Първите 1000 карти за пътуване през телефона – безплатни

Фандъкова: Проектът ще обхване всички превозни документи
Обновена: 12 юли 2018 13:08 | 12 юли 2018 12:30, Анисия Иванова
64

Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

Напълно безплатни ще бъдат първите 1000 карти от новата услуга за закупуване на превозни документи чрез мобилен телефон. Това обясни кметът на София Йорданка Фандъкова след демонстрация на новото мобилно приложение за закупуване на дневни и нощни карти за всички линии на градския транспорт.

Идеята на новото приложение е, че мобилният телефон на практика се превръща в карта за градски транспрот. По думите на кмета целта е по-лесно обслужване на гражданите и те да бъдат стимулирани да ползват превозни документи.

Още по темата

Фандъкова уточни, че дневната карта е 4 лв. и нощната от 2 лв. "Разбира се, след като се проследи този пилотен проект, ще има възможност за разширение за всички превозни документи", допълни кметът на столицата.

Амбицията ни е поетапно да разширяваме тази услуга, допълни директорът на ЦГМ Христиан Петров и каза, че, общината не плаща абсолютно нищо за тази услуга.

По думите му процесът на обработка на плащането и закупуването трае около 45 секунди. "Имаме контрольори от ЦГМ, които сканират кода на вашия телефон и се вижда дали кодът е активен, или не“, допълни Петров.

ОТ ЦГМ обясниха, че новата услуга стартира от днес и всеки пътник, който иска да си закупи карта за всички линии за 1 ден или да пътува с нощните линии до 04:45 ч, е необходимо да се регистрира чрез имейл на sofia.mpass.bg.

Как работи системата:

1. Регистрирате се на sofia.mpass.bg.

2. Влизате в системата и виждате 2 опции за закупуване на избраната от Вас карта
– чрез дебитна/кредитна карта. В случая няма значение коя е банката издател, както и не дължите никакви допълнителни такси. Заплащате единствено и само 4 лева за дневна карта или 2 лева за нощна (може да закупите и двете).
- чрез мобилен оператор (в момента това е А1, но в срок от няколко седмици услугата ще се предлага и от останалите мобилни оператори). Отново заплащате само цената на избраната карта, а СМС-ът Ви се таксува по абонаментния план с оператора.

3. Получавате защитен QR код, който е Вашата "карта". Необходимо е да го сканирате на входа на метрото, за да влезете на перона. За пътуване в наземния транспорт е необходимо да го покажете при проверка на контрольора или на кондуктора, който проверява валидността на картата.

Можете да закупите картата непосредствено преди да влезете в метрото. Необходими са 45 секунди за валидиране. Не можете да се чекирате отново със същата карта в рамките на следващите 5 мин., след като сте влезли.

Контрольорите виждат в реално време, кога сте закупили картата. При въвеждане на код за потвърждаване на телефонен номер, при 3 грешни въвеждания изпратеният код е невалиден и е необходимо изпращане на нов код за потвърждение.


64
Още от София
Ето къде в столицата няма да има вода на 13 юли, петък!
Напиши коментар Коментари
50
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
До 46 Първо в цяла Европа , не е градското население както в София. 50% от населението на България живее - работи в области София.
80% от населението на България живее в градовете.
ТАКОВА ДЪРЖАВНО УСТРОИСТВО НЯМА В НИТО ЕДНА РАЗВИТА И ПОДРЕДЕНА ДЪРЖАВА ОТ ЕС.
49
1
 
3
 
! Отговори
Discovery преди 3 дни
Имам чувството, че тука влиза, целата несполучлива папплач на тая държава. Бива ли под всяка статия да храчите и да плювате, и да мрънкате... хубава новина, тея пак реват...цццц
48
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
ВСЕКИ ГЛАС ЗА ГЕРБ Е ПИРОН В КОВЧЕГА НА БЪЛГАРИЯ
47
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
В Бургас рекламираха апликация за линиите т1 и т2 за телефон .Теглиш го и зареждаш с текст и показваш на кондукторката че с апликацията и редовен.Обаче тези който го изтеглили ги накарали да си платят защото кондукторите не го признават въпреки рекламата!
46
1
 
5
 
! Отговори
До няколко знаещи... преди 3 дни
В цяла Европа се стимулира използването на МАСОВ градски транспорт! Прави се по различни начини - затваря се центърът за автомобили, въвеждат се високи такси за достъп и т.н. Мисля, че столична община макар и бавно се движи в правилната посока, да не забравяме и от какво ниво стартираме - на хард соц.
45
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
МАСОВИЯ транспорт е за хора, които Масаво ХОДЯТ на работа от време на време.
Такива хора се срещат предимно в София.
44
10
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
Масовия транспорт е отживелица на времето на соца. В България е и атракция за туристите от ЕС..
В развитите държави на ЕС такъв транспорт се ползва предимно от безработни, соц. слаби, пенсионери.
43
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
До Анонимно 42

ми не се вози да не пречиш на хората
42
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
МАСОВО В МАСОВИЯ ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ СЕ ВОЗЯТ МИРИЗЛИВИ Б-'":ци. И по някой път обезпаразитени четириноги.
Но редовно има и контролни проверки от служители на завишен щат , Който си бягат от работа през седмицана, но редовно се отчитат , че са в почивните дни на работа.и в събота и неделя49446
41
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
При хакнат телефон не може да се качи на метро.
40
4
 
4
 
! Отговори
примоция преди 3 дни
20 лева е такса за интернет на мобилния.
39
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
Оставка, бе Фандъкова!
Всички знаят, че си само параван за кражбите на ГЕРБ!
Докога с лъжи измами и кражби ще живеете.
Когато беше дадена новата цена на билета в съда още на първата инстанция беше обявена за незаконна. Втората инстанция я протакахте цяла година дано да забравим първото решение.

А на втората инстанция всичко претупаха и дори не се повдигна въпроса колко е законна цената. Кой получи рушвета? Ти или Борисов?
38
2
 
5
 
! Отговори
До 37 преди 3 дни
Това 2,2 евро в барселона цена на еднократно пътуване ли е или е пътуване в рамките на час с няклко различни превозни средства, примерно 3-4 пътувания, 55-73 цента за едно пътуване - по-евтино от София, както знам че е в доста градове в ЕС.
37
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
Всяко пътуване с градски транспорт си има стойност, която колкото и да не ви се вярва е относително еднаква за цяла Европа. Разликата между цената на нашето билетче - 80 цента и и това в Барселона например - 2,2 евро се покрива чрез субсидия, която отново се взима от вашия джоб. Всички сравнения на заплати и стандарт са глупост...
36
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
Необходими били 45 секунди за валидиране, преди да влезеш в метрото. Нещо много не е наред в случая.
35
7
 
10
 
! Отговори
HeinrichHimmler преди 3 дни
До пепе
Tролче на Герб, какво направиха ГРОБ за гражданите до момента, освен да ги стрижат като овце ?!! Отговор от платен трол като теб не очаквам!
34
11
 
9
 
! Отговори
пепе преди 3 дни
Много тролове, много нещо. Без да съм фен на ГЕРБ, това си е една чудесна новина. 2018 година сме. Трябва само да се развие системата, за седмица, за месец, за брой пътувания. Ако стане, спирам да си купувам "десятки" от будките. Това би било идеален начин за придвижване на всички чужденци и гости на столицата, 4лв са си по-малко от едно такси, ако го рекламират ще има голям успех. Тези дето реват, никой не ги е спрял да си се движат с коли или да си купуват хартиени билетчета.
33
5
 
8
 
! Отговори
GHT преди 3 дни
До до 43

Хайде кажи, заплата ли чакаш всеки месец или сам си изкарваш всяка стотинка? Вземи да напуснеш топлата си работа, да завъртиш сам някакъв бизнес ОТ-ДО и наистина да си изкараш прехваната така, и тогава ела да ми говориш. Имаш ли смелост за подобно нещо? Да видиш колко е лесно...
32
3
 
6
 
! Отговори
GHT преди 3 дни
До до 43

Мдааа, тук сте се събрали капацитетите на нацията. Затова и дръжавата ни е на това ниво. Само като ви чета стила на изразяване ми става лошо. То агресия, то простотии, то нахвърляне. Не прочетох и един аргумент в защита на някаква теза. Само бълване и правене на велики. Супер сте! Предавам се, няма смисъл да се говори с вас. На всичкото отгоре сте и функционално неграмотни, понеже не можете да проследите хронологията на 10 коментара. Добре, че не сме на живо - сигурно щях да съм набит.
31
6
 
7
 
! Отговори
Циганска градска моб преди 3 дни
И как ще гарантират че не се возят с един и същи код няколко човека.