старата предварителна оценка на проекта от бул. "България" до АМ "Тракия".

Шефът на АПИ инж. Дончо Атанасов не назова нова цифра, но коментира, че е направен регулационен план и се надява през октомври тази година да стартира търгът за проектиране от бул. "Братя Бъкстон" до АМ "Люлин". Очаква се през август пък да бъде стартирана процедура за реализирането на тунел под "Цар Борис III" в посока жк "Овча купел" под "Житница".

Оказва се, че и земята над тунелите също трябва да бъде отчуждена, коментира инж. Атанасов, който твърди, че тези процедури най-много бавят проектите на подопечната му агенция.

Цялостната реализация на реконструкцията на Софийския околовръстен път в участъка от кв. „Младост“ до АМ „Люлин“ се изпълнява от 2009 г. чрез съвместните усилия на пътната агенция и Столична община. Проектът е сред приоритетните обекти на АПИ, които следва да бъдат изпълнени в периода до 2020 г., като срокът може да бъде удължен.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


35
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
10
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Предвид, че тунелите на Хемус не са ремонтирани от как са построени и НЯМА ПАРИ НИ ПЪК ЕДНА СВЯСТНА ФИРМА да ги ремонтира, за какъв ч.. чинар се мъдруват проекти за околовръстен път,, минаващ в тунел?
9
1
 
22
 
! Отговори
Джо преди 5 години
Дано!
8
12
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тъпотия . Нямаме пари да направим Хемус, ще ми строят тунел. Тунела е скъпа играчка и скъпа поддръжка. Абсолютно ненужно. Видяхме малко пари и почнахме наразумнии работи. За вършете Хемус и Черно море, за да от пушеше бизнеса и туризма ...после си играйте на глупостии. Атомни реактори имаме да слагаме ...Толкова неща има.
7
8
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Светло бъдещеНеправилно го смяташ каква част от бюджета на София е. Околовръстното е път от републиканската пътна мрежа и АПИ ще плати. Т.е. строителството на този мегаломански тунел ще бъде за сметка на разбитите пътища в страната.
6
30
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Трябва ни кмет от БСП за да се спре с тези безумици
5
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А каките с миньорски каски ли ще работят в тунелите?
4
2
 
23
 
! Отговори
Светло бъдеще преди 5 години
1/10-та от бюджета на София 1,5 млрд лв.. Нищо работа, ама опашката за комисионни е мноооого дълга. Отделно София си има и собствена машина за копаене под земята. Справка: трите тунела под Ла Манш-а се копаха само 4 години, от първата лопата до рязането на лентичката и са с дължина 50 км. Факт. Но фъндъкова е с много семпъл интелект и много краде.
3
9
 
28
 
! Отговори
Handel преди 5 години
Абе тия нормални ли са? Ние една тясна магистрала не можем да направим без да я ремонтираме непрекъснато, а тоя тунел ще стои 365 дни в годината затворен. Явно на някой в общината много му са се усладили париците от ремонтите на булевардите с изскачащите павета и съвсем е зейнал да пълни гушата.
2
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Айде стига глупости, поредната лъжа.
1
16
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Наглост! Твойто име е София!