Дългове за 7 млн. чака София заради арестувани коли

Ветеран на наказателен паркинг е "Рено", 10 г. без собственик
Обновена: 27 юни 2018 07:17 | 27 юни 2018 07:00, Камелия Цветанова
33
Дългове за 7 млн. чака София заради арестувани коли
Снимка: Reuters, архив

Близо 7 млн. лв. дължат собственици на неприбрани от наказателни паркинги в София автомобили, които са били вдигнати от паяк. Това показват данни на Центъра за градска мобилност (ЦГМ), предоставени на "Монитор“. В момента в специализираните гаражи са зарязани 227 коли, които са били неправилно паркирани и преместени с паяк.

Собствениците на возилата, освен че трябва да заплатят глоба за вдигането с паяк на стойност 60 лв., дължат и по 2 лв. на всеки час, в който колата им е прекарала на паркинга. Така в момента натрупаните задължения към ЦГМ достигат 6 963 038 лв. От дружеството трудно успяват да открият стопаните на колите, а повечето от тях вече са забравили и за съществуването им.

Ветеран на един от наказателните паркинги се оказва "Рено“, което вече 10 години чака собственика си да го прибере. Автомобилът е натрупал задължение за разходи по принудително преместване и такса за отговорно пазене в размер на 68 230 лв.

Проблемът със заплащането на наказателните паркинги и откриването на собствениците на колите не е само в столицата. 80-годишен мъж от Велико Търново ще трябва да плати 9000 лв., за да прибере автомобила си от наказателния паркинг след половингодишен престой. Колата на Георги Братованов била вдигната заради неправилно паркиране и откарана на паркинга. Мъжът обаче отказал да си плати и я оставил там.

Според него колата била вдигната незаконно тъй като я бил спрял само за 15 минути пред дома си. Той твърди, че знакът, с който се забранява паркирането, бил закрит от строеж и затова не могъл да го види. Отказва да плати глобата, тъй като е възмутен от факта, че не може да спира дори пред собствения си дом. Освен Братованов, през годините в Търново има още няколко случая на хора, чиито автомобили са откарани на наказателния паркинг и те отказват да платят глобата, за да си ги приберат. В резултат на това от таксите и лихвите глобите придобиват огромни размери.

Във Варна на общинския паркинг за репатрирани автомобили под Аспаруховия мост има десетина леки коли, зарязани от собствениците си. Преди време в един от тях беше прораснало дърво.

Друг бе случаят със стар "Форд“ с румънска регистрация, който събираше прах повече от 6-7 години, а собственикът бе обявен за издирване от Интерпол. За това време колата е натрупала задължения за престой, които надвишават в пъти повече стойността й, коментираха работещите на паркинга. За освобождаване на репатрираната кола всеки наказан шофьор трябва да брои различни суми, в зависимост от зоната на репатрирането, като плаща допълнително и по лев за всеки час престой на паркинга. Собствениците на зарязаните коли се издирват и уведомяват неколкократно. За да си получи дължимите суми, се налага общината да води дори съдебни дела. Автомобил „Роувър“ например е натрупал задължения над 5000 лева, а той не струва повече от 1000, БМВ също е с голямо задължение, но не е ясно кой е собственикът, защото колата е била препродавана 4 пъти без нотариална заверка. Ако се сумират задълженията на изоставените на общинския паркинг гниещи автомобили, общата сума може да надхвърли 100-150 хиляди лева.

В Кюстендил едва 9 автомобила тънат в забрава от собствениците им, обявиха от общинската администрация. Сред тях има и такива, които в продължение на повече от 10 години са оставени безстопанствени пред блокове или по тротоари.

"Категорично може да кажем, че тези автомобили ще бъдат премахнати, а собствениците ще трябва да заплатят за услугата, като сумата се определя на база Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на територията на община Кюстендил“, съобщиха още от кметството.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


33
Още по темата: глобапаркингдългколи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
1
 
! Отговори
Прокопий преди 5 години
Е не са ли гадове?
27
0
 
4
 
! Отговори
Davigo преди 5 години
Направете си паметници от тях, фашисти....
26
2
 
6
 
! Отговори
И данък сра нье преди 5 години
Крайно време е герберасите да бъдат офандъчени на следващите избори и под строй - в Централния,начело с "бедния"Ушев.
25
0
 
16
 
! Отговори
Ха-ха преди 5 години
Имат да събират измислени суми. Лихви и такси за престой. Да определят един срок - месец, два и ако не се потърси колата заминава на скраб. Вземат 200-300 лв. и готово. Това вече ще са реални, не измислени пари.
24
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Заминава собственика за някъде в чужбина, оставя си колата паркирана на разрешено място, но хоп, правят там Синя зона и му вдигат колата. Защо трябва да плаща?
23
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
има един испански филм "диви истории" в него точно се описва как трябва да се постъпва с рекетьорите репатратори.накратко слага се взрив с дистанционно в автомобила и се паркира неправилно.
22
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Нормален 14 Не могат да открият сабственика защото вече е с брада и качулка на главата.И Корделка е възмутена.Безобразие. А гат бяхме на власт кви убави неща прайме...?Ех, мечти...
21
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Значи това 10 годишно Ренде трябва да плати 172хиляди и осемстотн лева.1месец = 1440лв.умножено по 120 месеца 172800.
20
2
 
11
 
! Отговори
Ло преди 5 години
Тук всеки се прави на мъж - ще си спирам където си искам, няма да плащам, никои да не ми пипа колата.А отиде ли на запад спазва всички правила. Тук се позволява, затова се прави
19
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Измислени такси, оттам и измислени милиони.
18
0
 
14
 
! Отговори
Х6 преди 5 години
Голям смях.да си ги държат там.и за отпадаци не стават
17
1
 
5
 
! Отговори
иван преди 5 години
До Know howЕ да, ама пише не повече от 7,20 за 24 часа, в смисъл 2 лева на час, но не повече от 7,20 на денонощие
16
2
 
22
 
! Отговори
(-_-) преди 5 години
Защо трябва освен глобата, хората да плащат на час за тоя паркинг? Махнете таксата и хората ще си вземат колите. Това си е чист рекет.
15
1
 
34
 
! Отговори
Uuuuu преди 5 години
Ами не вдигайте на хората таратайкике бе. Вдигайте само на платежоспособните и ще си решите проблема - хем ще изкарате някой лев, хем няма да се оплаквате от несъбираеми задължения. О, забравих! То на тия платежоспособните вие не смеете да ги доближите... Ами тогава ще е така - вие ще имате да си вземате, те ще има да ви дават...
14
1
 
16
 
! Отговори
Спм преди 5 години
Защо не направят така, да продадат колите на търг ако собственикът откаже да плати глобата или ако колата седи толкова много време
13
2
 
38
 
! Отговори
Нормален преди 5 години
Тази статия показва колко жалки са институциите. След справка в КАТ могат да открият собствениците за 1 ден. Какво значи "колата е препродавана 4 пъти без нотариална заверка"? Това законно ли е? Собственика е само един - този по талон. Да направят като в белите страни - след година престой се организира търг за тези автомобили.
12
2
 
46
 
! Отговори
Пипи преди 5 години
В общините се назначават хора с конкурс за тъпота. От друга страна, който е гласувал и приел 1, 2, 5 лв. на час за кола на паркинга е тотално изперкан. Тази цена няма никаква икономическа обосновка и всеки съд трябва да я събори. Застоялите коли на наказателния паркинг са още едно доказателство, че в тази държава се приемат безумни закони и наредби и още по безумно се прилагат.
11
0
 
15
 
! Отговори
Know how преди 5 години
10г. х 365д. х24ч. х 2лв. = 175200 лв., т.е. не са 68000лв
10
1
 
38
 
! Отговори
Читател преди 5 години
Държавата е най-големият рекетьор.
9
3
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От статията разбрах, че общинските администрации толкова много ги мързи, че не си мръдват задниците, дори и за да докарат някакви приходи на общината, която им плаща заплатите. Собственика няма как да не може да бъде намерен. А и дори и да има такъв проблем, защо не са внесли искане до народното събрание да направи промени в закона и да реши проблема? Ясно е, че трябва да се определи срок, в който въпросните автомобили да бъдат прибрани. След това да се продават на търг или на вторични суровини.