Купуваме еднодневна карта за градския транспорт през телефона

Очаква се през 2020 г. да заработи и тикет системата
12 юли 2018 09:10, Петя Славова
59
Купуваме еднодневна карта за градския транспорт през телефона
Снимка: архив, Булфото

Еднодневна и нощна карта за градския транспорт в София вече ще може да бъде закупувана през телефона. Новата услуга ще бъде представена от шефа на Центъра за градска мобилност Христиан Петров. Дневната карта за всички линии струва 4 лв., а нощната е на стойност 2 лв, припомня "Монитор".

През 2020 г. в София трябва да заработи и нова тикет система. Тя се очаква да спестява време за зареждане и да гарантира по-лесно валидиране на потребителите в превозните средства.

Все още не е ясно дали пътниците ще бъдат таксувани спрямо времето, което са прекарали в градския транспорт, или на изминало разстояние.

Всеки пътник ще може да зарежда превозния си документ от компютър, мобилен телефон или банкова карта. Перфораторите ще бъдат изпратени в историята след като тя заработи, но продажбата на хартиените билети ще продължи. Всичко това ще струва на ЦГМ 88 млн. лв, които ще бъдат изплащани в продължение на 10 години на фирмата, одобрена да я изгради.

За тикет системата в столицата се говори вече повече от 10 години. Първоначалната идея беше тя да заработи през 2019 г., но това вече е нереалистично, заради поредица обжалвания на обществената поръчка.

Преди близо два месеца обаче най-накрая се стигна до етап получаване на оферти и стана ясно, че 10 кандидата искат да изградят новото таксуване в градския транспорт. В момента комисия оценява офертите и трябва да отсее най-подходящата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


59
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Мирис на...И кой трябва да го направи, че да не ви мирише на корупция? Я кажи? Защото който и да го вземе все ще сте недоволни.
15
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хората направиха колите да вървят сами, на тези тупани им трябват десет години да се наканят да сменят едно нещо с друга отживелица. Явно са уредили някое младо кияче на държавна хранилка,в крак с технологиире, което ще променя нещата.
14
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
88 милиона, за да се смени едно нещо с друго подобно нещо! Отеделно неясно колко милиони за техниката и материалите, които едва ли влизат в тези 88 милиона. Нищо не се казва как тези 88 милиона и кусур ще се отразят на цената на пътуване или просто така ще променят нещата, че да е трудно да сравниш цените. Засега занем, че от 6 стотинки, билета сега е 1,60 лева, т.е. поскъпване 27 пъти. Като стане билета 6 лева след въвеждането на тези нови системи, поскъпването ще е 100 пъти.
13
2
 
5
 
! Отговори
Мирис на... преди 5 години
КорупцияКоя ли Султанка, Гинка или Калинка ще се облажи ?!
12
1
 
2
 
! Отговори
Гошо преди 5 години
Нищо от ТИЯ МЕНТАЦИ не купувам!!!Ще имам да им давам!
11
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Сега с перфораторите, в София билетът е един от най-скъпите в Европа, защото не позволява пътуване по време с няколко превозни средства, т.е. примерно до 1 час след първото му използване. Ако се въведе нова система има две възможности - сегашното положение - 1 билет за 1 пътуване при цена не много по-висока от сегашната, примерно 2 лева за 1 билет или вторият вариант 1 билет за няколко пътувания за определено време при цена 2-3-4 пъти по-висока от сегашната, т.е. примерно 5 лева за 1 билет.
10
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Най-добре е системите за таксуване да се сменят всеки месец, така че със закупените предварително билети и карти, да не можеш да пътуваш при следващата нова система и така ще трябва да си купуваш нови билети или карти. Приходите за градският транспорт и мафията ще се увеличат много, а явно това е целта.
9
3
 
8
 
! Отговори
До 6 преди 5 години
Ако поне малко се замислиш, може би ще успееш да схванеш, че Иван Костов има огромна вина за всичко, което се случи в България откакто той се появи в политиката през 1989 година. Последиците на действията на Иван Костов ще се проявяват още десетки години. Разбира се не е само Иван Костов, но той има огромна вина за загиването на България.
8
4
 
4
 
! Отговори
vlady преди 5 години
Крайно време е допотопните перфоратори да останат в историята - трябва нормално таксуване, поощряващо прекачванията с цел икономия на време и без възможности за злоупотреби и тарикатлъци като тестета от билети, съвсем леко перфориране, разправии за дупките и т.н.
7
2
 
3
 
! Отговори
До 4 преди 5 години
Твоят прогрес реално е регрес, който наистина води обратно до пещерите.
6
3
 
3
 
! Отговори
до 3 и 4 преди 5 години
Е кой ви е веновен, Иван Костов ли?
5
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
88 милиона за 10 години - по 8,8 милиона на година. Сладка работа за нещо, което струва около 88 хиляди лева.
4
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 3Така е прав си! Никакъв прогрес! Обратно в пещерите!
3
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нови системи, милиони, още милиони, още милиони, ... после не се чудете защо билета е 1,60 лева и още ще се вдига. До 10 години билета ще е поне 6 лева (3 евро).
2
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До моето тамагочи казал съм ти гледаи бизнеса а не другите
1
16
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Оставка! Пенсионерите как ще си купуват билети перз телефона, не искаме скъпи модерни глупости. БСП победа!