IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Французите дебелеели, защото не знаели какво има в бургерите им

В цяла Европа веригите за бързо хранене си спестяват съставки

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Един основен хамбургер от McDonald's в Швейцария съдържа 44 съставки и добавки, но във Франция, страна, която все повече се влюбва в бързото хранене, са посочени само шест.

Бургерите са на практика едни и същи, но има съществена разлика в начина, по който се рекламират, което сочи към това, което активистите твърдят, че е липса на прозрачност в ЕС относно съставките на бързото хранене.

UFC-Que Choisir, потребителска група, предполага, че веригите за бързо хранене, включително McDonald's, не разкриват напълно съставките и добавките, защото не са задължени да го правят в ЕС.

В доклада се казва, че McDonald's и три други вериги - Burger King, KFC и Quick, която е базирана във Франция - са показали „жалка липса на прозрачност, с неясни, силно общи списъци със съставки, които не са полезни за потребителите“. В него се казва, че някои добавки, изброени от веригите извън ЕС, включително в Швейцария, са „заподозрени, че увеличават риска“ от различни здравословни проблеми.

Бързата храна става все по-популярна във Франция и три четвърти от хората я ядат поне веднъж месечно. Диетолозите казват, че тя е отчасти причина за нарастващото затлъстяване в нация, която отдавна се гордее с традиционната си диета, въздържайки се от закуски и поддържайки слаба фигура.

Процентът на затлъстяване във Франция се е учетворил сред 18 до 24-годишните през последните три десетилетия и се е утроил сред 25 до 34-годишните. Диетолозите обвиняват за това загубата на традиционната хранителна култура на страната. Младите хора все повече обичат бургери и пици и по-малко са способни да приготвят традиционни ястия, казват те.

Според официални данни близо половината от възрастните французи са с наднормено тегло или затлъстяване. Франция обаче все още е зад Обединеното кралство, където над 64% от възрастните са с наднормено тегло или затлъстяване. Затлъстяването често се разглежда като социално-икономически маркер, с по-ниски нива сред семействата с по-високи доходи.

McDonald's France заяви, че „стриктно спазва действащите разпоредби относно информацията за потребителите, съставките, алергените и хранителните стойности“. Компанията заяви, че отива „по-далеч от разпоредбите... като уточнява хранителните стойности на продуктите, което не е задължително“.

Burger King, KFC и Quick не дадоха коментар. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Свят
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата